Atnaujintas „Facebook“ nori jūsų gyvenimo istorijos  (19)

Užvakar kasmetinėje programuotojų konferencijoje F8, kuri vyksta San Franciske (JAV), „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas pristatė naują „Facebook“ funkciją „Timeline“. Jos esmė - galimybė vartotojams „sukonspektuoti“ visą savo gyvenimo istoriją. Ekspertai naujovę vertina skeptiškai, teigdami, jog tai yra dar viena priemonė reklamos pardavimams didinti, naudojantis asmeniniais vartotojų duomenimis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žinoma, „Facebook“ vadovo pasirodymas prasidėjo nuo eilinio pasisakymo apie tai, kad tinkle per vieną dieną apsilanko po pusę milijardo vartotojų. Po ovacijų ir susižavėjimo šūksnių, kurie tapo įprastiniu dalyku technologijų konferencijose ir kurie vargu ar atspindi tikrąją plačiosios interneto visuomenės reakciją, M. Zuckerbergas pristatė jau minėtą naują „Facebook“ savybę „Timeline“.

„Timeline“ idėja – kad vartotojai į „Facebook“ sukrautų visą savo gyvenimą, suskaidytą į dienas, mėnesius ir metus. Ir netgi siūloma užpildyti praeities veiklą iki pat gimimo: nuskenuoti vaikystės nuotraukas, įkrauti senus analoginėmis kameromis filmuotus vaizdus, žemėlapiuose sužymėti įsimintiniausias keliones. Taigi, iš esmės, „Facebook“ vartotojams siūlo į socialinį tinklą sukrauti visą savo gyvenimo istoriją. „Timeline“ galima redaguoti pridedant ar ištrinant gyvenimo skyrius. Pavyzdžiui, galima ištrinti senus vaikinus ar paneles ir pridėti naujus – tai yra jūsų gyvenimas, vadinasi, ir istoriją (tiksliau, virtualią istoriją) kuriate patys.

M. Zuckerbergas ir kolegos šį radikalų tinklalapio atnaujinimą kūrė visus metus. Tokia idėja kilo tuomet, kai žmonėms nepavyko rasti kelių metų senumo internetinių pokalbių su kitais žmonėmis ir kitos senos informacijos. Yra ir kitų įdomių atnaujinimų – didelė fono fotografija už paskyros paveikslėlio, taigi, kiekvieno vartotojo siena gali būti panašesnė į asmeninį puslapį, o ne „Facebook“ dalį.

Tuomet buvo paskelbta apie į „Facebook“ pateksiančią informaciją ir turinį vystant partnerystę su „Spotify“, „The Washington Post“ ir „Netflix“. Iki šiol vartotojai turinį į „Facebook“ talpino patys, o norėdami peržiūrėti nurodomą medžiagą ar išklausyti dainą turėjo pereiti į kitą tinklalapį. Dabar visą šį turinį bus galima peržiūrėti neišeinant iš socialinio tinklo.

„Facebook“ žingsniu priartėjo prie „tinklo tinkle“ suformavimo – bent šiuo metu jų padėtis yra kur kas geresnė nei grėsmingiausių konkurentų „Google“ sukurto tinklo „Google+“ (tiesa, pastarieji savo paslaugas išrinktiesiems pradėjo siūlyti vos prieš kiek daugiau nei du mėnesius ir tik šią savaitę leido prie tinklo prisijungti visiems norintiems).

Neabejotinai bus įdomu stebėti, ar žmonės domisi savo gyvenimo istorijos kūrimu, ar aprašys ir kaip detaliai aprašys savo praeitį ir savo ateities planus, naudodamiesi „Facebook“ teikiamomis galimybėmis. Galbūt juos atbaidys rūpinimasis savo privatumu ir baimė, kad mūsų asmeniniai duomenys bus panaudoti netinkamai?

Savo privatumą labai griežtai sauganti M. Zuckerbergas pats neatsispyrė „Timelines“ traukai ir publikai pademonstravo savo „Timeline“, kur buvo galima pamatyti jo ir jo draugės Priscilos pirmosios išvykos nuotraukų. Tuo tarpu kitas „Facebook“ atstovas pranešė, kad iš komercinės verslo pusės socialiniame tinkle neįvyko nieko naujo – tiesiog kaupiant vis daugiau asmeninių žmonių duomenų, aprašančių visą gyvenimą nuo pat gimimo, bus galima pelnytis pardavinėjant labiau asmeniui pritaikytus reklaminius sprendimus.

Visgi „Forrester Research“ vyriausiasis analitikas Nate’as Elliottas nemano, kad „Facebook“ jau galutinai sutvarkė savo reklamų verslo strategiją. Jo nuomone, „Facebook“ turėtų atkreipti daugiau dėmesio į naudingumą žmonėms, kurie nėra prisijungę prie šio socialinio tinklo ir įtraukti socialinio reikšmingumo bei ryšių sąvokas į kitus tinklalapius, kuriuose laiką laidžia du milijardai interneto vartotojų iš viso pasaulio. Analitiko manymu, žmonių srauto pritraukimas į „Facebook“ ir šio srauto pavertimas pinigais siūlant interneto reklamas yra gana ribotas dalykas. „Būtų kur kas protingiau panaudoti tuos duomenis išplečiant turinį kitų tinklalapių lankytojams ir pelnytis iš duomenų kitaip, ne vien iš reklamų“, – mano analitikas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (19)

Susijusios žymos: