Lietuvoje pagamintas naujos kartos vilkikas sužavėjo Danijos ekspertus  (8)

Iš UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) išplaukė pirmasis pasaulyje „dyzelinis-elektrinis“ (dėl to laikomas aplinkai nekenksmingu - „environmentally friendly“) vilkikas „GAIA“. Laivas pastatytas Danijos kompanijai „SVITZER A/S“, kuri yra tarp žymiausių pasaulio kompanijų, teikiančių buksyravimo paslaugas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vilkikas „GAIA“ iš UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ išplaukė į Daniją, kur Fredericijos uoste bus atlikti traukos jėgos bandymai. Šių bandymų Klaipėdoje atlikti neįmanoma, nes nėra nejudančios atramos, kuri galėtų išlaikyti didesnę nei 65 tonų trauką, taip pat pagal bandymų reikalavimus nepakankamas uosto akvatorijos gylis. Pagal sutartinius įsipareigojimus, laivo traukos jėga turi siekti 65 tonas, tačiau įvertinę jau atliktus bandymus ir atlikę preliminarius skaičiavimus, VBLS specialistai teigia, jog laivo traukos jėga sieks apie 70 tonų. Pagal sutartyje numatytus reikalavimus, maksimalus laivo greitis turi būti ne mažesnis nei 12,5 mazgo, tačiau manoma, jog paskutinieji eigos bandymai parodys žymiai didesnį laivo greitį – apie 14 mazgų.

Anot „Vakarų Baltijos laivų statykla“ direktoriaus Jevgenijaus Petrovo, paskutiniuosius laivo patikrinimus atlikę užsakovo atstovai negailėjo pagyrų laivo kokybei.

„Paskutinieji laivo eigos bandymai buvo atlikti esant itin sudėtingoms oro sąlygoms, tačiau tai nesutrukdė pasiekti sutartyje numatytų rodiklių. Dėl laivo kokybės iš užsakovo išgirdome tik teigiamus atsiliepimus. Kompanijos SVITZER A/S atstovai pažymėjo, jog net ir pasikeitus laivų statyklos savininkui, produkcijos kokybė ne tik nenukentėjo, bet netgi pagerėjo“, – sakė direktorius J. Petrovas.

Vilkiko ilgis – 31,5 m, plotis -11,5 m. Generatorius suka trys Wartsila 1600kW galios varikliai, azimutinių stūmos įrenginių galia 2x2100kW. Laive sumontuota išorinė gaisro gesinimo sistema. Laivų statybos priežiūrą atliko klasifikacinė bendrovė „Lloyd‘s Registrer“.

Sekantis naujos kartos vilkikas „GEO“, užsakovui bus perduotas balandį.

„Vakarų Baltijos laivų statykla“ ir kompaniją SVITZER A/S sieja ilgametis bendradarbiavimas. Prieš dešimtmetį šiai kompanijai pastatyti 3 jūriniai eskorto laivai, o 2004 m. – 2006 m. priduota 10 priešgaisrinių uosto vilkikų serija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(2)
(10)
(-8)

Komentarai (8)