Viena garsiausių JAV bendrovių pasiduoda. „Stabdom elektromobilių gamybą“ ()
Neatlaikęs prastų rezultatų spaudimo, priverstas trauktis.

© David Viorel (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/tesla-26957121/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kas gali pakartoti nepriekaištingą „Teslos“ sėkmę? Panašu, kad tai lengviau padaryti kinams nei didžiausioms JAV korporacijoms. Štai vienas garsiausių JAV koncernų, neatlaikęs prastų rezultatų spaudimo, priverstas trauktis. Elektromobilių gamyba čia netrukus sustos.
Ne visiems elektromobilių (BEV) sektoriuje sekasi gerai. Paaiškėjo, kad net milžiniškiems koncernams sunku pakartoti didžiulę „Teslos“ sėkmę. O ten, kur nėra sėkmės ir pardavimai menki, lengvai priimami radikalūs sprendimai. „General Motors“ nusprendė, kad geriau pristabdyti gamybą, nei kaupti naujus BEV modelius, kurie dulkėtų stovėjimo aikštelėse laukdami pirkėjų.
Veikiausiai „General Motors“ nenorėjo sukelti visuomenės pasipiktinimo ar elektromobilumo entuziastų nepasitenkinimo. Todėl pasirinko palaipsniui mažinti kai kurių elektrinių modelių gamybą. Taip, pavyzdžiui, svarbiausia gamykla Spring Hilyje (Tenesis) pakeis darbo grafiką – vietoje dviejų pamainų liks tik viena. Be to, jau 2025 m. spalį ir lapkritį gamykla savaitei bus uždaryta.
|
O 2025 m. gruodį dviejų elektromobilių gamyba bus visiškai nutraukta. Tai – „Cadillac Lyriq“ (beveik 5 m ilgio aukštesnės klasės SUV) ir dar didesnis „Cadillac Vistiq“ (5,22 m ilgio SUV). Ir tai dar ne viskas.
Mažinimas palies ir Kanzaso apylinkėse veikiančius cechus, kur planuojamas „Chevrolet Bolt“ surinkimas – vietoj dviejų pamainų liks viena. Gamyba jau pristabdyta ir Detroite, kur surenkami „GMC Hummer EV“ ir „Cadillac Escalade IQ“ (linijos laikinai sustabdytos nuo rugsėjo 2 iki spalio 6 d. 2025 m.).
„Cadillac“ išnyks. Bet sugrįš
Abu „Cadillac“ modeliai vėl sugrįš ant gamybos linijų – „General Motors“ planuoja atnaujinti jų gamybą kitų metų pradžioje. Pasak „Reuters“, gamybos apimtys bus gerokai sumažintos (tai reiškia atleidimus: Spring Hilyje darbą praras apie 700 žmonių, o Detroite – 360). „General Motors“ atstovas pripažino, kad tai yra dalis strateginių pokyčių, susijusių su prognozuojama mažesne elektromobilių paklausa. Ir prastesnės prognozės nestebina – pagal naująsias Donaldo Trumpo administracijos taisykles pirkėjams nebeliks 7,5 tūkst. dolerių dydžio mokesčių lengvatos už elektromobilių įsigijimą. Ji baigs galioti 2025 m. rugsėjo pabaigoje.
Kas vietoje to? „General Motors“ neslepia, kad tikroji markės stiprybė – plati vidaus degimo varikliais varomų automobilių gama. Amerikiečiai tikrai neketina jų taip lengvai atsisakyti. Todėl koncerno vadovybė nuolat pabrėžia benzininių modelių lankstumą ir pelningumą. Ir taip turėtų būti dar artimiausius metus. Jau 2027 m. rinkoje pasirodys nauji benziniai SUV ir pikapai (gamyklose Mičigane, kuriose iš pradžių 2026 m. buvo planuota pradėti elektrinių furgonų gamybą), taip pat keliuose kituose koncerno cechuose (Fairfakse, Tenesyje, Tonawandoje šalia Bafalo).