Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kukulis4 2025-09-26 10:35
Nebandau teisint immortal logikos, bet - jei seimynai ir taip reikia dvieju automobiliu, kaip tarkim mano atveju, tai antrasis automobilis visai galetu but toks elektrinis kibiriukas. Tiesiog musu metiniai kilometrai vietoj 45/25k (dabar, kadangi abu automobiliai dyzeliniai, tai labai daznai tolimesnei kelionei tiesiog imam ta, kurio bake daugiau saliarkos) pasiskirstytu labiau kaip 60/10k. Mano darbo dienos reikmem uztektu e-kibiriuko, kuris bet kokiu metu laiku galetu nuvaziuot bent 40km tarp pakrovimu, ir per nakti sugebetu tiek pasikraut. Vienintele problema, kaip pats ir minejai - gyvenant mieste, bute, nuosava rozete isirengt nera taip jau paprasta.
O kalbant apie scenariju, kai seimos poreikiams uztenka vieno automobilio, tai as tikrai uz varijanta, kur vienas automobilis padengia platesni poreikiu spektra, nei kad laikyt antra kazkur kluone, kad butu galima istraukt, kai prireiks vaziuot pas uosvius i kaima.
sub 2025-09-26 11:41
Neįdomūs man tie jūsų offtopic apie batareikas ant ratų.
Man įdomu, ar nėra taip, kad visi degaliniu tinklai Lietuvoje iš tikro gauna kurą iš vienos vietos, t.y. iš Orlen, o tada daro savo skirtingus mišinius ir kainodaros skiriasi?
immortallt 2025-09-26 12:31
Mano kiemas yra tik mano, ir reikalingas antras šeimos automobilis. Pasirinktas toks variantas, nes REIKIA antro. Bėda nuvažiuoti, nes kitu automobiliu, kuris tam skirtas, negali nuvažiuoti? Pas mane tokių bėdų nebūna. Iš tėvų gyvenimo, kiek prisimenu per 30 metų, toks poreikis buvo 1 kartą. Tai vat tavęs klausiu, tai kokį vilkiką turi?
Su kokiu požiūriu? Per nepilnai 6 mėnesius jau nuvažiuota 6k km, o dar buvome ir išvykę atostogų + sirgome 2 savaites, tai realiai >1k km per mėnesį gaunasi, per metus bus 12k km.
Tai sakai, kad dabar daugiabučių kiemuose niekas neturi antro šeimoje automobilio?
Man labai norisi tam tikrus epitetus panaudoti. Dar kartą klausiu, kokį vilkiką turi? Nereikalingas antras šeimos automobilis toli nuo miesto važiuoti, nes yra kitas. Dabar VDV, vėliau bus EV, su nuvažiuojamu 400-500 km atstumu. Ir vis tiek antrasis automobilis bus kibiriukas. Ir niekur namie neužsidarysime. Bet tu toks hater'is esi, tik kažkoks keistas, kad nusipirkai miestų, po to tarpmiestinių, bet kažkodėl nori ilgoms kelionėms skirto, ir tada piktiniesi ir aiškini, kad kitų poreikiai turi būti tokie patys.
Kokia yra realybė? Pasižiūrime populiariausius automobilius Europoje? Dacia Sandero ir Renault Clio. Na kuro užsipilti paprasčiau nei elektros pasikrauti, bet nu ir n* su tokiu važiuoti iki lenkų. Kodėl tokius perka? Nes A. perka ne kaip pagrindinį automobilį ir turi kitą, su kuriuo toli važiuoja (nu nebent tu meilužę kitame mieste turi, kaip ir tavo žmona, todėl atskirai važinėjate į kitus miestus pastoviai, todėl abu automobiliai turi būti tarpmiestiniai) arba B. Ilgų kelionių poreikio neturi visai, arba tokie reti, kad tam reikalui išsinuomoja automobilį, o ne pastoviai važinėjasi su vilkiku, nes per 30 metų kartą gali prireikti persikraustyti.
