Šios padangos turėjo sukelti revoliuciją. Kur jos dingo? (Video)  ()

Teoriškai beorės padangos išsprendė visas standartinių padangų problemas, ir nors apie jas girdime jau daugelį metų, vis dar negalime jų nusipirkti savo automobiliams.


Michelin UPTIS
Michelin UPTIS
© Ekrano kopija | https://x.com/benjancewicz/status/1347244375710040064/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kalbame apie padangas be suslėgto oro, kurios turėjo – ir, svarbiausia, vis dar turi potencialą – sukelti revoliuciją automobilių pramonėje. Tad kodėl jos dar nėra masiškai gaminamos?

Prieš kelerius metus Prancūzijos padangų gigantė „Michelin“ pristatė padangą pavadinimu UPTIS (Unique Puncture-Proof Tire System). Ši novatoriška beorė padangų sistema buvo sukurta siekiant pagerinti saugumą ir sumažinti eismo įvykius, kuriuos sukelia padangų pažeidimai. Dėl savo konstrukcijos padangos neįmanoma pradurti, todėl ji išlaiko tą patį kietumą, smūgių ir vibracijos sugėrimo savybes gamintojo nurodytą laikotarpį. Tačiau „Michelin“ nebuvo šios srities pradininkė, nes panašūs sprendimai rinkoje buvo jau dešimtmečius.

„Michelin UPTIS“ padangos buvo pristatytos kaip tikras proveržis pramonėje, kuriam lemta tapti standartu netolimoje ateityje. Jos buvo sutiktos entuziastingai, ypač tarp vairuotojų, kurie įvertino tai, kad jiems nebereikės reguliariai tikrinti padangų slėgio ir kad visiškai išnyks pradurtos padangos tikimybė bei poreikis remontuoti ją kelyje.

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
3275 2

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

UPTIS padangos sudarytos iš dviejų komponentų:

  • Protektorius – išorinė guminė danga, tiesiogiai liečianti kelio paviršių. Ji turi specialų raštą, skirtą užtikrinti sukibimą, pašalinti vandenį ir sumažinti slydimo riziką.
  • Poliuretano užpildas – šios specialios struktūros užduotis yra perimti visas suspausto oro funkcijas, todėl ji yra atsakinga už padangos formos išlaikymą, amortizaciją ir nelygumų absorbavimą.

Šiame projekte prancūzų gamintojas bendradarbiavo su „General Motors“, o tai turėjo lemti naujo tipo padangų, kurios taptų standartinėmis lengviesiems automobiliams, įvedimą šio dešimtmečio viduryje. Nors pranešimai buvo itin grandioziniai, jie nevirto galutiniu produktu, kuris pasiektų parduotuvių lentynas. Vietoj to „Michelin“ siūlo beores X TWEEL SSL padangas, skirtas kompaktiškiems ratiniams krautuvams.

 

Beorės padangos yra perspektyvios ne tik transporto parkų valdytojams, kurie galėtų gerokai optimizuoti išlaidas, bet ir, svarbiausia, privatiems vartotojams. Jos yra nesunaikinamos, automatiškai pašalindamos susidūrimų ar nelaimingų atsitikimų, kuriuos sukelia pradūrimai, riziką. Be to, jų gamyboje naudojamos medžiagos ir žymiai ilgesnis tarnavimo laikas atitinka pasaulines aplinkosaugos tendencijas.

Nepaisant daugybės privalumų, jos vis dar nėra plačiai naudojamos lengvuosiuose automobiliuose. Visų pirma, jos pasižymi žymiai prastesniu smūgių sugėrimu, o tai smarkiai sumažina važiavimo komfortą. Šiuo atveju suslėgto oro trūkumas yra reikšmingas trūkumas, tiesiogiai veikiantis kelio dangos sugėrimą. Vietoj to, jų konstrukcijos remiasi lanksčiais stipinais arba kitomis technologijomis, kurios negali užtikrinti tokios geros vibracijos sugėrimo kaip oras tradicinėse padangose.

 

Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį, kad beorės padangos yra standesnės konstrukcijos, todėl riedėjimo pasipriešinimas padidėja iki 10 procentų. Tai padidina degalų sąnaudas ir gali sumažinti transporto priemonės našumą. Dėl oro trūkumo naujo tipo padangos yra jautresnės perkaitimui, o pati technologija ir jos patentavimas yra gana nauji, todėl tokių padangų kaina būtų gerokai didesnė nei tradicinių.

Visi ženklai rodo, kad beorės padangos yra ateitis, nors ir ne tokia greita, kaip „Michelin“ tikino vos prieš kelerius metus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()