Rusija skyrė 160 mln. dolerių nepilotuojamų lėktuvų gamybai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Skeleton 2012-01-22 02:57
Tokie pranešimai priimami su gera doze ironijos, nes Rusijoje po perestroikos tuščias malimas liežuviu išplito dar labiau nei Sovietų Sąjungoje. Pavyzdžiui kada turėjo skristi garsioji "Angara"? Dar 2000 metais? Vis dar nėra pirmo skrydžio. Kaip tik geras šūdmaliavimo pavyzdys yra šito Spektr-R press relysas. Lygina savo kūrinuką su Hablu, užmiršdami paminėti kad didelio skersmens radioteleskopai daug paprasčiau padaromi nei optiniai teleskopai. Hablo veidrodžio plotas yra (2.5/6)^2 = 17% tuometinio didžiausio optinio teskopo ploto. Spektr-R plotas yra (10/300)^2 = 0.1% didžiausio radijo teleskopo ploto. Teisingai pasižiūrėjus į situaciją susidaro visiškai kitas vaizdelis nei ura-reklaminiuose žurnalistiniuose gaminiuose rusiškiesiems runkeliams.
Arns 2012-01-22 10:24
Skeleton, jei jau nori, tai ir prie stulpo prisikabinsi. kaip puiku, kad tu fizikas ir viską superduper supranti. Eilinis žmogus iš viso paklaus kas tas radioteleskopas? Palyginimas su Hubble paimtas vardan gaunamos kokybės palyginimo, primink kokius dar teleskopus maždaug per mėnesį bent kartą išgirsta žmogus skaitydamas spaudą? Ar čia vienintelis Hubble tik iškeltas į dangų stebėti? Taip, kad ponas patriote, pasiskaityk amerikietiškus žurnalus ir atkreipk dėmesį, kaip mokslo populiarinimo žurnaluose mėto eiliniams žmonėms "įkandamus" palyginimus, o nes tuos tavo palyginamuosius skaičiavimus ar dar kokius galingumų santykius, kas daugeliui žmonių nėra suprantama. Pati to mokslo bendruomenė nėra kvaila ir žino viską apie ką kalbama.
perihellis 2012-01-22 15:24
http://lt.wikipedia.org/wiki/Šalys_pagal_BVP duomenys seni, nepavyko atrasti naujesnių, bet iš esmės tendencija aiški. Pažiūrim į JAV ir kitų valstybių BVP. Žiūrint į priekį, tai vienintelė Kinija gali pakonkuruoti su JAV. Visos kitos valstybės, įskaitant Rusiją norėdamos turėti bent panašaus pajėgumo kariuomenę turėtų skirtis 10%+ nuo BVP, kas yra visai nerealu. Manau, kad šiandien rusija dar pavojinga vien dėl savo praeities, vien dėl to, ką ji sukūrė ir pagamino praeityje. Visgi, kai mechanizmas toks didžiulis, jis greit nesustoja suktis, tai dar nuo šaltojo karo laikų jis kažkiek sukasi, kažkiek laikosi tarp stipriausių. Rusija tik "iš inercijos" vis dar gamina, daro, siekia išlaikyti savo įtaką. Realiai jų technika turėtų būti švelniai tariant pigesnė, o taip ir yra, tik kad neaiški jos būklė. Taigi iš esmės reiktų Kiniją ir tolimoj ateity Indiją vadinti konkurentais NR.1 Jungtinėms Valstijoms, kalbant apie karinę galią. Jeigu 100% žinotume, kad kažkada už kokių 20m kils kažkoki karai tarp pasausio galingųjų, tai spėčiau, kad JAV ruošiasi ne Rusijai, o Kinijai. IMHO edit: niekaip nesigauna tvarkingą nuorodą padaryt, reiktų prie link'o nukopijuoti likusią dalį, t.y. "šalys_pagal_BVP"
cave_dweller 2012-01-22 17:00
Tokie pasisakymai, kad tarkim palyginkit su Lt, kad mes išvis nieko nesukuriam, o štai vat Ru, tai jau kažką daro verčia iš kojų (pirmokėlių argumentai). Palyginkit Ru protinius ir gamtinius resursus su Lt, mokslininkų n kartų daugiau (kas geriau 10 ar 2 galvos (turint galvoje, kad tie 10 nevisiški daunai)), turi praktiškai visas reikalingas žaliavas ir didžiulius negyvenamus plotus technologijų bandymams. Taigi baikit lygint nikštuką su milžinu. O vat lyginkit milžiną su milžinu ( Ru su JAV ar Kinija), štai čia ir išlenda visas Ru apsileidimas ir nemokėjimas tvarkytis. Čia žinoma didžiausi kaltinimai būtu valdžios struktūroms ir biurokratiniam aparatui o ne eiliniams mokslininkams, kurie tėra tik mažas sraigtelis milžiniškame mechanizme. Rusijai trūksta kruopštumo, tai jos achilo kulnas. Viskas daroma skubotai ir su tuo požiūri ,kad ai ! gal kaip nors praeis...