Dinaminės apkrovos kurti nereikia, sprendimai yra ir už juos gauni paramą. Nauji (na nuo kokių 2000-ųjų statyti), turi dedikuotas parkavimo vietas ir įsirengti krovimo stotelę ten iš vis nėra problemų. Tuo labiau tokiam kibirui, kuris max ima su granny charger 3,3kW ir kol išmiegosi, bus pasikrovęs. Senuose daugiabučiuose trūksta mechanizmų, kaip įsirengti, kai didžioji dalis pensininkai/nuomininkai. Išsispręs, ir niekur nesakiau, kad čia dabar visi iki vieno turi persėsti į Dacia Spring ar panašų. Vėlgi, tu su savo "jei netinka absoliučiai visiems poreikiams EV, tai jis netinka niekam". Tai jau nioliktąjį kartą klausiu, kokį vilkiką vairuoji, nes nu gi visiems poreikiams tenkinti kriterijų ir VDV keli, ne? Ar Dacia Sandero ir Renault Clio irgi tuos visus poreikius tenkina? Gi nu niekaip su tokiu automobiliu nepersikrasutysi.
Ir kokio velnio reikalinga 11 kW krovimo galia namie, ypač tokiam kibirui? Nu jei pirmajam automobiliui, su >80kWh akumuliatoriaus talpa, dar galėčiau suprasti, bet ir tada apsispakajinsi su ~5-7kW būtent dinamine apkrova nuo tavo įvado. Ir nematysi problemos, nes po ilgos kelionės nevažiuosi po 8 valandų į kitą ilgą kelionę dažnai, o kas važiuos dažnai, susitvarkys ir įvadą, bet tokių bus koks <0,01%.
40km nuvažiuoti tarp krovimų - tai čia nudrožtas senas leaf'as už 2k€ gali laisvai žiemos metu. Pakrauti tai su 3kW kiek truksi? 2-3 valandas? Pasižiūrėk, apšvietimo stulpuose aplink gal jau yra.
Ir dabar suraskit bent vieną sakinį, kuriame sakiau, kad prie Dacia Spring nupirktas/stovi kitas automobilis ilgoms distancijoms, bet kitu atveju nenaudojamas? Na kai vaikas pvz. serga ar vienas atostogauja, tai taip, benzininis lieka stovėti, bet dirbant abiems - abu išvažiavę. Ir nesąmonė yra pirkti automobilį, jei vienas tik miestui, kitas tik į tolimas ir nereikalingi abu. Kaip ir nesąmonė pirkti automobilį, kuris gali nuvažiuoti 1k km vienu "sustojimu", jei į tokią kelionę nesi apskritai leidęsis, ar leidiesi rečiau nei kartą per metus. Kaip ir nesąmonė pirkti vilkiką, jei su vilkiku prekes atveža ar kraustaisi kartą per dešimtmetį. Per dešimtmetį pas mane vilkikas atvažiavo 2 kartus. Tai jau skubu pirkti, būčiau sutaupęs kiek ant atvežimo!
sub, Neste kurą vežasi iš Suomijos, dar Jozita veždavosi iš Baltarusijos kažkiek, dabar nežinau. Taip, priedai maišomi skiriasi, bet kaina tikrai ne dėl priedų skiriasi. Tiesiog žaidžia su kainomis, atsižvelgiant į degalinių apkrovas, vartotojų pasirinkimus + nuolaidų kortelės, taip siekiant maksimizuoti pelną. O šiaip šypseną kelia tie, kurie ieško kur sutaupyti ant bako 1 eurą, bet per dieną 2-3 puodelius kavos perka po 3€.
kukulis4 2025-09-26 15:00
Yra ir greitu krovimo stoteliu ir keli stulpai salimais. Problema ta, kad krautis is stoteles - salyginai brangu, o rast laisva vieta prie stulpo - loterija. Jei sitas tavo komentaras buvo butent man, tai as pakartosiu ta pati, ka jau koki 10 kartu sakiau - mano poziuriu turint EV, nuosava rozete, prie kurios pasijungt gali bet kada, yra must have. Ieskot kompromisu, ale laisvo stulpo rajone, ar lekt i krovimo stotele ne piko metu - aciu, bet ne.
