Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AndriusRugienius 2025-10-07 20:23
Kas per beprotybė dėl vandenilio, straipsnis prieštarauja pats sau ir realiems faktams.
Kuriama įveikti ilgus atstumus? 500km nėra ilgas atstumas, nemažai EV įveikia daugiau.
Kalbant apie žaliąją energiją ir gamtos saugojimą, mažiau nei 1% žaliojo vandenilio, kuris pagaminamas iš atsinaujinančių išteklių. Visas kitas, deginant naftą arba anglį.
Nematau tikslo šiai milžiniškų pinigų išmetimo kampanijai.
EV technologija daug efektyvesnė paverčiant elektrą energija, nei vandenilis. Krovimo tinklas kur kas geriau išplėtotas, beto galima krautis namie pigiai nakčia, panašiai kaip telefoną. Remonto darbai ant EV kur kas paprastesni, pigesni ir tt. Daug mažiau judančių dalių.
Beprotybė, vandenilio technologija nepatobulinta dešimtmečius, ir vistiek bandoma prastumti.
donatasv 2025-10-08 09:30
Čia tas durniaus sindromas kai įsikandu vieną gerą dalyką ir ignoruoju visa kita?
Pažiūrėk į vdv dar mažiau efektyvus nei vandenilio celės bet taip efektyviai suspaustas kuras, kad su 40 litrų talpos baku gali nuvažiuot 600km švaistydamas į orą 80 % visos energijos. Kaip su EV taip efektyviai naudoji energiją, kad tempi pusę tonos šūdo po savim ir nuvažiuoji 300km iki kito užpildulymo, negano to pildymas labai efektyviai užtempia laiką maždaug 10 kart ilgiau nei vdv...
Duokit man kainą kilometro kaip vdv dabar, nuvažiuojamą atstumą kaip vdv dabar, užpildymo laiką kaip vdv dabar ir realiai bb padėsiu ant ev ir ant viso to efektyvumo.
donatasv 2025-10-08 10:18
P.S.
Gamta tave loginiu mastymu neapdovanojo?
Hmm... palauk ar ne antivaxeriai kartojo prieš 10 metų, kad elektra kuri krauna EV pareina iš anglį kūrenančių elektrinių?
Benediktas 2025-10-08 11:10
Vandelinio technologijos labai reikalingos naftos/dujų šalims, nes jie toliau ant atatos gali laikyt kitus - koertuodami naftą į vandenilį. Artimiausia mums šalis - Rusija. Galbūt racionalu, laivams, lėktuvams,sunkiajai technikai. Bet didžiumai automobilių - EV su baterijomis 3kart pigiau važiuot.
Jei jau naftą konvertuoti į elektrą - tai geriau per baterijas, tai vistiek bus 3x mažiau naftos/dujų sunaudota.
Bet rinka pati pasirinks. tegul būna ir tie ir anie. Vistiek 95% žmonių važinės ant baterijų, nei vandenilio nes 3kart pigiau. Ir ta kaina niekada nesumažės - dėl fizikinio desnių verčiant elektrą į vandeninį.
donatasv 2025-10-08 12:39
Žmonės ir dabar renkasi. Puikiai matom, kad variklio efektyvumas, pigumas nėra lementys faktoriai.
Pigiau tris kart važiuot nei vdv? Gal paskaičiuojam? Jei nebūtų valstybės paramos, dar daugiau gyventum bute man rodos greit atsisakytai kartot šitą įbruktą propagandą. Dar pakentėk metus kitus pradės rinkt kelių mokesčius kaip vdv akcizai kurui tada bus įdomu pažiūrėt ką kartosi
Vdv smaugia kiek įmanoma ev visos įmanomos nuolaidos ko pasekoje prie atitinkamų sąlygų gauname pigiau. Visas šitas burbulas nori nenori ankščiau ar vėliau turės susidurt su realybe. Jeigu imu aš skaičiuot bendroje visumoje vdv akcizą reiks smarkiai kelt ar kitaip sankcionuot vdv, kad ev taptų patrauklus.
donatasv 2025-10-08 12:55
Gal padarykim kaip pas kinus? Įpaišom vdv numerių uždraudimą? Apsunkinam iki tiek, kad praktiškai beveik neįmanoma gaut ir visi susėsim į panašius auto kaip pas kinus dacia stringus ir džiauksimės kaip mes pigiai ir efektyviai vežiuojam?
Benediktas 2025-10-08 13:27
Jei kalbam, kad neracionalu dabar Lietuvoje pirkt EV, tai reikia suskirstyt žmones į grupes - o ne sumalti visus į vieną vietą - ir sakyti - kad bendrai visiems geriau VDV. 1. kur gyvena bute, 2. Kur kartą per mėnesį važiuoja į Berlyną vienu prisėdimu. 3. Kur gyvena nuosavame name. 4. sunkioji technika. Sakyčiau 1 grupei - taip, nepatogu ir nepigu - nes krauti turi brangiau ir ne prie namų, jiems tikrai geriau VDV. 3 grupei nematau turet problemų EV. 2 grupę - daugiau stabdo įsitikinimai, baimės, kad užges vidukelėj ir nebus kur pasikraut. 4 kol kas tik VDV, veliau gal vandenilis.
donatasv 2025-10-08 15:01
Nu va kokia racionali mintis nustebinai.
Kyborg 2025-10-08 20:05
Žmonija progresuoja ne dėl to, kad visi ieško progreso vienoje srityje, o dėl to, kad dirbama įvairiomis kryptimis.
Didėjant "žaliosios" elektros gamybai vis didės gamybos/suvartojimo netolygumai, HAE ar baterijų parkų tiek nepristatysi, vienas iš labiausiai tikėtinų variantų, kad perteklinė elektra bus nukreipta į vandenilio gamybą ir tokiu būdu kaupiama energija. Beje, dabar naktį elektra pigesnė, po kelių dešimtmečių gali būt atvirkščiai, naktį saulė nešviečia, vėjas nurimsta.
Sakai beprotybė? Priminsiu, kad pirmas elektromibilis sukurtas dar 1888 m. Realus progresas tik pastarąjį dešimtmetį, prireikė daugiau nei amžiaus. Tuo tarpu pirmas vandeniliu varomas automobilis sukurtas tik 1966 m. Gal po ~50 metų ir su vandeniliu bus proveržis? Bet jis neįvyks jei ta kryptimi nebus vykdomi tyrimai. Tad vietoj to, kad sklaidytumeisi pareiškimais apie beprotybę, turėtumei džiaugtis, kad tyrimai vyksta įvairiomis kryptimis. Yra kvaila vertint mokslo pažangą iš šiandieninės ar 5 metų perspektyvos.
Xdmin 2025-10-09 10:02
Jei is tikruju kam nors rupetu ekologija ir efektyvumas tai taip ir butu.
Mieste isvis tik viesasis ir spec transportas turetu buti, jokiu asmeniniu automobiliu (neigaliuosius priskiriu prie spec transporto).
Uzmiestyje ne dzipai turetu dominuoti, o tokie kaip VW XL1. Su dabartinem technologijom visiskai nesvarbu koki kura toks automobilis vartotu, nes suvartojimas butu ypac mazas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
BMW kirtis konkurentams. Sprendimas, kuris suskaldė visą automobilių pramonę