„172 000 km! Spaudėm maksimumą.“ Vokiečiai patikrino, kas lieka iš elektromobilio baterijos ()
Akumuliatoriaus išsikrovimas ir dėl to gerokai sumažėjęs nuvažiuojamas atstumas kelia nerimą daugeliui elektromobilių naudotojų. Vokietijos automobilių klubo ADAC ekspertai nusprendė išsiaiškinti, ar iš tikrųjų yra ko nerimauti.

© Vauxford (CC BY-SA 4.0) | https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_ID.3#/media/File:2020_Volkswagen_ID.3_1st_Front.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
ADAC atliko ketverių metų „Volkswagen ID.3 Pro S Tour“ bandymą. Per šį laiką elektrinis hečbekas nuvažiavo 172 000 km.
Kaip ši rida paveikė akumuliatoriaus būklę ir nuvažiuojamą atstumą?
Bandymo pradžioje ID.3 realiai nuvažiuojamas atstumas siekė 438 km, o gamintojo deklaruotas atstumas (pagal WLTP) buvo 525 km. Po ketverių metų automobilis vis dar nuvažiuodavo 425 km vienu įkrovimu, o tai rodo minimalų akumuliatoriaus susidėvėjimą.
Nepaisant to, kad bandytojai su akumuliatoriumi elgėsi grubiai, tikrasis nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu sumažėjo tik 13 km. Jie beveik visada įkraudavo automobilį iki pilnos talpos ir dažnai palikdavo jį įkrautą ilgam laikui.
|
Reguliariai matuojant akumuliatoriaus talpą, nuvažiavus 21 800 km, talpa siekė 96 %, nuvažiavus 84 300 km – sumažėjo iki 9 %, o nuvažiavus 169 700 km – išliko 91 %.
Bandymo metu automobiliui buvo atliktas programinės įrangos atnaujinimas, kuris pagerino jo efektyvumą. Vidutinės energijos sąnaudos sumažėjo nuo 20 kWh/100 km iki 18,3 kWh/100 km.
Atnaujinimas taip pat prisidėjo prie įkrovimo greičio padidėjimo. Maksimali įkrovimo galia padidėjo nuo 125 kW iki 160 kW, todėl įkrovimo laikas sutrumpėjo 10–80 procentų dviem minutėmis.
„Rezultatas rodo įspūdingą mūsų „ID.“ modelių kokybę net ir po daugelio kilometrų“, – teigė Martinas Sanderis, „Volkswagen“ valdybos narys, atsakingas už pardavimus, rinkodarą ir garantinį aptarnavimą. „Didelė akumuliatoriaus talpa, viršijanti 90 % po 172 000 kilometrų, patvirtina, kad mūsų „ID.“ modeliai taip pat yra patrauklūs automobiliai ir toliau atitinka mūsų klientų reikalavimus.“
ADAC testas įrodo, kad susirūpinimas dėl elektromobilių akumuliatorių patvarumo gali būti perdėtas. Jis taip pat rodo, kad atnaujinimai nėra nepagrįsti ir iš tikrųjų gali pagerinti transporto priemonių efektyvumą.