immortallt 2025-09-27 21:50
Na daugiabutyje gyvenant normalu turėtų būti turėti bendruomenę, kuri rūpinasi savo turtu, ir tą krovimo stotelę įsirengia. Taip ir nutiks galų gale. Kol kas, tai taip, gyvenant sename daugiabutyje, kuriame daugumai asmeninė nuosavybė kažkodėl niekam nerūpi, ir vis dar laukia kol sovietai ateis ir sutvarkys unitazą bėgantį, taip, EV nėra tiek pat patogus, ar patogesnis, nei VDV, nebent krautis dar darbe gali, kaip iš nuosavos/nemokamai.
donatasv 2025-09-29 11:55
Pradėkime nuo to jei leidžiuosi kartą į metus į kelionę tai ką tokiu atveju daryt šeimai? Imt už brangiai brangų ev ir paskui dar nuomoti vdv, kad aplamai galėtai išvažiuoti?
Išeik į gatve ir pažiūrėk kiek Lietuvoje kibirų ir matysi ką renkasi mūsų tautiečiai. Butuose didelė dauguma turi 1 auto bet talpų, kad nereiktų sukt galvos. Fūros kaip tu dėlioji nieks nesirenka. Bet ima normalų karavaną, miniveną, kad nereiktų bele pirst ir nuomotis kitą. Aš dar imu su kabliu, kad prireikus galėčiau priekabą temti. Pagal mano poreikius nuomotis labai brangu būtų ir negana to laiko gaišimas.
Jei šeima ims ev bute tai nebus kibiras kaip pas tave galiu garantuot. Nes šeimai reik šunį įtalpint, vežimuką, vaiką ir viską ko reikia šeimai. Bent jau aš ėmiau ev golfo dydžio, vien tik, kad 2 šunys tilptų gale. Jei su šeima važiuoju prie ežerų atostogaut kabinu priekabą su tentu ir sukišam palapines, patalyne, grilius trimerį ir visa kitą ko reikia. Jei nebūtų galimybės laikyt priekabos golfo dydžio auto keisčiau į miniveną.
Jei nori pradėt skaičiuot kiek galios reiks kraut tai neimk kibiro už pagrindą su 30kwh baterija. Imk normalų auto kur nauji dabar eina su 100kwh baterijomis ir vartoja ne 12kwh/100km, o 25kwh ir daugiau. Žiemai atėjus bus dar įdomiau. Pas tave visi skaičiavimai eina pagal vasaros sezoną tu ką žiemą auto ant kaladžių pastatai kaip mano senelis žigulį? Name gali imt savo 3kw ir užteks kai turi du auto, butas jau visai kitas reikalas.
kukulis4 2025-09-29 13:35
Va cia as su tavim visiskai sutinku. Jau kelis metus per kiekviena bendrijos susitikima as, ir pora kaimynu bandom prastumt stoteliu irengima. Technines galimybes yra, mes, iniciatoriai esam pasiryze padengt visas islaidas, bet yra kruva kaimynu, kuriem tai neaktualu, ir jiems principe pajebat. Cia dar butu nieko, bet pajebat jiems ir ant viso kito - bendrijos pirmininke pagal kazkokia programa gavo 100% finansavima kiemo atnaujinimui (musu namas itrauktas i kulturinio paveldo objektu sarasa, tai greiciausiai per sita linija), ir zmones tiesiog nesugebejo susirinkt ir subalsuot, ar issiust laiska del pritarimo. Reikejo vaiksciot per butus ir kone maldaut, kad pasirasytu. Sitos problemos kazkada issispres, bet ne dabar...
kukulis4 2025-09-29 13:50
Pritarsiu. As isbandes eile masinu supratau, kad mano poreikius geriausiai tenkina arba SUV arba universalas. Net ir mid-size sedanas musu seimynai kiek per mazas. Ir tada gaunasi, kad jei pagrindine masina butu EV, tai turint omeny mano vaziuojamus atstumus ir poreikius masinos talpumui, tai man reiktu ziuret praktiskai i Audi Etron, MB EQS, Volvo EX 90 ir panasias - ty i gan dideles masinas su 100+kwh batareike. Tai cia, svelniai tariant, over my budget.
immortallt 2025-09-29 16:37
donatasv, dabar eilinį kartą paklausiu, kurioje vietoje aš sakiau, kad absoliučiai kiekvienas, turi pirkti tik EV? Dar iki tokio momento - labai toli. Ir net tada vis tiek pirks EV, nes EV bus pigiau nei dyzelinis/benzinis.
