Už šių markių logotipų slypi neįtikėtinos istorijos. Ar žinote jas visas? (FOTO)  ()

Kodėl „Alfa Romeo“ logotipe pavaizduotas žmogų ryjanti gyvatė? Ką reiškia garsieji žiedai „Audi“ emblemoje ir kaip „Maserati“ nukopijavo trišakio formą? Nedaugelis žino, kad kai kurių gamintojų logotipai slepia išties stebinančias istorijas. Štai kelios įdomiausios.



© Dennis G. Jarvis, CC BY-SA 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Italy-0796_%285184404822%29.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Alfa Romeo“ ir istorinis Milano simbolis

„Alfa Romeo“ vardo istorija prasideda Milane, kur veikė bendrovė „Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“ (ALFA). Kai Nicola Romeo perėmė valdymą, jo vardas buvo pridėtas prie prekės ženklo, o šių dviejų elementų derinys lėmė pavadinimą, kuris šiandien žinomas visame pasaulyje.

Prekės ženklo logotipas yra toks pat išskirtinis, kaip ir jo pavadinimas. Vienoje pusėje pavaizduotas gyvatiškas Biscione – iš vietinės heraldikos kilęs padaras ir šimtmečius gyvuojantis miesto simbolis. Kitoje pusėje – raudonas kryžius, neatsiejamai susijęs su Milanu ir viduramžių riterių istorija. Ši simbolių pora pasirodė esanti tokia patvari, kad išgyveno visus logotipo modernizavimus.

Įdomu tai, kad Biscione motyvas yra ir Sanoko herbe. Tai karalienės Bonos, Sforcų šeimos, Italijos dinastijos, kilusios iš buvusios Milano kunigaikštystės, atstovės, ženklas.

„Audi“ ir „Auto Union“. Iš kur atsirado žiedai?

Šiandieninis „Audi“ logotipas, sudarytas iš keturių susipynusių žiedų, kilęs iš dabar jau nebeegzistuojančios „Auto Union“. Ji buvo įkurta 1932 m., kai keturios bendrovės – „Audi“, DKW, „Horch“ ir „Wanderer“ – susijungė, siekdamos atlaikyti pasaulinės ekonomikos krizės padarinius. Bendri veiksmai suteikė joms daugiau stiprybės, nei būtų galėjusios suteikti veikiančios pavieniui.

[EU+Kuponai] Super rinkiniai! Sulankstomos saulės panelės + dyzeliniai oro šildytuvui. Būtina kiekvienam
1

Žemiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkiniai

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Antrasis pasaulinis karas nutraukė „Auto Union“ veiklą. Sovietų okupacinės valdžios sprendimu bendrovė buvo likviduota, o jos turtas nacionalizuotas. Tik 1949 m. ji buvo atkurta Ingolštate, Vokietijos Federacinės Respublikos teritorijoje. Tačiau lūžio taškas įvyko 1965 m., kai „Volkswagen“ perėmė bendrovę ir nusprendė gaminti jos gaminius išskirtinai su „Audi“ prekės ženklu.

Nuo tos akimirkos keturių žiedų simbolis, kadaise buvęs keturių gamintojų vienybės simboliu, tapo „Audi“ logotipu ir juo išliko iki šiol.

BMW ir šachmatų lentos simbolis. O gal tai propeleris?

BMW emblemos istorija jau daugelį metų kursto diskusijas tarp šio vokiško prekės ženklo gerbėjų. Vieni teigia, kad logotipe pavaizduotas besisukantis lėktuvo propeleris. Kiti sako, kad jį įkvėpė šachmatų lenta. Tiesa, kaip įprasta, slypi kažkur tarp jų.

 

 

BMW, arba Bavarijos automobilių gamykla, buvo įkurta Miunchene 1916 m. Iš pradžių gamykla daugiausia dėmesio skyrė orlaivių variklių gamybai, todėl pirmosiose bendrovės reklamose buvo vaizduojami skraidantys lėktuvai, kurių rotoriai sudarė konfigūraciją, panašią į dabartinį prekės ženklo simbolį.

Tuo pačiu metu emblemoje atsispindi regioninės tradicijos. Mėlynai baltas šachmatų lentos raštas užsimena apie Bavarijos – BMW gimtosios žemės – vėliavą. Kai kurie istorikai taip pat nurodo, kad jau 1917 m. vienas pirmųjų įmonės logotipų buvo šachmatinis, pabrėžiantis prekės ženklo ryšį su vietos heraldika.

„Volvo“ ir alcheminis geležies simbolis. Bet tai dar ne viskas

„Volvo“ logotipas yra daugiau nei grafinis simbolis; jis turi daugiasluoksnę reikšmę. Visų pirma, išskirtinis simbolis yra alcheminis geležies simbolis, skirtas pabrėžti tiek prekės ženklo automobilių galią, tiek Švedijos plieno pramonės galią. Emblema taip pat primena rutulinius guolius, atliepiančius įmonės pavadinimą ir jos šaknis.

