Aš esu mechanikas: 5 „pasidaryk pats“ nelaimės, kurios kainuoja klientams tūkstančius  ()

Paprastų remonto darbų dienos baigėsi.


Automobilio remontas
Automobilio remontas
© Interiot (Atvira licencija) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auto_Mechanic.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiuolaikiniai automobiliai nebėra tokie remonto objektai, kokie buvo anksčiau. Paprastų remonto darbų dienos baigėsi, teigia Chrisas Pyle'as, mechanikas ir automobilių ekspertas iš „JustAnswer“, turintis daugiau nei 25 metų patirtį.

„Galėjote remontuoti savo automobilį turėdami mažai žinių, keletą įrankių ir pigų „Haynes“ remonto vadovą“, – sakė Ch. Pyle'as apie darbą su automobiliais prieš dešimtmečius. „Galėjote pastatyti automobilį po ąžuolo šaka ir naudoti greitą išmontavimo įrankį, kad nuimtumėte variklį. Dabar atsirado labai brangūs, itin sudėtingi automobiliai su dešimtimis modulių, jutiklių, solenoidų ir duomenų perdavimo laidų.“

Dabar statymai didesni. Vienas neteisingas veiksmas sugadina brangią elektroniką, kurios pakeitimas kainuoja tūkstančius. Štai dažniausiai Ch. Pyle'ui pasitaikančios „pasidaryk pats“ klaidos.

  • 1. Elektros įrangos remontas naudojant laidų veržles ir lipnią juostelę.
[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
2635 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Ch. Pyle'as teigė, kad dažnai randa laidų, kurie yra taisyti naudojant laidų veržles ir lipnią juostelę. Laidai yra veikiami lietaus ir druskos, todėl atsiranda korozija, dėl kurios sugenda visa elektros sistema.

„Automobilių laidų remontas turėtų būti atliekamas lituojant laidus ir uždengiant atvirus laidus susitraukiančiu vamzdeliu“, – aiškino Ch. Pyle'as. „Pasidaryk pats“ meistras turi žinoti, kaip atlikti nedidelius elektros remonto darbus ir nesukelti daugiau problemų, kurias technikas turėtų rasti ir išspręsti, kas padidintų diagnostikos darbo trukmę.“

Elektros diagnostika gali kainuoti nuo 100 iki 150 USD per valandą. Korozijos pažeistos jungtys sukelia protarpines problemas, kurių diagnostika užtrunka valandas, todėl padidėja darbo sąnaudos, o tikrasis taisymas gali užtrukti tik kelias minutes.

  • 2. Neteisingas užvedimo laidų ar akumuliatorių prijungimas.

Ch. Pyle'as tai pavadino viena iš blogiausių situacijų, su kuriomis jis susiduria. Neteisingai prijungti užvedimo laidai, atvirkščiai prijungti akumuliatoriai arba veržliaraktis, liečiantis abu akumuliatoriaus gnybtus, padaro didžiulę žalą.

 

„Tai, kas turėjo būti paprastas raudonas prijungimas prie + ir juodas prie -, lemia perdegusius saugiklius, apdegusius laidus ir modulius“, – sakė jis.

Atvirkštinis poliškumas įtampą grandinėmis nukreipia neteisinga kryptimi, akimirksniu sugadindamas jautrią elektroniką. Variklio valdymo moduliai gali kainuoti nuo 500 iki 1500 USD. Kėbulo valdymo moduliai gali kainuoti nuo 300 iki 800 USD. Prietaisų skydeliai gali kainuoti nuo 400 iki 1000 USD. Viena klaida gali vienu metu sugadinti tris ar keturis modulius, o remonto sąskaita siekia 2000–5000 USD.

Perdegę saugikliai yra pigiausia problema – kiekvienas kainuoja nuo 1 iki 5 USD, tačiau visų pažeistų saugiklių ir apdegusių laidų paieška užtrunka. Paslėpta žala gali nepasireikšti iš karto, todėl gedimai gali atsirasti po kelių savaičių, kai esate toli nuo namų.

  • 3. Netinkamas uždegimo žvakių montavimas.

Pasak Ch. Pyle'o, paprastas derinimas tampa katastrofiškas, kai „pasidaryk pats“ meistrai sukryžiuoja uždegimo žvakių sriegius arba neteisingai jas priveržia. „Sukimo momento veržliarakčio dažnai nebūna „pasidaryk pats“ meistro įrankių dėžėje“, – sakė jis, pažymėdamas, kad dėl to reikia nuimti arba pakeisti cilindrų galvutes.

