„BMW gamybos linija tapo išbandymu net robotams: paviešinti vaizdai šokiruoja“ (Video) ()
„Realaus pasaulio diegimas“.
© WangAaron (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/wheel-rim-m4-thunder-edition-car-7043351/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kalifornijoje įsikūrusi bendrovė „Figure AI“ trečiadienį paskelbė, kad oficialiai nustoja eksploatuoti savo „Figure 02“ (F.02) humanoidinius robotus.
Šis sprendimas priimtas po 11 mėnesių trukusio dislokavimo „BMW Manufacturing“ gamykloje Spartanburge, Pietų Karolinoje. Bandomasis projektas buvo bendradarbiavimo, kurio metu buvo siekiama išbandyti humanoidinius robotus realioje surinkimo linijoje, dalis.
Įmonė pabrėžė, kad F.02 vienetai jų darbo metu padėjo pagaminti daugiau nei 30 000 BMW X3 automobilių ir pakrauti daugiau nei 90 000 skardinių detalių.
„Figure“ generalinis direktorius Brettas Adcockas pasidalijo įbrėžimų, įbrėžimų ir nešvarumų nusėtų robotų vaizdais, kurie rodo darbo pramoninėje aplinkoje realybę. Juose matyti F.02 robotų nusidėvėjimas, kai jie kelis mėnesius buvo naudojami linijoje. Adcockas tai apibūdino kaip „realaus pasaulio diegimą“.
|
Ši vaizdinė medžiaga tarnauja kaip įrodymas prieš ankstesnį skepticizmą, esą „Figure“ darbas BMW buvo tik nedidelis galimybių studijos bandymas. Parodydama nusidėvėjusią robotų išvaizdą, įmonė įrodė, kad dirbo aktyvioje surinkimo linijoje.
Excited to share our F.02 robots have contributed to the production of 30,000 cars at BMW
— Figure (@Figure_robot) November 19, 2025
Today we're sharing our learnings from an 11-month real world deployment as the F.02 fleet retires pic.twitter.com/rfWvb9PZzl
Nešvarumai ir įbrėžimai tapo netyčiniu garbės ženklu. Jie rodo, kad robotai atlaikė pasikartojantį ir sudėtingą gamyklos darbo pobūdį. Įmonė teigė, kad vaizdiniai elementai ir našumo rodikliai kartu patvirtina jų teiginius apie ilgalaikį diegimą.
JAV įmonė paskelbė išsamią robotų pasiekimų gamykloje ataskaitą. Ji teigė, kad diegimas po pradinio nustatymo laikotarpio greitai išsiplėtė. Per pirmuosius šešis mėnesius robotai buvo perkelti į Spartanburgą ir dirbo ceche. Iki dešimto mėnesio jie dirbo pilnomis pamainomis surinkimo linijoje.
Jų pagrindinė užduotis buvo pakelti skardines detales iš konteinerių ir padėti jas ant suvirinimo staklių su 5 milimetrų paklaida. Po padėjimo suvirinimą atliko tradicinės robotinės rankos. Humanoidai vykdė metalo pakrovimą su 84 sekundžių ciklo trukme, iš kurių 37 sekundės skirtos pačiam pakrovimui. Pasak įmonės pranešimo spaudai, tikslumas išliko virš 99 procentų.
Robotai atliko daugiau nei 1250 darbo valandų. Bendrovė apskaičiavo, kad mašinos nuėjo apie 320 km gamyklos viduje. Dislokavimas vyko pagal 10 valandų pamainos grafiką, nuo pirmadienio iki penktadienio. Šie rodikliai buvo pateikti kaip patvirtinimas, kad humanoidiniai robotai gali ilgai išlaikyti pramonines apkrovas aktyviose gamyklose.
Robotikos įmonė taip pat atvirai kalbėjo apie aparatinės įrangos problemas dislokavimo metu. Dilbis tapo pagrindine gedimo vieta dėl sudėtingumo sutalpinti tris laisvės laipsnius, šilumos valdymą ir kabelius į žmogaus dydžio galūnę. Nuolatinis judėjimas apkraudavo mikrovaldiklius ir laidus – problema, kuri retai pabrėžiama humanoidų sektoriuje.
Šios pamokos padėjo sukurti „Figure 03“ modelį. Naujajame modelyje nebeliko skirstomojo skydo ir dinaminio kabelio rieše, o variklio valdikliai dabar tiesiogiai bendrauja su pagrindiniu kompiuteriu.