Skeleton 2012-01-22 18:39
kokybę. Teleskopo skiriamoji geba priklauso nuo BANGOS ILGIO, kuris kaip žinia radijo bangoms yra gerokai ilgesnis. Supaprastintai galime sakyti kad skiriamoji geba yra proporcinga lamda/D, kur lambda - bangos ilgis, D - teleskopo skersmuo. Optinio diapazono centru laikykime 555 nm (akies jautrumo maksimumas), Spektr-R paimkime 1 cm. Tada Spektr-R 10 metrų teleskopo skiriamoji geba atitinka 10*(555e-09/0.01) = 0.000555 m arba pusės milimetro skersmens žiūrono skiramąją gebą arba jei parašyti suprantamai nemokšoms yra gerokai blogesnė už plikos akies skiriamąją gebą. Spektr-R yra radijo interferometro "kosminė" dalis. Tai įdomus, bet labai siaurai specializuotas projektas ir palyginimai su revoliucine bendros paskirties Hablo observatorija yra juokingai absurdiški. Korektiškas būtų palyginimas pavyzdžiui su kanadiečių MOST projektu: http://www.astro.ubc.ca/MOST/
Arns 2012-01-22 19:09
Skeleton, va būtent tavo nesupratingumas ir iliustruoja, kodėl LT mokslas yra labai labai... negirdimas. Visų pirma šioje diskusijoje Spektr-r buvo paminėtas kaip pavykęs projektas, bet to savo klasėje vienas naujausių ir didžiausių palydovų. (esmė, kai kurie "patriotai" iš vienos naujienos nurašo absoliučiai visų metų projektus). Antra, kaip eiliniam žmogui paaiškinti kas tas radioteleskopas ir ką su juo daryti? OK, išpili tuos skaičius ir žiūri kaip žmonės numoja ranką, kad aiškinkis sau, ne man ta fizika. Visi žurnalistiniai darbai, mokslo populiarinimas ir net gi pranešimai spaudai visų pirmą orientuoti į eilinį žmogų, kuris turi suprasti paprastai, ką darys tas objektas. Žinok jau įsivaizduoju kaip kaimo bobutei paaiškinsi ką reiškia ir ką atlieka "bolidas" (sportinis automobilis). Na išbersi skaičius, pakalbėsi apie sportą kuriuo žmogus nesidomi ir viskas. Naudos nulis. Prilyginsi jį automobiliui (o kas yra klaida, nes tai atskira klasė, kitokia konstrukcija, kitokios specifikacijos, siauresnės panaudojimo sritys, be šansų su juo važiuoti ne spec. trasoje ir t.t.). Juk ir dabar tavo putojimasis tik dėl nedidelės smulkmenėlės, kad paminėjo Hubble teleskopą, o juk jis daugeliui net nesidominčių žmonių girdėtas dalykas, ir su juo lyginant gaunamos tikslesnės asociacijos bei pasiekiamas reikiamas auditorijos efektas. Eilinis žmogus supranta, dabar paaiškink nesimokiusiam aukštesnėse klasėse kodėl naudoji landa, kodėl toks ilgis ir t.t. Juk ne visi fizikai, bet ir ne jie GALI domėtis kas naujo pasaulyje.
Absoliutas 2012-01-22 21:35
greitai pasirodys pranesimai: Rusu slamstas vel krenta is dangaus... Geriau jie tegul tobulina savo pripuciamus tankus, tai bent savo gyvybemis nerizikuos.
cave_dweller 2012-01-22 22:08
O gal tu imk ir paskaičiuok kiek nesėkmių praeitais metais ištiko rusų kosmoso programas, kiek krito lėktuvų ar skendo jų laivų, vietoj to kad varai čia savo demagogijas lipindamas epitetus tiems, kurių nuomonė nesutampa su tavąja.
kestutisz 2012-01-22 22:16
išversti (aš tiesa pasakius nors ir galima sakyt moku rusiškai, bet irgi nlb suprantu)
Skeleton 2012-01-22 22:34
Tame yra ir esmė kad tyčia generuojamos NETEISINGOS asociacijos, t.y. tyčia klaidinami eiliniai piliečiai. Šiuo atveju pristatant tą Spektrą daug krūtesniu teleskopu nei yra realybėje. Palyginimas su Hablu tiek pat beprasmiškas kaip ir F1 "bolido" palyginimas su naikintuvu.
Arns 2012-01-22 22:44
http://www.spacelaunchreport.com/log2011.html Na ir? Nukrito pusė? Gal duotum metodiką kaip laivus skaičiuoti? O lėktuvus? Ir duodi išsivartymui savo tiesos kažkokias mistines užduotis. Gal paaiškintum kodėl tai taip svarbu? Beveik įtikėjau, kad tu seki absoliučiai visas naujienas ir gali pasakyti, jog JAV per šį laikotarpį nenutiko nė vienas gedimas, kai Rusijoje po 100 kasdien. Ir tai tik patvirtina kokia tai supuvusi civilizacija, kurią reiktu sunaikinti... P.S demagogijas varai Tamsta. Gal net blogiau, užsiimi pačiu smulkiausiu trolizmu, pagadini orą ir rodai pirštu į kažką kitą. Tik klausimas, kodėl taip darai?