 

Skersinis uždegimo žvakės sriegių įsukimas sugadina aliuminio cilindro galvutės sriegius. Sriegių remonto rinkiniai kainuoja nuo 50 iki 150 dolerių, tačiau norint tinkamai tai atlikti, reikia nuimti cilindro galvutę. Cilindro galvutės nuėmimo vien darbo sąnaudos siekia nuo 800 iki 1500 dolerių. Jei sriegiai pažeisti nepataisomai, cilindro galvutės keitimas, įskaitant dalis ir darbą, kainuoja nuo 1500 iki 3000 dolerių.

Per stipriai priveržus uždegimo žvakes, sutrūkinėja keraminis izoliatorius arba nulūžta žvakė galvutėje. Per silpnai priveržus degimo dujos gali prapūsti sriegius, ardyti aliuminį ir kainuoti tokį patį brangų remontą.

150 dolerių kainuojantis „pasidaryk pats“ derinimas tampa 2000–4000 dolerių vertės katastrofa dėl netinkamo uždegimo žvakės montavimo. Profesionalios dirbtuvės naudoja kalibruotus sukimo momento veržliarakčius ir laikosi tikslių instrukcijų, kad išvengtų šių gedimų.

  • 4. Variklių alyvos keitimo klaidos.

Ch. Pyle'as aprašė daugybę alyvos keitimo nelaimių, kurios kainavo tūkstančius. Senos alyvos filtro tarpinės, kurios nenuimamos, reiškia, kad atsiranda dvi tarpinės. „Jos sprogsta važiuojant, prarandate visą alyvą ir sugadinate variklį“, – aiškino jis.

Variklio keitimas kainuoja nuo 3000 iki 7000 USD, priklausomai nuo transporto priemonės – visa tai todėl, kad „pasidaryk pats“ meistras nepatikrino, ar sena tarpinė nuimta kartu su filtru – klaida, kurios išvengti reikia per dviejų sekundžių.

 

Ch. Pyle'as taip pat paminėjo per daug priveržtus alyvos karterio išleidimo kaiščius, kurie sugadina karterio sriegius, todėl reikia remontuoti arba pakeisti karterį. Alyvos karterio keitimas kainuoja nuo 200 iki 600 USD už dalis ir dvi–keturias darbo valandas, o valanda – nuo ​​100 iki 150 USD.

Naudojant pigius oro filtrus arba neteisingai juos sumontavus, į variklį patenka nešvarus oras. Ch. Pyle'as tai pavadino „variklio dulkių šalinimu“, kai nešvarumai ardo cilindrų sieneles ir stūmoklius. „Prarandate suspaudimą, kol galiausiai variklis visiškai netenka galios“, – sakė jis.

Dėl suspaudimo praradimo reikia remontuoti arba pakeisti variklį. Tai, kas prasideda nuo 30 dolerių sutaupymo keičiant alyvą, baigiasi 5000 dolerių kainuojančiu variklio gedimu.

  • 5. Netinkamų arba pigių stabdžių kaladėlių naudojimas.

 

Ch. Pyle'as perspėjo apie pigių stabdžių kaladėlių, kurios nėra specialiai skirtos jūsų automobiliui, naudojimą. Kaladėlės yra per kietos, todėl jos labai įkaista, pailgėja stabdymo kelias, deformuojasi stabdžių diskai ir sugenda suportai.

Deformuotų diskų keitimas kainuoja nuo 200 iki 400 dolerių. Sugedę suportai kainuoja nuo 150 iki 300 dolerių, plius darbas. Ilgas stabdymo kelias kelia pavojų saugumui, dėl kurio gali įvykti avarijos, kurių remontas ir draudimo įmokos kainuoja tūkstančius dolerių daugiau.

Kokybiškos stabdžių kaladėlės, sukurtos jūsų konkrečiai transporto priemonei, kainuoja 50–100 dolerių brangiau nei įprastos pigios kaladėlės. Už šią priemoką gaunamos tinkamos trinties medžiagos, tinkamas storis ir tinkamas kietumas, atsižvelgiant į jūsų automobilio svorį ir stabdžių sistemos konstrukciją.

Sutaupius 50 dolerių stabdžių kaladėlėms, gali tekti sumokėti nuo 500 iki 1000 dolerių už papildomą remontą, kai diskai deformuojasi ir suportai per anksti sugenda. O pablogėjęs stabdymo efektyvumas kelia pavojų jūsų ir kitų eismo dalyvių saugumui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: