Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arthuras 2011-10-01 20:18
Tai nori pasakyti, kad vidutiniškai šeima turi 2-3 automobilius? O be to, jei šeima pasiturinti - tai 2 automobiliai normalu. Kiekvienas dirba savo darbą, turi savų reikalų, taigi prisirišti prie viešojo ar pan. - nepatogu.
immortallt 2011-10-02 02:36
Pirma, man 23 ir turiu savo buta - turiu pinigu, kad galiu leisti sau isigyt NT, na tiesa, gan didele dalimi prisidejo ir tevai, bet atitinkamai ir padalinta nuosavybe.
Antra, pinigai man yra ne skaicius; pinigai yra garantas, kuris man leis isieiti i pensija gerokai anksciau nei didziajai daliai populiacijos
Trecia, musu supratimas, apie normalia masina gerokai skiriasi. Su masina, kuri kainuoja 7000LT as nesirysciau vaziuoji musu greitkeliu, o ka jau kalbeti apie Lenkijos kelius. O padangu komplektas ziemai uz 1000LT - tai geriau jau plikom padangom vazinet uz 2000LT"D
Kiek kartu meogojau autobuse, dar ne karto niekas nieko nepavoge. Na keleta kartu yra teke stovet, bet tik per didziuosius salcius, kai visiem masinos uzsala *akumai ar tai dyzelis nezinau). Man pvz prie darbo parkuotis masina valandai kainuoja 3-6LT, per valanda uzdirbu tam darbe 12-18LT (priklauso nuo projekto). Tai man yra daug.
Velgi, draudima skaiciuoji civilini ir nuo kibiro, o ne masinos. Kibiro, kuris bet kada gali uzsilenkti - tai man geriau vaziuoti viesuoju, kuri bent jau be problemu galesi pakeisti.
Ir kiek matau, vis tiek bandai bet kokiom priemonem pateisinti savo dabartini gyvenimo buda. Jei idomu - parasyk man ir badesiu susidaryti savo finansini gyvenimo plana bei suprasi, kad galetum gyventi gerokai geriau nei gyveni dabar, nes kaip bebutu keista, lietuviai labai linke i prabanga ir toliau sio vakaro negalvoja.
P.S. atsiprasau uz klaidas. atrasineju jau gerokai "apsiformines"
Arthuras 2011-10-02 11:56
Vėlgi, tu buri iš kavos tirščių ir bandai įrodyti, kad automobilis - neįkandama prabanga. Niekas ten nesilenkia ir problemų nėra.
Kiekvienas asmuo sprendžia, ar jam apsimoka, ar ne. Jei brangiai kainuoja parkingas, jei viešasis važiuoja tau patogiu maršrutu ir t.t., gali nuspręst, kad tau neapsimoka. Tik nereikia visų mokyti kaip gyventi ir bandyti įrodyti, kad niekam neapsimoka turėti automobilio.
immortallt 2011-10-02 12:25
As nesakiau, kad niekam neapsimoka. Automobilis yra puikus dalykas, bet pas mus chebra jo is tikruju sau leisti negali. Na realiai jie nukarpo savo visas kitas islaidas ir is visu jegu stengias tureti masina.
Nesenai pakliuvau su autobusu i avarija - masinos visa prieki nuskyne lengvosios, autobuse stovejau ir beveik nepajutau smugio. Be to Vilniuje didzioji dalis viesojo transporto yra beveik nauja, tik senieji trulikai ir keli autikai liko. Netiki - pasiziurek statistikos departamenta apie viesojo transporto isigijimus.
Isejimas i pensija, tai ne tai, kad nieko neveiki - tai stadija, kai tu uzsitikrines sau pastovias pajamas ir gali daryti tai kas tau patinka, o ne tai, kas tau uzdirba pinigus. Uzsiimti labdaringa veikla, keliauti, eiti i politika, padeti jauniems zmonems kurti verslus ir t.t.
P.S. kai kalbejau apie masinas, turejau omeny kad uz 7000 isigijus arba turesi kruvas remonto islaidu (jei pats netaisai), arba kiekviena ryta eidamas link masinos galvosi - uzsives ar ne.
P.S.S. prie savo skaiciavimu pridek dar ir parkinga, be to, su tavo 400km kokiame vilniuje nezinau kur tu nuvaziuosi, jei tu jau kalbi apie 5x i savaite vaziavima taksi. Viso labo tai yra 10 kelioniu 20km atstumu nuo namu + vaikus i poliklinika vezioti ir t.t.
