Visą laiką šildei ne ten. Vienas pasukimas – ir salonas šiltas ()
Sutrumpinsite variklio „įšilimo fazę“, leisdami jam greičiau pasiekti optimalų temperatūros režimą.
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=thk_gshUPV8&t=9s
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kasmet, atšalus orams, prasideda amžinos diskusijos: kaip tinkamai įjungti automobilio šildytuvą, kad jis pradėtų tiekti šilumą „iš karto ir dar neįšildžius variklio“?
Tiesą sakant, fizikos dėsnių neapgausi – jei nėra elektrinio šildytuvo, salonas neįšils, kol neįšils variklis.
Dauguma vairuotojų elgiasi instinktyviai: užveda variklį, šiek tiek palaukia ir įjungia maksimalų pūtimą, dažniausiai tiesiai į priekinį stiklą, kad greičiau atitirptų ledas. Logiška, nes visi nori greičiau sušilti. Bet ar tai teisinga?
Šildytuvas iš esmės yra radiatorius, per kurį cirkuliuoja aušinimo skystis (antifrizas). Jei iš karto įjungiame maksimalų oro pūtimą, bandome atimti šilumą iš šaltos sistemos, kurią variklis ką tik pradėjo šildyti. Iš tiesų, šaltos būsenos variklį verčiame dirbti padidinta apkrova, atimdami iš jo šilumą, kurios jam reikia savo darbinei temperatūrai pasiekti.
|
Po metų stebėjimo ir eksperimentų priėjau prie paprasto, bet veiksmingo metodo, kurį naudoju kiekvieną kartą užvesdamas šaltą automobilį.
- 1 žingsnis: šildytuvas užvedimo metu – išjungtas!
Taip, teisingai išgirdote. Vos užvedęs variklį, įsitikinu, kad temperatūros reguliatorius nustatytas į minimalią padėtį (mėlyna zona). Ventiliatorius (oro pūtimas) išjungtas arba veikia minimaliu galingumu.
Kai variklis šaltas, jis turi kuo greičiau pasiekti darbinę temperatūrą. Jei neįjungsime ventiliatoriaus, karštas antifrizas variklyje gali šiek tiek greičiau įšilti. Suteikiame varikliui galimybę „pačiam sušilti“, nesukurdami dirbtinės apkrovos pūsdami šaltą orą per šildytuvo kanalus.
Asmeninis testas: kai iš karto įjungiau šildytuvą, po 5–6 minučių atsirado pastebimas karštis. Iš pradžių išjungus šildytuvą, pirmasis pastebimai šiltas oro srautas pasirodė po 3 minučių, o po 5 minučių, įjungus pūtimą, oras jau buvo žymiai šiltesnis nei pirmuoju atveju.
Sutrumpinsite variklio „įšilimo fazę“, leisdami jam greičiau pasiekti optimalų temperatūros režimą.
- 2 žingsnis: krypties pasirinkimas – prisiminkite fiziką.
Šaltuoju metų laiku turėtumėte vadovautis vienu paprastu principu: šiltas oras kyla aukštyn, šaltas leidžiasi žemyn.
Todėl, kai po 2–3 minučių aušinimo skysčio temperatūros rodyklė šiek tiek nukrypsta nuo apatinės žymės, atlikite šiuos veiksmus: krypties perjungimas – į kojas! Šildytuvo srautai turėtų būti nukreipti į kojas (į apatinius deflektorius).
Kodėl ne į priekinį stiklą ar veidą?
Iš apačios sklindanti šiluma palaipsniui išstumia šaltą orą, kuris kaupiasi šalia grindų ir po sėdynėmis. Šildymas vyksta nuosekliai ir tolygiai visame salone. Sušalusios pėdos sukelia diskomfortą daug greičiau nei šiek tiek atvėsusios rankos. Šiluma, nukreipta tiesiai į pėdas, daug greičiau sukuria komforto jausmą.
Priekinio stiklo apsauga: Jei įjungiate šildytuvą tiesiai į priekinį stiklą, šiltą orą pučiate ant šalto stiklo. Pasekmės? Kondensatas (stiklas rasoja iš vidaus) ir, blogiausiu atveju, stiklas gali įtrūkti dėl temperatūrų skirtumo.
- 3 žingsnis: padidinkite srauto galią.
Kai oro srautas nukreiptas į jūsų pėdas, darome taip: įjungiame ventiliatorių vidutiniu arba minimaliu greičiu. Maksimali galia reikalinga tam, kad greitai paskirstytų jau sukauptą šilumą, o ne šalčiui. Temperatūros reguliatorių palaipsniui pasukame į raudonąją zoną. Kai tik pajuntami pirmieji šilti srautai, sustabdome.
Varikliui perdavus šilumą sistemai, šildytuvas, veikiantis minimaliu galingumu, pradeda švelniai ir efektyviai šildyti orą. Po poros minučių galite saugiai padidinti pūtimo galią, ir salonas labai greitai sušils, nes šiluma nėra „išpumpuojama per jėgą“, o tiekiama stabiliai ir tolygiai.
Tik pajutę, kad iš apačios einantis oras yra pastebimai šiltas (maždaug po 5–7 minučių dideliame salone), galite pradėti valyti langus: perjunkite oro srautą į priekinį stiklą. Laikinai įjunkite oro recirkuliaciją. Tai leidžia orui salone greičiau išdžiūti, naudojant jau įkaitintą salono tūrį. (Nepamirškite jo išjungti po 1–2 minučių, kad langai vėl neprakaituotų.)
Padidinkite ventiliatoriaus greitį. Kadangi salonas jau šildomas iš apačios, langai atitirpsta stebėtinai greitai, nesusidarant vidiniam „rūkui“.
Jei jūsų automobilyje yra automatinė klimato kontrolė, tiesiog nustatykite norimą temperatūrą ir įjunkite „Auto“ režimą – elektronika viską padarys už jus. Bet jei turite įprastus „sukamus“ reguliatorius, mano patarimas paprastas ir veikia nepriekaištingai:
- užveskite variklį;
- išjunkite šildytuvo ventiliatorių (oro pūtimą);
- leiskite varikliui sušilti 2–3 minutes;
- nukreipkite oro srautą į kojas;
- pamažu didinkite ventiliatoriaus galią.
Išbandykite ir tikrai pastebėsite, kaip greitai ir tolygiai komfortas ateis į saloną!
