Naujieji degalai – nuodai jūsų automobiliui? Atskleistas sąrašas modelių, kuriuos jie gali sunaikinti (2)
Ar verta panikuoti?

© Engin Akyurt (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/gas-pump-nozzle-filling-the-white-car-12377482/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar šiuolaikinių automobilių savininkai turėtų nerimauti dėl E10 degalų? Tai priklauso nuo automobilio. Kuo senesnė transporto priemonė, tuo didesnė galimų problemų rizika. Štai kas turėtų vengti šių degalų, kurie yra plačiai prieinami degalinėse Lietuvoje.
Lengva panikuoti. Kai degalinėse pasirodė naujieji E10 degalai, pasigirdo daug komentarų apie automobilių problemų riziką. O ką sako automobilių gamintojai? „Mūsų automobiliai gali važiuoti su E10“ – tai dažniausia automobilių gamintojų žinutė. Kiti nurodo konkrečius modelius, kuriuose naujasis benzinas gali kelti problemų. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje taip pat nurodoma, kad dauguma vairuotojų neturi dėl ko nerimauti. Visuotinai pripažįstama, kad E10 galima naudoti daugumoje automobilių, pagamintų Europos rinkai nuo 2000 m. Šią poziciją, be kita ko, palaiko ir gerbiamas Vokietijos automobilių klubas ADAC.
E10 benzinas – galbūt jau jį įsipylėte
E10 benzinas nėra naujiena ir iš tikrųjų pamažu tampa įprastu Europoje. Lenkija prisijungia prie šalių, kuriose E10 bus pigiausias ir populiariausias benzinas, sąrašo, tapdama 18-ąja. Olandai, vokiečiai, danai, austrai, belgai ir ispanai jau naudoja E10. Britai ir norvegai taip pat. E10 galima rasti ir degalinėse Bulgarijoje, Estijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Latvijoje, Rumunijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje.
|
Taigi, nėra jokios priežasties panikuoti. Dėl ko vyksta šis pokytis? Dabar Lenkijoje bešviniame benzine yra ne daugiau kaip 5 % biokomponentų, o dyzeline – ne daugiau kaip 7 %. Netrukus degalinėse pasirodys žymėjimas E10. Tai rodo, kad benzine yra 10 % biokomponentų. E10 yra ekologiškesnis, todėl ES šalys pereina prie naujojo kuro. Ekspertai giria mažesnį poveikį aplinkai, tačiau taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad naujojo, ekologiško benzino degalų sąnaudos yra didesnės. Skirtumas gali siekti vos 1–2 %.
Kaip atpažinti, ar E10 benzinas sugadins jūsų variklį?
Naujesni automobiliai yra paprastesni. Pirma, jie neturėtų turėti jokių problemų su E10. Antra, atidarius degalų bako dangtelį, pamatysite atitinkamus žymėjimus. Dauguma automobilių turi ir E5, ir E10 simbolius. Visada galite paklausti gamintojo; tokia informacija yra skelbiama. Salonas ar remonto dirbtuvė tikrai suteiks informacijos.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) paskelbė labai naudingą sąrašą, ir iš jo greitai atpažinsime kelis automobilius, kuriems nepatinka naujasis benzinas.
Lenkijos vyriausybės svetainė e10.klimat.gov.pl, sukurta Klimato ir aplinkos ministerijos, dabar plačiai išjuokiama. Joje vis dar yra klaidų. Ji gali parodyti, kad kai kurie elektriniai ir dyzeliniai automobiliai gali važiuoti su E10... bet tai dar tik ankstyvos problemos. Įrankis bus nuolat tobulinamas, bet jis jau yra naudinga priemonė.
Taigi, pažvelkime į ACEA ataskaitą ir pažiūrėkime, dėl kurių modelių asociacija įspėja. Jei modelis nenurodytas konkrečiam prekės ženklui, tai reiškia, kad įspėjimas nebuvo paskelbtas:
- „Ford Mondeo 1.8 SCI“ nuo 2003 iki 2007 m.
- „Volvo S40/V40“ su 1.8 GDI tiesioginio įpurškimo varikliu.
- „Toyota Avensis 2.0 1AZ-FSE“ ir „Avensis 2.4 2AZ-FSE“. Gaminami nuo 2000 m. liepos mėn. iki 2008 m. spalio mėn.
- „Lexus IS250 2.5 V6 4GR-FSE“ (2005 m. rugpjūtis – 2007 m. rugsėjis), „GS300 3.0 V6 3GR-FSE“ (2005 m. sausis – 2007 m. rugsėjis) ir „LS460 4.6 V8 1UR-FSE“ (2006 m. rugpjūtis – 2007 m. rugsėjis).
- „Volkswagen Golf IV“ 1.6 FSI 81 kW (11/2001–05/2004), „Golf IV Variant“ 1.6 FSI 81 kW (10/2001–10/2006).
- „Volkswagen Golf V“ 1.4 FSI 66 kW (2003-11-2004), „Golf V“ 1.6 FSI 85 kW (2003-08-2004), „Golf V“ 2.0 FSI 110 kW (2004-01-2004).
- „Volkswagen Touran“ 1.6 FSI 85 kW (11/2002-05/2004), „Touran“ 2.0 FSI 110 kW (10/2003-05/2004).
- „Seat Leon“ 2.0 FSI 110 kW (nuo 2005 07 iki 2006 11), „Toledo“ 2.0 FSI 110 kW (nuo 2004 09 iki 2005 11).
- „Audi A2“ 1.6 FSI (2003–2005 m.), „A3“ 1.6 FSI (2004 m.), „A3“ 2.0 FSI (2004 m.), „A4“ 2.0 FSI (2003–2004 m.), „A4“ sedanas (2001–2008 m.) ir „A4 Avant“ (2002–2008 m.) gamykloje aprūpinti autonominiu šildytuvu.
- „Mercedes E10“ iki C200 CGI (W203), CLK 200 CGI serija (C209) 2002–2005 m.
- „Renault Laguna 2“ 2.0F4R 764 Turbo, „Laguna“ 2 2.0 F4R 765 Turbo, pagamintas nuo 2000-01-01 iki 2002-12-31.
- „Fiat Barchetta“: 1,8 16 V, „Bravo/Brava“ (182): 1,6 16 V, „Doblo“: 1,6 16 V, „Marea“: 1,6 16 V, 2,0 16 V, „Multipla“: 1,6 16 V, „Palio“: 1,6 16 V, „Palio“: 1,6 16 V, „Punto“: 1, 188): 1,6. 1,6 16 V (1 596 cm³), 1,8 16 V, 2,4 20 V.
E5 ir E10 benzinas – ar galima juos maišyti?
Ką daryti, jei jūsų bake jau yra E5 benzino ir atsiduriate degalinėje, kurioje yra tik E10? Nesijaudinkite. Ekspertai pabrėžia, kad E5 ir E10 galima maišyti. Todėl nieko nenutiks, jei įpilsite šio tipo degalų į baką. Kai kuriose Vakarų šalyse vairuotojai jau naudoja šio tipo degalus ir neturi jokių problemų. Kartojame: nėra reikalo panikuoti! E10 benzinas nesukelia jokių automobilio sutrikimų.