P.S.S.S. Na jei net tau gaunas 600LT ir tau tai priimtina kaina - tada saunu. Tu bent jau supranti kiek tau sita prabanga kainuoja ir priimi sprendima +- zinodamas faktus. Bet jei atidetum kas menesi po 300 taupymui - tu ir tavo seima po kokiu 40 metu turetumet ~600.000 - 700.000 LT. Kas tau dabar geriau ? (Kol neuzsipuole skeptikai del infliacijos, tai tie pinigai palyginus su dabar butu verti ~250.000-350.00 LT)
Arthuras 2011-10-02 12:43
Vėl apie visus kalbi? Jei žmogus nori komforto, tai jį ir renkasi ir tai jau yra jo problema.
Norėčiau sužinot, kam pirkai butą? Juk galėjai nusipirkt bendrabutį, arba skylę vieno kambario ir ten sėkmingai gyvent, būtų nereikėję net tėvų pagalbos. Būtum likusius investavęs, praturtėjęs. Apie bet kokį prabangos daiktą galima pasakyti tą patį, ką ir apie automobilį. Tai liečia galingus kompiuterius, didelius LCD TV, iPhone'us ir pan.
Inžinierius. 2011-10-02 17:10
Studijuoju Kaune ir be automobilio sunkiai isivaizduoju gyvenima jau. Kas ten sako, kad su pigiu auto baisu vaziuoti autostradoje arba, kad padangos uz 1000lt yra baisu, tai matyt tiek ir temates ta automobili. Turint siek tiek suvokimo apie auto, nebus dideliu problemu issirinkti patvaru ir patikima, su kuriuo net autostradoj vienas malonumas skrieti Turbut pagrindine mano automobilio funkcija yra savaitgaliais vaziuoti namo(Šiauliai), o kadangi pastoviai vaziuojam tryse, tai kelione nera ypatingai brangi. Taip pat patogu nuvaziuoti tarkim pas drauge ar dar kur nors, o ypac vakarais. Mano manymu tai yra zymiai patogiau ir saugiau, nei laukti tamsoje autobuso, beje man tektu vaziuoti ir su persedimu.. Kaip studentas, automobilio islaidom nesiskundziu, zinoma sutaupyciau pinigu, taciau viskas butu nervu saskaita, nes su daiktais dundeti i traukiniu stoti, po to is traukiniu stoties turetu kazkas pasiimti arba reiktu laukti autobuso ir panasus atvejai - nera patogu visiskai. Aisku kas gyvena tik mieste ir is jo neislenda bei jiems yra patogus marsrutai, tai masinos gal ir nereikia
O jeigu i tema, tai statant naujus pastatus, butina uztikrinti automobiliu stovejimo vietas(pozemines, daugiaaukstes stovejimo aiksteles) pagal dabartinius standartus bei suderinti tai su zaliuoju plotu. Aisku tai kainuotu brangiau nei vienas kazkuris variantas, bet sis atvejis netoks, kur reikia taupyti.
immortallt 2011-10-02 21:32
Naujuose butuose yra numatoma, kad turi buti butui maziausiai berods 1.5 stovejimo vietos, o gal 2.
As esu vartotojas. Man giliai dzin, kaip kiekvienas daiktas mano aplinkoje veikia iki daleliu, man idomus pats principas. Del vasariniu padangu, uz 1000LT dar nusipirksi, bet zieminiu uz 1000... Net dviracio padangos normalios viena kainuoja 100-200
Buta pirkau, nes galiu sau leisti ir matau tiksla tame + mazesnes islaidos sildymui + didesne isliekamoji verte.
Velgi as kalbu apie statistini lietuvi. Kada tu suprasi, kad visada kalba ir eina apie statistini lietuvi, kuris uzdirba 2107.7LT/men. Ir mano nuomone, palikti patogumui vazinetis ~30-40% algos yra prabanga.
Tai gerai, kad su gelda uz 7000 "skriejat" ir paskui tokie prisivije tipo lenkia ir bando gasdinti bei vaidinti (vaziuojant ant 160) su savo kibirais, kurie nuo vibraciju pradeda byret. (ne butent apie tave, bet siaip pastebejimas is to, ka matau Lietuvos keliuose).
Dar tik karta tysiausi su tase i autobusu/gelezinkelio stoti. Visada randu su kuo grizti is Vilniaus i Klaipeda su masina. Man tai kainuoja 25-30LT nuo duru iki duru.
Anyway, cia yra poziurio reikalas. As tik norejau parodyti, kad norint galima gyventi zymiai geriau, sutaupyti kalna pinigu, pasirupinti savo ir savo vaiku ateitimi.
P.S. buvo atvaziave ERASMUS is sveicarijos, jie buvo nustebe, kai pamate kiek daug zmoniu vazinejas po viena masinomis. Jiems tai yra per brangu! Tas pats ir italams pasirode. Kanadietis bendrakursis is Oslo lygiai ta pati pagalvojo. Bet mums, ubagams, is krasto, kur visiem blogai ir is kurio visi bega, tureti 2 automobilius seimoje yra normalu.
