Gigantai pasiduoda. Kratosi elektromobilių. Kas vyksta?  ()

BMW i3
BMW i3
© TTTNIS, CC0 1.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_i3_01.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Renault“

„Renault“ buvo viena pirmųjų gamintojų Europoje, sutelkusių dėmesį į elektromobilius. Tačiau dabar ji susiduria su rimtais iššūkiais: pardavimai neauga taip, kaip tikėtasi, o finansinius rezultatus slegia nuostoliai.

 

Todėl prekės ženklas vis labiau linkęs ieškoti tarpinių sprendimų – hibridinių, įkraunamų automobilių ir patobulintų benzininių variklių – ypač ten, kur infrastruktūra nėra palanki elektromobiliams. „Renault“ neatsisako savo transformacijos, tačiau turi ją įgyvendinti ilgesniam laikotarpiui, atsižvelgdama į savo finansinius apribojimus.

„Stellantis“

„Stellantis“ neseniai paskelbė, kad iki 2030 m. Europoje pardavinės tik elektromobilius. Realybė įrodė kitaip. JAV rinkoje bendrovė grįžta prie galingų V8 variklių, o naujoji „STLA Frame“ platforma leidžia lanksčiai derinti skirtingas jėgos agregatus dideliuose visureigiuose ir pikapuose.

Grupės prekių ženklai – nuo „Jeep“ iki „Opel“ – vis labiau pabrėžia technologinę įvairovę. Nors elektromobilių strategija išlieka, nebekyla jokių klausimų dėl visiško vidaus degimo variklių atsisakymo. Hibridiniai ir benzininiai varikliai išlieka rinkoje, o bendra transformacija vyksta lėčiau ir mažiau radikaliai, nei buvo skelbta anksčiau.

„Volkswagen“

 

„Volkswagen“ paskelbė, kad paskutinės kartos automobiliai su vidaus degimo varikliais debiutuos 2026 m. Dabar įmonė keičia savo prioritetus – atideda SSP platformos, kuri iš pradžių buvo skirta tik elektromobiliams, debiutą, stabdo elektromobilių gamyklos Volfsburge statybas ir atideda įperkamų elektromobilių pristatymą. Taip yra ne tik dėl programinės įrangos problemų, bet ir dėl mažėjančios paklausos.

Reaguodamas į tai, VW didina dėmesį į įkraunamų hibridų kūrimą ir vidaus degimo variklių asortimento išlaikymą, ypač pagrindiniuose ir automobilių parko modeliuose. Elektromobilių revoliucija nebuvo atšaukta, tačiau vietoj greito perėjimo vyksta stabilizavimo etapas. Prekės ženklas grįžta prie mišrios strategijos, kad atlaikytų sudėtingesnį pereinamąjį laikotarpį.

Vis daugiau gamintojų supranta, kad rinka dar nėra pasirengusi visiškam elektrifikavimui. Klientai nori pasirinkimo – ir tokio pasirinkimo suteikimas gali būti raktas į sėkmę ateinančiais metais. Užuot visiškai atsisakę vidaus degimo variklių, matysime ilgą kelių technologijų sambūvio laikotarpį.

Hibridiniai automobiliai tampa saugiu automobilių kompanijų prieglobsčiu. Išlaikydami juos savo produktų asortimente, jie ne tik patenkina klientų, kurie dar nėra pasiruošę visiškai pereiti prie elektrinių transporto priemonių, lūkesčius, bet ir palaiko nuolatines investicijas į akumuliatorių technologijas. Šis sprendimas leidžia jiems išlikti atviriems ateičiai – jei pasikeis visuomenės nuotaikos ar vyriausybės politika ir vėl paspartės elektrifikacija, prekių ženklai galės greičiau grįžti į vėžes.

 

Tuo pačiu metu gamintojai vis labiau nori dalytis rizika. Bendros platformos, technologiniai aljansai ir kūrimo išlaidų pasidalijimas tapo norma. Iki šiol buvo manoma, kad tokios įmonės kaip „Tesla“, „Lucid“ ir „Rivian“ nuties kelią kitoms. Šiandien akivaizdu, kad net rinkos lyderiai susiduria su sunkumais. Tradiciniai prekių ženklai nebegali pasikliauti kitais, kad šie „šviestų“ klientus apie elektromobilius. Kiekvienas prekių ženklas turi prisiimti atsakomybę už savo ateitį.

Visa tai kelia specifinių problemų. Užuot sutelkusios išteklius į vieną plėtros kelią, įmonės dabar priverstos vienu metu investuoti į vidaus degimo variklius, hibridines sistemas ir elektromobilius. Planus sumažinti išlaidas vidaus degimo variklių kūrimui teko atidėti, o plėtros biudžetai buvo ištempti iki ribos. Išlaidos auga, o rizika išlieka. Automobilių pramonės elektrifikavimas nebuvo atšauktas. Jis tiesiog nustoja būti sprintas ir tampa maratonu – sunkiu, brangiu ir kupinu posūkių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()