Arns 2012-01-22 22:47
Na na, kodėl negalima lyginti? Jie ką, vienas skrenda kitas plūduriuoja? Vienas fotografuoja, kitas retransliuoja? Visumoje jie turi panašumų. Tik tu neskiri ką reiškia eiliniam žmogui "aukšti terminai" ir "suprantama kalba".
cave_dweller 2012-01-22 22:58
Galbut todėl, kad tas, kažkas kitas daugiau "gadina orą" už mane, tikiuosi mintį pagavai.
Arns 2012-01-22 23:13
Keista, nes kažkaip be manęs, Skeleton ir Gastonio, visi komentaruose daugiau juokiasi ir įžeidinėja, nei kokius įrodymus pateikia. Tarytumėm grįžtume į antikos laikus, kada mąstytojai buvo viršum faktų. Ir tokie perliukai, kaip "lada" sulyginimas su "raketa", normalių žmonių nėra susiejami. Tačiau trolių smegenų žievės lygumų nesuprasi. Jiems tai lyg etalono matas
Dvigubas nulis 2012-01-22 23:33
Tenka pritarti tamstai. Kad ir požiūriai mano ir Arns nesutampa, tačiau daug maloniau skaityti jo komentarus bei tokių žmonių, kaip Skeleton, kurių komentarai dažniausiai yra tinkamai argumentuojami, nei kitų, rėkiančių, bet savo žodžių nesugebančių pagrįsti komentatorių. Belieka tikėtis, jog tinkami komentarai susilauks tinkamų atsakymų ir mažės neargumentuotų komentarų skaičius.
immortallt 2012-01-22 23:59
Arns, pats savo trigrasi daug labiau kisi i temas, kur ne velnio nerauki, tai gal nereikia. As isdesciau savo nuomone, kuri yra pagrista ivairiais iseinanciais pranesimais, kuriu didzioji dalis buvo cia. Deja, zmogus negali sekti absoliuciai visu temu, bet faktas vienas, rusu technika atsilieka praktiskai visose kategorijose. Jei ne - pateik pavyzdziu VEIKIANCIU, o ne kurie "Net analogov". Tiesa ginklai ne mano aistra ar pan. bet ir cia net nesu girdejes ne vieno naujo GERO ginklo (pamirskim gal jau AK-47, kas yra jau seniena palyginus) kai amerikonu zymiai daugiau iseina informacijos. Tiek jau pilnai tarnaujantys drone'ai, tiek ju itin taiklios raketos, lazerines technologijos bandomos, penktos kartos naikintuvai.
Skeleton 2012-01-23 01:18
Tipo "eiliniam žmogui" galima pakišti bet kokią šūdmalystę
Arns 2012-01-23 10:25
Skeleton, vis dar nesupranti, kad techniniai niuansai eiliniam žmogui turi būti preinami jei jam to reikia, bet visa info turi būti pateikiama jam suprantama kalba. Matyt esi kaip Cunami, vienoje temoje siūliusiam spalvą sakyti kodais, nes kaip atskirsi tuos tonus, juk gali padaryti pasaulinio mąsto klaidą sumaišydamas karališkąjį mėlį (#4169E1) su rugiagėlių mėliu (#6495ED). Visokie dizaineriai ir maketuotojai dėl to tikrai pamištu, gi šitokie akivaizdūs skirtumai Tad ką mes turime: abiejų rūšis palydovas, abiejų paskirtis tyrinėti kosmosą, galų gale abu pateiks aukštos rezoliucijos nuotraukas. Tik viena bėda, vienas palydovas paleistas Rusijos, tad jį reiktu vadinti šiukšlių krūva su Zenit fotoaparatu bei Bielkos vadovaujama tyrimo komanda. Čia toks beretinis tikslumo matavimo vienetas - "Rusprojekt", kuo daugiau įžeidimų vertinime atsiranda, kai projektas pradeda nors kiek veikti.
Gastonio 2012-01-23 14:29
Taip, dėl šito sutinku, ten tvarkos jokios nėra. Kaip gali šalis, turinti tiek gamtinių išteklių, būti tokia, kokia ji yra dabar?
Skeleton 2012-01-23 16:01
Ne, tamsta gal tyčia apsimeti buku, ar ką? Spektr-R nedarys jokių "aukštos rezoliucijos" nuotraukų, anei žemos rezoliucijos nuotraukų. Ne tam jis skirtas. Aš būtent apie tai ir aiškinu. Dar kartą: Radioteleskopai ir optiniai teleskopai yra visiškai skirtingi prietaisai. Visiškai skirtingais metodais yra dirbama su jais. Bukas skersmenų lyginimas yra absoliučiai beprasmiškas.