Arthuras 2011-10-02 22:22
Lietuviai pagyventų tose vietose iš kur tie tavo draugai, jie lygiai taip pat nepirktų. Atvažiuotų užsieniečiai pagyvent ilgesniam laikui - pakeistų požiūrį. Ir žinai kodėl? Nes situacija yra visiškai skirtinga. Yra ŽIAURIAI neprotinga lyginti Lietuvos žmonių elgesį su Šveicarijos. Dėl daugelio, man atrodo, aiškių priežasčių, kurias ir pats žinai, tik lygindamas valstybes neatsižvelgi.
immortallt 2011-10-03 13:05
Puse metu gyveno ir jie jau negali ivertinti situacijos ? (taksi vazinejosi tik naktimis)
Padangu kokybe svarbiausia ne tada, kada sausas kelias, o kai jis slapias, apsales ar ant jo yra zvyro bei staigiai tenka stabdyti. O tada jau skirtuma pajusi padangu labai stipriai.
Taip NT nuverteti gali, kaip ir bet kuris turtas, taciau priesingai nei automobiliai, NT daug ilgaamziskesnis ir kadangi NT naujas, tai kol kas jo verte, net kai kainos krito, sumazejo tik ~10%.
Ir net jei tavo automobilio islaidos TIK 600LT/men vis tiek tai yra didele pinigu suma, o statistiniui lietuviui uzdirbanciam 2107.7LT, tai yra grubiai trecdalis algos. Ir pasikartosiu, su 400LT/men, kuriuos gali sutaupyti ant trasnporto, gali uzsitikrinti sau turtinga pensija. O automobilis ka uztikrins ? Na siek tiek batus ilgiau nesiosi, maziau skecio reikes, daugiau sansu suprastinti savo fizine bukle.
Taip, Lietuvoje viesasis transportas nera idealus. Kai kuriose miesto vietose gyvenant automobilis butinas, bet didzioji dalis vilnieciu, kaunieciu ir klaipedieciu gyvena max 10min iki stoteles, nereikia persedimu, vaziuoti max 30min ir eiti dar max 10min iki darbo. dauguma ju uzdirba 13LT/h ir su masina sutaupyti per kelione galetu kazkur max 30min, tai yra 1h per diena. Arba 20h per menesi, kas yra 260LT/men tiek masina jiems uzdirba.
paprastas 2011-10-03 13:40
kestutisz 2011-10-03 14:25
Taip taip, galima dar ir nevalgyti pietų valgykloje, o atsinešti vakarykščio maisto iš namų, gausis sutaupysi dar daugiau!. Jei taip žiūrėti, gyventi išvis neapsimoka - vistiek 100%'tinis mirtingumas!. Aš geriau visgi nesutaupysių tų pinigų, bet važiuosiu tada kai noriu ir ten kur noriu - susigalvojęs naktį nuvažiuosiu už miesto žvaigždžių, ankstyvą rytą rūkų ar saulėlydžių pažiūrėti, jau neskaitant šiaip savaitgalinių išvykų į gamtą/renginius vietose kur pavargsi autobuso laukti, o taksi gali b8t kiek per brangu
Arthuras 2011-10-03 15:47
Visų pirma, tai kuras užsienyje dar brangesnis. Be ekstremaliai(!) brangesnių draudimų, ten dar yra ir automobilio "žalieji" mokesčiai - tai padaro automobilį tikrai brangiu.
Antras dalykas, tai visiškai skirtingi miestai, jų dydžiai, žmonių tankis ir panašiai. Užsienyje viešasis transportas labai rimtas - nes tokį ten turėti apsimoka(metro ir pan.) Žmonių tankis 2kart ir daugiau didesnis - vadinasi apskritai nėra ir nebūtų kur pastatyti automobilio, ten eismas iš tikrųjų beprotiškas.
Lietuvoje - taip nėra. Va todėl lietuviai ir perka automobilius, o užsieniečiai ne.
immortallt 2011-10-03 20:49
Oi kaip meluoji Ne visur tas pats dalykas yra Daugumoje saliu tas zaliasis mokestis daugiau simbolinis. Draudimas gali kainuoti tik siek tiek daugiau, nes draudimo kaina atsiremia i masinos kaina ir avarijos tikimybe bei draudimo darbo kastus + pelno norma. Gyventoju tankis kokiam osle yra 4x mazesnis nei Vilniuje, Kaune ar Klaipedoje, o gyvena tiek pat kiek Vilniuje gyventoju. (sakau, nes zinau 101%). Na ten yra metro, bet nuo metro daug kur geras galiukas paejeti. Autobusai nevazineja dazniau nei pas mus tikrai.
