Lazeriai orlaiviams kelia vis didesnę grėsmę  (1)

Tyčinis lazerių naudojimas pilotams ir skrydžių dispečeriams akinti turėtų būti pripažintas nusikaltimu, tvirtina „Eurocontrol“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Teigiama, kad tai tampa vis didėjančia problema ir Europoje, ir Jungtinėse Valstijose, galinčia sukelti lėktuvo katastrofą, praneša naujienų agentūra AP. Briuselyje įsikūrusi Europos oro eismo kontrolės organizacija „Eurocontrol“ pirmadienį pranešė, kad Europoje pernai užfiksuoti 4266 tokie incidentai. 2008 metais jų buvo tik 1048. JAV incidentų skaičius, lyginant su 2009 metais, beveik padvigubėjo ir siekė 2836.

„Užkertant kelią šiai problemai ir ją ir sprendžiant reikia bendro visos Europos požiūrio“, – teigė „Eurocontrol“ ekspertė Dragica Stankovic.

„Reikia visiško reguliuotojų, teisininkų, policijos, oro linijų ir jų asociacijų, oro navigacijos paslaugas teikiančių asmenų ir lazerių gamintojų, kurie turi suprasti, kokia rimta ši problema, bei tyrimo institucijų įsitraukimo“, – pažymėjo ji.

Komercinių skrydžių trukdymas JAV ir kai kuriose Europos šalyse, pavyzdžiui, Šveicarijoje ir Austrijoje, jau dabar yra nusikaltimas. Tačiau dauguma Europos Sąjungos narių tokių įstatymų neturi. Paprastai, kai policija suranda tokį pažeidėją, jis būna tik apklausiamas ir paleidžiamas, teigė D. Stankovic.

Žmonės galingą lazerio spindulį dažniausiai nukreipia į kylantį ar besileidžiantį orlaivį, svarbiausių skrydžio etapų metu, kai pilotai turi būti labiausiai sutelkę dėmesį. Neseniai keletą kartų po tokių incidentų apakintiems lėktuvų pilotams teko perduoti orlaivio valdymą antriesiems pilotams.

Dabar naudojami taip vadinami žali lazeriai gali trumpam apakinti pilotą, galingesni mėlyni lazeriai, kuriuos taip pat galima įsigyti, gali padaryti nepataisomos žalos regai, įspėjo „Eurocontrol“. Lazerių atakos ypač pavojingos sraigtasparniams, kuriuos naudoja policija, medikai ar gelbėtojai, nes jis skrenda žemiau nei orlaiviai. Taip pat pasitaikė atvejų, kai lazeriai sutrikdė skrydžių dispečerinės bokštų darbą.

Anot „Eurocontrol“, dėl šių nesunkiai įsigyjamų ir vos keletą šimtų eurų kainuojančių prietaisų keliamos grėsmės, jiems turėtų būti taikomi tokie patys apribojimai, kaip ir šaunamiesiems ginklams.

„Geriausias sprendimas – turėti vieningą požiūrį Europoje, kurio pagrindą sudarytų Europos Sąjungos direktyva. Europos Sąjungos teisės aktai turėtų reglamentuoti lazerio įsigijimą, pervežimą ir naudojimą lygiai taip pat, kaip reglamentuojami pistoletai, šautuvai ir kiti ginklai“, – kalbėjo D. Stankovic.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)