Automobilio pasirinkimui didelę įtaką turi mokestinė sistema. Šalyse, kur taikomi taršos mokesčiai, net su mažesnėmis pajamomis, automobiliai naujesni, mažesnės galios.
Butas butui nelygu. Taip pat situacija situacijai nelygi. Tu iškart aiškini apie šeimą, bet kokia dalis gyvena po vieną ar dviese? Ir tie kurie turi vaikų, kiek iš jų neturi antro šeimos automobilio? O tu jau čia dar apie šunis iškart, tarsi vėlgi, visi kurie gyvena bute, turi šunį.
Pasikartosiu n-tąjį kartą, tavo problema, kad viską absoliučiai absoliutini - jei bent 1% netinka, tai pagal tave netinka niekam. Taip ir negavau atsakymo, kokį vilkiką vairuoji.
Aš kalbu apie savo patirtį. Žiemos dar nesulaukiau. Sulauksiu žiemos, pasidalinsiu rezultatais. Modelis šviežias, Lietuvoje kas žiemą pravažinėjo - nesutikau, o ir žiemos pas mus nebuvo praėjusiais metais apskritai.
Bute gyvenant vargu ar per dieną prisuksi po 100km kasdien su abiem automobiliais. Tu mąstai iš VDV prizmės, kad bakas turi būti iki viršaus užpiltas, nors degalinėse matoma tendencija, kad daug kas nepila pilno bako (na bent prieš dešimtmetį kai teko bendrauti su draugu dirbančiu vieno iš degalinių tinklų valdyme).
Juokinga, kai vos įperkantys automobilius ir verkiantys dėl kuro kainos fiat500/dacia spring/ e-up ir panašius automobilius nurašo, kaip visišką šlamštą, tuo tarpu absoliučios daugumos svajonių automobilius galintys įpirkti iš metinio atlyginimo asmenys (aš ne apie golfą, o gerokai prabangesnius automobilius), nusiperka tą patį fiat500 elektrinį, važinėjasi, džiaugiasi ir vargo nemato.
kukulis4, idealus pavyzdys su kiemo atnaujinimu kur problema. Tai visai ne dėl to, kad tai daugiabutis, ir ne dėl to, kad neįmanoma kažko padaryti - tai visiškas nesirūpinimas savo turtu. Ir tuo labai gerai naudojasi būsto administratoriai lupikaudami. Kai pakeiti administratorių, ir sąskaita iškart gali sumažėti net 10€ per butą, per mėnesį, tik problema, kad bendriją dar daugeliu atveju įsteigti reikia, tada dar prabalsuoti.
kukulis4, ar laikote savo poreikius įprastais daugumai?
kukulis4 2025-09-29 19:32
Mano "socialiniame burbule" mano ir mano seimos poreikiai nesakyciau, kad yra isskirtiniai - gyvenam Vilniuj, turim vaiku, abu dirbantys, darbas nera apribotas laike, tai paprastai dirbi daugiau nei tas 8nias valandas, derini darba su kitom veiklom (vaikus i mokyklas, is mokyklu, parduotuves, renginiai, visokie susitikimai, nedidele truputi pajamu generuojanti veikla po darbo, kuriai irgi reikia buti judriam, ir tt), tai poreikis visada tureti TP po ranka - didelis. Kalbant apie laisvalaiki, kaip ir minejau - keliones kazkur i Klaipeda, ar kazkur i Latvija, Estija, Lenkija, Vokietija, Slovakija, Cekija automobiliu - bent karta per du menesius, realiai kokius 6-8 kartus per metus. Karta ar pora per metus, ir tolimesnes. Labai daug zmoniu mano aplinkoje, daro daugiau maziau ta pati. Ar taip pat daro puse ar trecdalis Lietuvos - ne, turbut ne. Bet butent del to man EV, kaip pagrindinis automobilis ir netinka. Kaip antras pigus paprastas kibiriukas vazinet po Vilniu - kai tik susitvarkysiu rozeciu reikalus - bus.
