"Microsoft": Balsą ir judesius atpažįstantis "Kinect" jau taikomas ne tik kompiuteriniams žaidimams (Video) (0)
Pirmą kartą pasirodžius į judesius reaguojančiam valdikliui "Kinect", naujovė gerokai pakeitė šiuolaikinių kompiuterinių žaidimų sampratą. Tačiau tuo metu tai buvo tik linksma ir įdomi pramoga - tuo tarpu šiandien "Kinect" galima pamatyti pačiose netikėčiausiose vietose, į kurių tarpą patenka ligoninės, elektroninės prekybos sistemos ar net menininkų dirbtuvės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Chirurgai judesiais atlieka sudėtingiausias operacijas
Su „Kinect“ lengviau ne tik pacientams, bet ir gydytojams. Chirurgams atliekant operacijas neretai prireikia papildomų dokumentų, paciento sveikatos istorijos ar informacijos apie alergiją. Įprastai šiai informacijai, galinčiai turėti lemiamos įtakos operacijos sėkmei, peržiūrėti chirurgui tenka palikti operacinę – dėl to pailgėja operacijos laikas, atsiranda pavojus atnešti bakterijų į sterilią operacinės aplinką.
Šiai problemai spręsti JAV bendrovė „Tedesys“ kuria „Kinect“ programą, kuri leis gydytojams operacijų metu nepaliekant operacinės peržiūrėti paciento ligos istoriją ir kitus būtinus dokumentus. Su „Kinect“ gydytojai ligos istorijos įrašus, tyrimų duomenis ir kitus dokumentus galės sklaidyti vien tik rankų mostais neišėję iš operacinės.
Kitas "Kinect" pritaikymo ligoninių operacinėse galimybes iliustruoja šis video:
Pamėgti personažai ir gyvūnai padeda mokytis matematikos, kalbų, muzikuoti ir piešti
Bene plačiausiai valdymas judesiu naudojamas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus arba pirmųjų klasių moksleivius. Su „Kinect“ vaikai gali mokytis muzikos, piešimo, užsienio kalbų, matematikos, geografijos, kalbos ar skaitymo.
Jau šį pavasarį „Microsoft“ su viena populiariausių TV laidų vaikams „Sesame Street“ pakvies mažuosius į mokslo pasaulį su pamėgtais laidos herojais ir gyvūnėliais. Vaikai matematikos mokysis padėdami herojams suskaičiuoti vaisius, istorijos klausimus išgirs tiesiai iš populiarių televizijos veikėjų lūpų. Su „Kinect“ balso atpažinimo technologija vaikai užduočių sprendimus padiktuos savo numylėtiems personažams, kurie savo ruožtu praneš, ar užduotis atlikta teisingai.
Geografijos ir gamtos pažinimo vaikus greitai bus galima mokyti su viena žymiausių gamtos ir atradimų draugija „National Geographic“. Specialiai sukurtas žaidimas „Kinect Nat Geo TV“ vaikų kambarį pavers džiunglėmis su dygstančia žole, o sofomis ir pakampėmis lakstys gyvūnai. Pažinti gamtą vaikai galės glostydami virtualias meškas ar mokydamiesi elgtis atsargiai su nuodingomis gyvatėmis. „Populiarūs televizijos herojai ir vaikų pamėgti gyvūnai pamokas paverčia žaidimu. Atsiliepimai rodo, kad po „Kinect“ pamokų patenkinti lieka tiek vaikai, tiek jų tėvai ir mokytojai“, - aiškina Tautvydas Dagys.
Menininkai „Kinect“ mato savaip
Meno atstovai su „Kinect“ piešia virtualius paveikslus ir net kuria muzikinius vaizdo klipus. Grupė „Ollisixtynine“ klipą savo dainai „Never Loved Your Eyes“ sukūrė naudodama tik trimates projekcijas iš „Kinect“ jutiklio. Grupė džiaugiasi, kad pavyko sukurti unikalius vaizdus, kurie puikiai perteikia dainos mintis.
Kaip atrodo toks vaizdo klipas, žiūrėkite tolesniame video:
Muzikai išreikšti ekrane menininkai Ispanijoje taip pat pasitelkė „Kinect“. Žmonės galėjo savo rankomis „nupiešti“ tam tikrą muzikos kūrinį, kuriam spalvas parinko „Kinect“, atsižvelgdamas į muzikos ritmą ir stiprumą. Tokios tapybos procesas pavaizduotas antrajame video:
Valdymas judesiu ir balsu atkeliavo į bankininkystę
Jei pačioje pradžioje apie „Kinect“ buvo kalbama kaip apie žaidimams skirtą priedėlį, tai šiandien į jį vis atidžiau žvelgia verslas. Vasarį „Microsoft“ pristatė atnaujintą priedėlio versiją („Kinect for Windows“), leidžiančią jį naudoti komerciniais tikslais. Tokios bendrovės kaip „Toyota“, „Razorfish“ ar „American Express“ jau kuria produktus, panaudosiančius „Kinect“.
Prieš oficialų „Kinect for Windows“ startą vos 200 bendrovių iš viso pasaulio gavo išankstinį leidimą kurti komercinius produktus – tarp jų ir Lietuvos bendrovė „Etronika“, sugalvojusi inovatyvų požiūrį į elektroninę bankininkystę. „Idėja labai paprasta – kam vargti su klaviatūra ir pele, jei galime tiesiog pasakyti „Pervesk mamai tūkstantį litų?“, - pasakojo bendrovės „Etronika“ direktorius Kęstutis Gardžiulis.
Lietuvaičių sukurta programa valdoma gestais ir balsu, nebereikia įsiminti slaptažodžių, mat vartotojas identifikuojamas iš veido ir balso. „Etronika“ savo sprendimu sudomino tarptautinę žiniasklaidą ir verslo bendruomenę, tad planuoja tolimesnį programos tobulinimą.
Nuo reklamos ir pramogų iki švietimo ir medicinos
Lietuvos įmonė „Gluk Media“ sukūrė daugiau nei 10 aplikacijų, panaudojančių „Kinect“ įrenginio teikiamas galimybes. Dar panašiai tiek pat sukurta naujų aplikacijų prototipų. Šiuo metu įmonė bendradarbiauja su Santariškių klinikomis ir kitomis medicinos įstaigomis kuriant programą, skirtą pacientų fizinei reabilitacijai. Įmonė taip pat yra parengusi ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.
„Gluk Media“ parengė Lietuvoje jau žinomą saugumo internete mokymo programėlę, kurioje rankų mostais vaikai ekrane pasirodančius teiginius priskiria prie teisingų arba klaidingų. Interaktyvi aplikacija iškart vaizdžiai parodo, ar pasirikimas buvo geras, ir už kiekvieną teisingą atsakymą suteikia taškų. Chemijos pamokoms skirtos programos leidžia moksleiviams iš atomų rankomis sudėlioti įvairias molekules – ekrane iškart parodoma, kokią cheminę medžiagą mokiniai sukūrė.