 

Pats pavadinimas „Volvo“ kilęs iš lotynų kalbos ir reiškia „riedėti“. Analogija su rutuliniais guoliais nėra atsitiktinė – vienas iš prekės ženklo įkūrėjų buvo Švedijos bendrovė SKF, viena didžiausių guolių gamintojų pasaulyje.

„Maserati“ pasirinko gerai žinomą Neptūno atributą

 

„Maserati“ logotipas yra vienas labiausiai atpažįstamų ir ikoniškiausių simbolių automobilių pasaulyje. Jo dizainas priskiriamas Mario Maserati, vienam iš šešių prekės ženklo įkūrėjų brolių. Jis labiau žavėjosi tapyba ir skulptūra nei automobiliais, todėl derino savo meninį jautrumą su naujojo automobilių prekės ženklo poreikiais.

Centrinis emblemos elementas yra trišakis – simbolis, kilęs iš Neptūno atributo, esančio pagrindinėje Bolonijos, „Maserati“ gimtojo miesto, aikštėje. Trišakis buvo skirtas ne tik pritraukti dėmesį, bet ir simbolizuoti prekės ženklo automobilių galią bei dinamiškumą. Logotipe taip pat buvo pasirinkta mėlyna ir raudona spalvų schema, kuri primena Bolonijos spalvas ir pabrėžia „Maserati“ ryšį su miesto itališkomis tradicijomis ir paveldu.

 

Tęsinys kitame puslapyje:




Piestu pasistojęs arklys geltoname fone. „Ferrari“ ir jo nepaprasta istorija

 

Garsusis „Ferrari“ herbas, vaizduojantis piestu pasistojusį arklį geltoname fone, jau seniai laikomas vienu atpažįstamiausių ir ikoniškiausių simbolių automobilių pasaulyje. Daugeliui itališko prekės ženklo gerbėjų jis įkūnija aistrą, greitį ir eleganciją, kurie jau seniai siejami su „Ferrari“ automobiliais. Tačiau jo sukūrimo istorija yra lygiai taip pat žavi.

Logotipo ištakos siekia Pirmąjį pasaulinį karą ir yra siejamos su talentingu italų karo pilotu Francesco Baracca. Jo drąsa ore, ryžtas ir išskirtiniai įgūdžiai greitai pelnė jam nacionalinio didvyrio statusą, o pats Baracca, norėdamas išskirti savo lėktuvus, ant jų šonų nupiešė piestu pasistojusio arklio simbolį.

 

Po kelerių metų būsimasis legendinio prekės ženklo įkūrėjas Enzo Ferrari susitiko su tragiškai žuvusio piloto tėvais. Šis susitikimas jam paliko gilų įspūdį ir įkvėpė įtraukti arklį į savo logotipą. Siekdamas suteikti jam išskirtinį itališką identitetą ir susieti jį su prekės ženklo gimtine, „Ferrari“ simbolį perkėlė ant geltono fono – spalvos, atkartojančios dizainerio gimtojo miesto Modenos spalvas.

„Rolls-Royce“ ir ekstazės dvasia. Romantizmas ir tragedija viename

 

„Rolls-Royce“ atveju labiausiai atpažįstamas prekės ženklo simbolis yra ne pats logotipas, o garsioji „Spirit of Ecstasy“ figūrėlė. Jos sukūrimas susijęs su nepaprasta meilės istorija, kuri amžiams įsirėžė į britų gamintojo legendą.

 

Emily, vadinama „skraidančia ledi“, pirmą kartą pasirodė ant „Rolls-Royce“ automobilio variklio dangčio daugiau nei prieš šimtą metų. Šios elegantiškos ir dinamiškos figūros modelis buvo Eleanor Thornton – sekretorė, meilužė ir, svarbiausia, didelė lordo Montagu, vieno įtakingiausių prekės ženklo klientų, mylimoji. Iš pradžių figūrėlė buvo sumanyta kaip vienkartinė puošmena lordo užsakytam modeliui, tačiau likimas lėmė, kad ji taps nepalyginamai didesnės reikšmės simboliu.

Tragiškas šios istorijos pobūdis suteikė figūrėlei nesenstantį matmenį. Eleonor žuvo 1915 m. prie Kretos krantų, kai keleivinį laivą „Persia“ nuskandino vokiečių povandeninis laivas. Pagerbdama sekretorės atminimą ir jos santykius su lordu Montagu, „Rolls-Royce“ nusprendė pristatyti „Ekstazės dvasios“ figūrėlę kaip nuolatinį prekės ženklo simbolį, kuris vis dar puošia prabangiausių pasaulio automobilių variklio dangčius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()