Greitieji Belgijos traukiniai bus varomi Saulės energija (Video) (9)
Traukiniai, ir ypač elektriniai, jau yra pelnę vienos iš švariausių transporto priemonių reputaciją, bet Belgijos priemiestiniai traukiniai gali pasigirti nauju žingsniu ekologijos link.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visuomeninių ir privačių įmonių konsorciumas, kurį sudaro Belgijos geležinkelių bendrovė „Infrabel“ ir saulės energijos panaudojimą plėtojanti bendrovė „Enfinity“ įrengė 16 tūkst. saulės baterijų ant 3,4 kilometro tunelio stogo tarp Antverpeno ir Vokietijos sienos. Šiuo maršrutu kursuoja greitieji traukiniai, sujungiantys Briuselį su Amsterdamu ir Paryžiumi.
Bendras saulės panelių užimamas plotas – 50 000 kvadratinių metrų. Tai prilygsta 8 futbolo stadionams. Tokios elektrinės per metus pagaminamos energijos kiekio pakaktų vieną dieną patenkinti visų Belgijos traukinių elektros poreikius. Ji bus sunaudojama išimtinai traukinių eismo užtikrinimui ir Antverpeno traukinių stočiai.
Visa sistema užbaigta 2010 metų gruodį, o atidarymas įvyko birželio mėnesį. Sistemos įrengimas kainavo 20,1 milijoną JAV dolerių. Anot „Enfinity“, atsisakius elektros tinklų operatoriaus, elektra tapo pigesnė maždaug 30 procentų. Tikimasi, visos investicijos atsipirks per devynerius metus.
„Enfinity“ nurodo, kad projekte naudotos kinų bendrovės „Jinko Solar“ saulės baterijos, nes taip labiau apsimoka negu naudoti Europos gamintojų produkciją.
„Enfinity“ rinkodaros vadovas Jurgenas Van Damme’as tikisi, kad Belgijos sąlygomis per metus gali būti apie 900 saulėtų valandų, net ir tokiais lietingais metais kaip šiemet.