Esme ta, jus galit daryt ka tik norit, tik nebiedavokit, kad Lietuvoje blogai gyventi, kad cia viskas brangu ir pan. kai lyginat neadekvacius komforto lygius. Osle pvz. kad ir gauni 8000LT i rankas. 1k buto nuoma ne per toliausiai nuo miesto centro su komunaliniais laisvai kainuos 3000. Maistui isleist 3000 tikrai nesunku, net nevalgant mieste (didele pica mieste gali kainuoti ir 100LT, kava ir 20LT). Transporto menesinis bilietas jei gerai pamenu ~300LT. (as studentiska turejau uz 150 atrodo ) degtines litras kainuoja berods 500LT (o gal 300, tikrai nepamenu). Alaus skarbonke 0.33 kainuoja ~8-10LT (o neskanus bjaurybe). Tai net teoriskai nera galimybes tureti masinos neskaiciuojant, kad reikia rubu, pramogu, hobiu, kompo ir pan.
Ir siaip jei nematot reikalo ateityje prasigyventi ir gyventi gerai, suskurti galimybe vaikam gyventi turtintai kaip vokieciai, tai JUSU problemos. Tiesiog as matau pareiga, padaryti gera zmogu ir garsiai kalbeti apie galimybe gyventi geriau atsisakant tikrai ne paciu butiniausiu dalyku.
Pushius 2011-10-04 11:29
Na gyvenau, dirbau, studijavau Anglijoje, Airijoje, Suomijoje, Lietuvoje ( Vilniuje, Klaipėdoje ) ir tikrai neturėjau jokių bėdu su viešuoju transportu. Tiek viešasis transportas tiek nuosavi automobiliai turi savo pliusų tiek ir savų minusų.
Taip automobilis tikrai reikalingas jei darbas susijęs su važinėjimu iš miesto į miestą, ar šiaip sukti ratus mieste darbo reikalais, arba šiaip vasarą kur nors nuvažiuoti pailsėti.
Visais kitais atžvilgiais manau viešasis transportas yra daug patogesnis, pigesnis, saugesnis, mažiau galvos skausmo ( kaip kažkas minėjo aukščiau ) ir šiaip aplinka kur gali susitikti naujų žmonių. Jei tik tau reikia nuvykti į darbo vietą kurioje ir liksi visą dieną ( biuras ir t.t.t.t.t ) Manau viena iš rimtesnių viešojo transporto bėdų yra laikas kada jie važiuoja, kartais tiesiog neįsitenki į jų važiavimo laiką.
Pažystu ne vieną ir ne du , kurie gyvena didžiuosiuose miestuose Lietuvoje ir ne tik joje ir labai puikiai išsiverčia be automobilio. Kuriem yra "dalampački" jie sėda vasarą ant dviračio ir mina į darbą, ar šiaip paskaitas šiltesniu metu. Kad ir toje pačioje Suomijoje kai studijavau 80% visų studentų, dėstytojų ( net pati ale dekanė ) "atmina" su dviračiu į universitetą rudenį, žiemą , pavasarį. Jei oras neleidžia važiuoti dviračiu atvažiuoja vėšuoju transportu.
Galima be automobilio išsiversti labai puikiai, tik bėda, kad žmonės labai jau tingūs šiais laikais, net į parduotuvę už 800m-1000m važiuoja su mašina.
Arthuras 2011-10-04 15:53
Visų pirma, tai pradėkim nuo statistikos.
Norvegijoje yra kažkur 4.6 milijonai žmonių. Jie turi apie 2.7 milijono(http://www.ssb.no/bilreg_en/) automobilių.
Lietuvoje turime 3.2 milijonus žmonių ir 2.18 milijono automobilių. Ar tikrai
Kaupdamas po 500lt per mėn. sukaupsi geresniam gyvenimui? Žinai, žmogaus poreikių piramidės apačioje yra labai nedaug ir nebrangių poreikių - paėst, atsigert, pamiegot... Visa tai galima padaryti labai pigiai ir atsidėti ne 500lt, o gal net virš 1000lt. Ir gali gana normaliai gyvent. Bet žmogus tokia būtybė, kad nori gyventi kuo patogiau. Jei nori prasigyvent, reikia daug uždirbt, o ne mažai išleist. Nesakau, kad reikia taškyti paskutinius pinigus automobiliui ir t.t., tačiau nuo jaunystės taupydamas centus normaliai ir nepagyvensi. Yra dar visai nemenka galimybė, kad tos tavo santaupos pranyks keičiantis situacijai ir pan.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Projektuotojų dilema Kaune: po langais žalia veja ar automobilių stovėjimo aikštelė?