BMW priešinasi. Dyzelis turi ateitį? ()
BMW ragina Europą atsibusti.
© Gamintojo nuotrauka
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kurį laiką dyzeliniai varikliai Europos lengvųjų automobilių rinkoje buvo labai populiarūs. Ir jiems netgi buvo žadama ateitis. Kodėl ne? Puikus sukimo momentas, labai žemos degalų sąnaudos, neišnaudotos efektyvumo gerinimo galimybės. Kai kurie gamintojai netgi kūrė dyzelinių superautomobilių koncepcijas. Tačiau tuomet mokslininkai paragino domėtis ne tik išmetamųjų dujų apimtimis, bet ir jų sudėtimi, įvyko tas „Volkswagen“ skandalas ir dabar dyzeliniai varikliai yra visiškai nustumti į paraštes.
O gal be reikalo? Kenksmingas azoto oksidų emisijas (NOx) įmanoma filtruoti, o anglies dvideginio emisijomis dyzeliniai varikliai ir taip nėra ypatingai taršūs. Dar daugiau – juos įmanoma paversti visai švariais. Ir jau dabar, tam net nereikia kažkokių ypatingų naujų technologijų. Europoje jau dabar važinėja milijonai dyzelinių automobilių ir niekas jų iš karto neatsisakys. Kodėl jų nepavertus švariais, vietoje to, kad lauktume, kol žmonės juos nurašys ir įsigys elektromobilius?
|
BMW atkreipė dėmesį į Europos Sąjungos automobilių emisijų mažinimo politiką, kur naujų automobilių parkuose visi dyzeliniai automobiliai priskiriami prie taršių (na, kaip ir visi automobiliai su vidaus degimo varikliais). Bet juk ne variklyje problema. Ir ta ES politika nepalieka gamintojams pakankamai erdvės gerinti automobilių su vidaus degimo varikliais efektyvumą.
Nuo 2025 m. sausio visi Vokietijoje pagaminti dyzeliniai BMW modeliai prieš pristatant atstovybėms yra pildomi HVO100 kuru (na, pilami tik 5-8 litrai smulkiam manevravimui). HVO100 – tai hidrintas augalinis aliejus, 100 %. Dyzeliniai varikliai tokius degalus gali deginti be didesnių problemų. BMW naudojamą HVO100 gamina suomių „Neste“ ir jis leidžia sumažinti CO2 emisijas „nuo gręžinio iki ratų“ net 90 %. BMW atlieka bandymus ir platesnėmis apimtimis, nors bandyti nelabai yra ką, nes čia nėra jokių naujienų.
Tiesiog esama politika dyzelinius (ir visus vidaus degimo) variklius stumia laukan, nors pirkėjai tam priešinasi. Pakeitus degalus būtų galima sumažinti bendrą transporto taršą ir daug greičiau nei laukiant laikų, kol visi įsigys elektromobilius ir šalys išmoks gaminti švarią elektrą. Tai tikriausiai net nebūtų brangesnis sprendimas. Padidinus švarių degalų santykį dabartiniuose standartiniuose degaluose pavyktų gana greitai sumažinti taršą. Be to, pakeitus įstatymus ir ES nusistatymą prieš vidaus degimo variklius, gamintojams būtų atrištos rankos toliau vystyti inovacijas.