donatasv 2025-09-29 21:31
Čia nereikia daug išvedžiojimų kuriuos tu bandai įrodyti. Elementariai pažiūrėk kokia masė auto dominuoja pas mus ir galėsi daryt išvadas. Mokestinė sistema ne padeda išsirinkti geresnį produktą, o šiuo atveju priverčia kaip, kad Kinijoje ar Norvegijoje. Tavo įrodymai, kad vo žmonės Norvegijoje gyvena su EV ir nenumirė yra faktas bet mano išdėstyta patirtis su EV yra lygiai toks pat faktas, kad EV yra rakštis subinėje. Jei mūsų valdžia galėtų suvesti draudimus/mokesčius kaip pas Norvegus kaip tau atrodo kodėl to nepadaro? Nes liaudis pakabintų valdžia už kiaušinių nes mes neturim tokios prabangos galimybių. Kodėl vokiečiai nepadarė taip kaip norvegai? Nes važiuoja daug, dideliais atstumais ir su EV visa tai komplikuojasi.
Bandai įrodyti, kad ev pigus (važiuot) bet čia vėl gi jei atitinki visus reikalavimus kitu atveju EV bus labai brangu arba kastratas su ribotomis galimybėmis, o tai daugumai yra nepriimtina.
Ir galų gale dar vienas reikalas kas padeda kinams ir norvegams yra didelė konkurencija rinkoje, ko pas mus nėra. Europa verčia kiną sutikt su Europos kainomis ir konkuruoti rinkoje mūsų sąlygomis.
immortallt 2025-09-30 13:02
"keliones kazkur i Klaipeda, ar kazkur i Latvija, Estija, Lenkija, Vokietija, Slovakija, Cekija automobiliu - bent karta per du menesius, realiai kokius 6-8 kartus per metus. Karta ar pora per metus, ir tolimesnes." Tokių kelionių dauguma neturi nė karto metuose! Esi labai netipinis vairuotojas ir prisuki turbūt daug daugiau nei vidutiniai 12-14k km per metus.
Tai elektrifikuosis pirmiausia Lietuvoje matyt antri automobiliai, kurie zuja mieste ir nuo miesto iki 100km, nes tokie kainuos pigiau nei VDV greitai. Dar elektrifikuosis gan greitai prabangūs automobiliai, kur EV jau dabar gali kainuoti pigiau, atsižvelgiant pagal galią/komfortą. Ir toli nuvažiuojantys vidutinė, o po to ekonominė klasė - atsiras vėliausiai ir jie elektrifikuosis paskutiniai. Nu tai pagal šitą ir atitinki gražiai. Dar visokie nišiniai poreikiai yra, kaip tie patys autobusiukai, kurjeriai, barboros ir pan. kurie zuja mieste - elektrifikuosis labai greitai, važinėjantys tarp miestų kiaurą dieną - vėliau.
Ir taip, tada yra kultūriniai/infrastruktūriniai barjerai, kaip tos pačios krovimo stotelės. Bet čia laiko klausimas, kol visiems reikės, tada ir pasikeis. Va, mano gyvenamoji aplinka - senai senai buvo kaimas, dabar Vilniaus miestas, prieš 5-7 metus ten ne tik kad nebuvo saulės elektrinių, šilumos siurblių ar EV, ten retas buvo apšiltintas namas. Per tą laiką didžioji dalis dar krutančių apšiltino savo namus, saulės elementai ant kas antro namo, keletas net saulės kolektorius dar greta susidėjo. Prisidėjo šilumos siurblių ir elektromobilių vis daugėja. Einame pasivaikščioti po gyvenvietę, tai puikiai matai pokyčius. O prieš beveik 5 metus kaip stačiau namą su plokštuminiu pamatu, žmonės stojo klausinėti, ar čia elektros skydinę statys, po to stojo klausinėti, ar čia apsimoka tie saulės elementai. Tiesiog pamato pavyzdį, mato kad kiti daro, ir jiems prireikia. Tokiu principu Lietuvoje dyzelius tiek pirko, nors logikos nėra absoliučiai daugumai, kurie net 12k km per metus nenuvažiuoja, ir tuos daugiausia mieste. Dyzelis tinkamai dirba mažiau nei pusę laiko.
