Šlepetės ir aukštakulniai – netinkamiausia vairuoti avalynė (14)
Nors vairuotojų apklausos rodo, jog šlepetės yra avalynė, su kuria vairuoti sunkiausia, tačiau nepaisant to, 25 proc. tų pačių apklaustųjų pripažįsta dažnai vairuojantys avėdami vasarišką avalynę, rodo „Norwich Union Motor Insurance“ duomenys. Pasak specialistų, vairuoti netinkami batai taip pat yra ir aukštakulniai, batai ilgomis nosimis ar batai su platforma.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tinkamas apavas leidžia greitai veikti stabdant, keičiant pavaras ir greitėjant. Geras pado sukibimas su paviršiumi ir bato patogumas gali būti neįkainojami susidūrus su netikėtu pavojumi, reikalaujančiu staigaus stabdymo.
„Nors gali atrodyti, jog akimirkai nuo stabdžio pedalo nuslydęs batas negali sukelti pavojaus, tačiau reikėtų prisiminti, kad važiuodami 90 km/val. greičiu per sekundę įveikiame net 25 metrus“, – sakė vienos iš vairavimo mokyklų direktorius Zbignievas Veselis.
Visų pirma, gera avalynė turėtų būti su tinkamu padu. Jis turėtų būti ne per storas ir ne per kietas, kad leistų vairuotojui pajusti jėgą, reikalingą spausti pedalui. Taip pat būtinas geras sukibimas su paviršiumi, siekiant išvengti kojų nuslydimo nuo pedalų. Neabejotinai reikėtų vengti plačios avalynės, dėl kurios gali vienu metu pasispausti du gretimi pedalai. Pėda bate turėtų būti stabili, apsaugota nuo išslydimo iš avalynės. Tai – viena priežasčių, kodėl paplūdimio šlepetės arba batai, rišami ties kulkšnimi, netinka vairavimui.
„Daug geresnis sprendimas yra sportbačiai su plokščiu ir gerai su paviršiumi sukimbančiu padu, – aiškina vairavimo mokyklos dėstytojai. – Jokiu būdu nevairuokite basomis!“
Vairavimo mokyklos dėstytojai rekomenduoja: „Jei avite batus, kurie netinkami vairavimui, pasiimkite su savimi kitą porą, kad galėtumėte automobilį vairuoti saugiai“.
Ypatingą dėmesį avalynei turėtumėte skirti kai lyja. „Jei padas yra šlapias, jis lengviau nuslysta nuo pedalų. Jei avite prastai su paviršiumi sukimbančius batus, rizikuojate prarasti automobilio kontrolę netgi tada, kai padai sausi, – perspėja „Renault“ vairavimo mokyklos dėstytojai. – Siekdami to išvengti, turėtumėte sausai nusivalyti šlapią batų padą.
Avalynė, kurios reikėtų vengti:
Batai su platformomis – jie turi storą ir dažnai sunkų padą, kuris kliudo greitiems judesiams, sumažina pojūčius, dėl jų koja gali užstrigti tarp pedalų.
Aukštakulniai – aukštas ir plonas kulnas gali užstrigti automobilio kilimėlyje, o tai gali neleisti manevruoti, be to, tokie batai nesuteikia tinkamo stabilumo.
Paplūdimio šlepetės bei batai, surišami apie kulkšnį – jie nelaiko pėdos, todėl ji gali išslysti ir skausmingai nusibrozdinti.
Batai, pernelyg aptempiantys kulkšnį – jie varžo ir sulėtina judesius.
Batai, kuriuos reikėtų rinktis vairuojant:
Padas turėtų būti iki 2,5 cm storio, neplatus.
Batai turėtų gerai sukibti su paviršiumi, neslysti nuo pedalų.
Jie turėtų efektyviai laikyti pėdą.
Jie neturėtų varžyti judesių ar kelti diskomfortą.