Automobilių gigantas žadėjo užkariauti rinką – baigė bankrotu ()
Mažėjantys pardavimai paralyžiavo verslą.

© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
GAC-FCA bendra įmonė, kurią įkūrė „Stellantis Group“ ir Kinijos valstybinė automobilių gamintoja GAC, oficialiai paskelbė bankrotą Kinijoje.
„Stellantis“ ir GAC nutraukia bendrą veiklą, kuri prasidėjo 2010 m. pavadinimu „GAC-Fiat“, kiekvienai šaliai valdant po 50 % akcijų. Iš pradžių gamykloje buvo gaminami tokie „Fiat“ modeliai kaip „Viaggio“, „Bravo“ ir „Freemont“. Čangšos gamyklos statyba buvo baigta 2012 m., o „Fiat Viaggio“ buvo pirmasis vietoje pagamintas modelis, kurio debiutiniais metais buvo parduota 9 104 vienetai.
|
Lūžio taškas įvyko 2015 m., kai bendra įmonė pakeitė pavadinimą į „GAC-Fiat Chrysler Automobiles“ (GAC-FCA) ir pradėjo koncentruotis į vietinę „Jeep“ prekės ženklo gamybą. „Jeep Cherokee“ buvo pirmasis vietoje surinktas visureigis ir sulaukė didelio pripažinimo. 2017 m., kai GAC-FCA pasiekė piką, pardavė 205 200 transporto priemonių – įspūdingą daugiau nei 270 procentų augimą, palyginti su ankstesniais metais. 2016 m. naujoje gamykloje Guangdžou mieste pradėta „Jeep Renegade“ gamyba.
Mažėjantys pardavimai paralyžiavo verslą
Tačiau ši sėkmė buvo trumpalaikė. Nuo 2018 m. bendrovė pateko į nuolatinį pardavimų mažėjimo ciklą. Iki 2021 m. pardavimai sumažėjo iki vos 20 100 vienetų. Restruktūrizavimo pastangoms reikėjo abiejų partnerių finansinės paramos – „Stellantis“ paramą teikė 2020 m., o GAC – 2021 m. Nepaisant to, verslas niekada neatsigavo.
Partnerystės nutraukimas tapo viešas 2022 m. sausio mėn., kai „Stellantis“ vienašališkai paskelbė apie savo ketinimą padidinti savo akcijų paketą iki 75 % – į ką GAC nedelsdama atsakė, teigdama, kad nepatvirtino plano. Dėl nesutarimų tų pačių metų liepą bendra įmonė buvo oficialiai likviduota.
GAC-FCA bankrotas
Bankroto prašymas buvo pateiktas 2025 m. liepos 8 d. Čangšos tarpiniame teisme, Hunano provincijoje, bendrovės bankroto patikėtinio iniciatyva ir kreditorių palaikymu. Pranešimą paskelbė „Car News China“, remdamasi Kinijos svetainės „TMT Post“ pranešimais. Po GAC-FCA bankroto visi anksčiau vietoje gaminti modeliai buvo nutraukti. Šiuo metu „Jeep“ Kinijoje veikia tik kaip importuotoja.