Bet vat kai kurie įsivaizduoja, kad nebus jokio
donatasv 2025-09-30 16:17
Labai klysti imortal netipinis vairuotojas esi tu. Kuris realiai bijo už miesto ribų išvažiuoti. Neturi giminių kurias nori aplankyt kažkur kitam gale Lietuvos, jei reik kažką parsivežti tai geriau fūrą samdyt... apsidairyk aplink pilnas miesta karavanų minivenų džipų su priekabom ir visais kitais reikaliukais. Ir tik vienetai su kibirais kaip pas tave... pabandyk prieš šventes kokiu A1 greitkeliu pasileisti pamatysi kaip lietuva juda. Keistai atrodai su savo pasisakymais į kelią bijantis išvažiuot žmogus mokinai kaip ryt turėsim gyvent.
immortallt 2025-10-02 08:10
Bijo Toliausiai iki Milano be miego, na bet taip, tarkime bijau. Tik esu realistas, paskutinė kelionė per dieną 1000+ km buvo prieš dešimtmetį.
Pilna su priekabomis besitampančių po visą Lietuvą ir kroviniais Dauguma automobilių be kablio net. Daugumoje automobilių sėdi po 1 žmogų - iki 90% (atmetus VT ir taksi), priklausomai kokioje miesto sankryžoje skaičiuosi. "Džipų" tikrai pilnas, tik tie "džipai" nematė bekelės niekada, ir greičiausiai nepamatys, kol nebus sudėvėti.
A1 greitkeliu kaip juda? Vasarą užsidedi 130 km/h, ir lenki 90% srauto. Paskutinį kartą skaičiavau, per Vilnius-Klaipėda maršrutą pirmyn ir atgal aplenkė ~30 ir ~50 automobilių. Važiuota su yaris. Su yaris nevažiuoju 150 km/h nes labai stipriai pradeda augti kuro sąnaudos, visgi 1,3l variklis.
Čia bijantis esi tu. Bijantis pokyčių. Tik keistai bijantis, nes pats nusipirkai EV, ir sėkmingai naudoji. Tik nusipirkai automobilį dabar jau Lietuvos ribose važinėtis, bet nori kad būtų viskam. Aš tokių nerealių lūkesčių neturiu. Nusipirkau važinėtis mieste ir aplink miestą ir, atitinkamai, pigų. Aš neperku automobilio kompensuoti savo ego, psichinių sutrikimų, ir perku pamatuotai pagal poreikius. Pirmasis automobilis kai bus keičiamas, pirksiu, kad nuvažiuotų realiomis sąlygomis ~400km. Taip, ekonominėje klasėje tokių automobilių nelabai yra, KOL KAS. Toliau augant EV pardavimams (panašu šįmet vėl pasaulyje augimas 30+% net be JAV), EV gamybos kaina toliau kris. Tuo tarpu krentant VDV pardavimams (jau daugiau nei 5 metus krenta), augs VDV gamybos kaina, net be jokių mokesčių. Dar ant viršaus, mežėjant VDV skaičiui, mažės degalinių, brangs degalinių dedamoji, nes tiesiog kuro mažiau parduos likusios. Taip kad žirklės persikreips greit į kitą pusę, ir 400-500km nuvažiuojantis ekonominės klasės automobilis daug pigesnis PIRKTI, o ką jau apie eksploatuoti, bus EV. Čia net nereikia jokių technologinių inovacijų tam, tiesiog masto ekonomija ir gamybos procesų optimizavimas. Nereikia tokio kainos proveržio, kaip nutiko su saulės panelėmis, kai dabar deda saulės paneles, vietoje tvorų ar stogo dangos (gariūnai pasižiūrėkit ką padarė, stogines įrengė su saulės elementais nukreiptais į sieną, kur saulė jei užšvies tiesiogiai, tai trumpą laiką).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Didžiausia afera Lietuvoje? Kol vieni pilasi benziną po 1,32 €, kiti moka 1,59 €