Dyzelinas tampa praeitimi? Nauja degalų sistema sumušė galios rekordus. Realiai pritaikoma  ()

Elektrifikuoti dviratį, paspirtuką ar net automobilį yra palyginti paprasta, ypač turint prieigą prie šiuolaikinių pažangių technologijų. Tačiau yra viena sritis, kur tai padaryti gerokai sudėtingiau, jei nenorima aukoti esminių galimybių – bet britai jau turi idėją, kaip tai išspręsti.



© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sunkusis transportas jau daugelį metų išlieka vienu didžiausių iššūkių dekarbonizacijos procese. Kol lengvieji automobiliai palaipsniui pereina prie elektrinių pavarų, sunkiosios mašinos, vilkikai ir autobusai vis dar ieško savo vietos žaliojoje transformacijoje.

Vis dėlto britų konsorciumas „Project ARCHER“ gali turėti atsakymą – 2025 m. rugsėjį jie ketina pristatyti naujos kartos 200 kW galios kuro elementų sistemą, specialiai sukurtą komerciniams automobiliams. Tai ne dar viena teorinė koncepcija – viskas rodo, kad šįkart kalbame apie sprendimą, paruoštą realiam įgyvendinimui.

Sunkvežimiai be dyzelino, be akumuliatorių ir net be privalomo vandenilio

„Intelligent Energy“ sukurtas IE-DRIVE HD išsiskiria daugiaašiu architektūriniu sprendimu, kuris šios galios klasėje yra svarbi naujovė. Iki šiol tokios konfigūracijos rekordas siekė 150 kW, tad 200 kW barjero peržengimas yra reikšmingas žingsnis į priekį. Vis dėlto, palyginti su tradiciniais dyzeliniais varikliais, tai dar kuklus rodiklis – tolimųjų reisų vilkikų varikliai pasiekia 400–800 arklio galių, tad iki „tikrosios galios“ dar reikės padirbėti.

[Mažiausia kaina istorijoje!] Išbandęs naujausią 5in1 suvirinimo aparatą – profesionalas liko sužavėtas: „tobulos siūlės, labai lengva dirbti ir gerokai pigesnis už konkurentus“ (Video, „VEVOR“)
3305 5

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Didžiausias šio sprendimo privalumas slypi ne tik galingume, bet ir kuro universalume. Sistema gali veikti ne vien tik su vandeniliu, bet ir su metanoliu, etanoliu, gamtinėmis dujomis, biometanu, amoniaku ar net anglies monoksidu. Tokia lankstumo suteikianti technologija sprendžia vieną iš pagrindinių energetinės transformacijos problemų – ribotą ir netolygiai išvystytą alternatyvių degalų infrastruktūrą. Skirtingai nei akumuliatoriniai elektromobiliai, kuriems būtina galinga įkrovimo stotelių tinklo plėtra, kuro elementų varomos transporto priemonės gali naudoti įvairius vietoje prieinamus degalus. Tai ypač svarbu tarptautiniame transporte, kur energetinė infrastruktūra labai skiriasi tarp valstybių.

Kas yra daugiaašė architektūra?

Kuro elementų sistemoje vietoje vieno didelio bloko (sudaryto iš nuosekliai sujungtų elementų) naudojami keli mažesni moduliai, veikiantys lygiagrečiai. Kiekvienas modulis – tai elementų rinkinys, generuojantis tam tikrą galią ir įtampą. Tradiciškai, siekiant didesnės galios, būdavo kuriamas vienas itin sudėtingas blokas, kuris sunkiau valdomas, prasčiau aušinamas ir mažiau patikimas – vieno gedimo atveju sustodavo visa sistema. Daugiaašė architektūra paskirsto galią tarp kelių nepriklausomų modulių, todėl pagerėja valdymas, skalė, patikimumas, priežiūra ir atsiranda galimybė pritaikyti galią pagal poreikį.

IE-DRIVE HD gali tapti lūžiu

 

Projekto sėkmę lėmė trijų įmonių bendradarbiavimas: „Intelligent Energy“ sukūrė kuro elementų blokų branduolio integraciją, „Drive System Design“ – revoliucinį daugiakanalį keitiklį, o „General Engine Management Systems“ – specializuotą valdymo bloką, atitinkantį griežčiausius saugumo standartus. Projekto vertę patvirtina ir tai, kad jis gavo finansinę paramą iš Jungtinės Karalystės Verslo ir prekybos ministerijos per programą „DRIVE35 Demonstrate Advanced Propulsion Centre“. Tai aiškus ženklas, kad ši technologija laikoma strategiškai svarbia šalies dekarbonizacijos planuose.

 

„Intelligent Energy“ – daugiau nei 20 metų patirtį ir 600 patentų sukaupusi bendrovė – šį sprendimą kūrė galvodama apie praktinį pritaikymą: paprastesnę integraciją į esamus automobilius, ilgesnį komponentų tarnavimo laiką ir sertifikavimo pasirengimą. Tai yra būtent tos savybės, kurios dažnai lieka nuošalyje eksperimentiniuose projektuose.

Todėl ši nauja sistema – svarbus žingsnis link realios sunkiojo transporto dekarbonizacijos. Aukšta galia, kuro pasirinkimo lankstumas ir pasirengimas sertifikavimui gali padaryti kuro elementus tikra alternatyva tradiciniams vidaus degimo varikliams komerciniuose automobiliuose. Nors kelias iki visiškos komercializacijos dar ilgas, panašu, kad šįkart turime ne dar vieną pažadą, o rimtą sprendimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(1)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: