Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
evaldosia 2012-03-21 16:40
išdėstyta gal ir neblogai ,bet reikia nepamiršti iš kokių resursų bus statoma atominė elektrinė.tai bus skolintos lėšos su didelėmis palūkanomis,ne mažesnėmis nei dabar skolinasi valstybė tarptautinėse rinkose,apie 6,7 procento.kadangi japonai lengvatinių kreditų turbūt nesuteiks,per statybos metus (ilgus kaip ignalinos as uždarymas),palūkanų bus sumokėta už dvi elektrines.kad prisidės finansiškai kitos šalys,nelabai tikėtina,nes lietuva užvilkins kaip visada ,projekto vykdymo planą.elektros kilovatvalandės kaina bus didesnė nei dabar ,ir tik lietuvos guventojams,nes kitur galės pardavinėti tik rinkos kainomis.ką politikai šneka apie nepriklausomybę nuo rusijos,tai nesamonė.branduolinio kuro kasetes rusai pardavinėja visokio formato,tame tarpe ir galimai tiems japoniškiems reaktoriams.atominė elektrinė statoma rusijos pasienyje,viena giluminė bomba (vienos tonos)lietuvą nugramzdina į tamsą,(gal ne visą).vokiečiai gudresni- ten elektros gamyba decentralizyuojama.valdymas tokios sistemos sudetingesnis,bet saugumas irgi didesnis.lietuva atsilieka nuo išsivysčiusio pasau tendencijųlių.
cukrius 2012-03-21 18:16
"nes lietuva užvilkins kaip visada"
Nes atsiras tokių kurie remsis nežinia kuom kaip visada
Gnostic 2012-03-21 19:16
Nu ir dar sako komunizmas blogai - ten bent jau viskas uz savikaina pagaminama, o cia beprociu santvarkoj antkainis belenkiek ispustas, todel niekas ir nepavyksta.
blizzard 2012-03-21 19:23
Turbūt dėl to paties ir bankrutavo SSRS
Pastebėjau kad labai jau daug tokių AE populiarinimo straipsnių pradėta rašyt...
vyteniss 2012-03-21 20:34
Taip. Jau kaip ir aiški tinklapio nuomonė šitu klausimu
VaidasSa 2012-03-21 20:47
Pirmiausia, anot Energetikos ministerijos, Lietuva perkamai energijai per metus sumoka ne 8, o 3-4 mlrd. Lt. Tai yra tiek už elektrą, tiek už dujas. Kita, reikia nepamiršti, kad Visagino AE gamins tik elektrą. Šiluma tuo tarpu reikės apsirūpinti nepriklausomai nuo AE. Šilumos energijos Lietuvoje yra suvartojama bene 3 kart daugiau nei elektros energijos. Įvertinant tokius oficialius duomenis, gal autoriui kitaip pasirodys AE poreikio analizė?
kurmis 2012-03-21 22:22
VaidasSa,
Kalbate tamsta netiesą. Kaip gi elektra gaminsis be garų? Šiluma yra AE šalutinis produktas. Veikusios Ignalinos atominės elektrinės eksploatacijos metu pagrindinis šilumos šaltinis įmonei ir Visagino miestui buvo elektrinės termofikacijos įrenginys. Energijos bloko ir termofikacijos įrenginio remonto metu elektrinę ir miestą šiluma aprūpindavo rezervinė katilinė.
Manau, kad ir Hitachi statoma elektrinė šildys Visagino miestą. Reaktorius tai vistiek reikės aušinti. Elektros nepagamins be termofikacinio įrenginio. Ko gero dalis šilumos bus nukreipta į miestą, o kita dalis - į ežerą. Aišku, kad viskas priklausys nuo VAE konstrukcijos, kiek jį galės Visagino miestą aprūpinti šiluma.
VaidasSa 2012-03-21 22:59
to kurmis,
Atsiprašau, kad nepaminėjau vienos smulkmenos, kad Visagino AE šildys nebent Visagino miestą atliekine šiluma. Tačiau mes kalbam apie visos Lietuvos aprūpinimą šilumos energija. Nerizikuočiau teigti, kad ištampyti nuo Visagino šilumos trąsas po visą šalį būtų racionalu, net jei tos šilumos kWh=0 ct.
Vytax 2012-03-22 09:00
Už importuojamą elektrą ir dujas jai gaminti męs sumokame po ~2mlrd. Lt kasmet. Visagino AE kaip Sekmokas teigia Lietuvos indėlis bus 6mlrd. Tai mano manymu šiuo požiūriu statyti tikrai apsimoka. Juolab, kad kokie 3-4mlrd. nuo elektrinės statybų liks vietinėse rinkose ir dalis sugrįš atgal per įvairius mokesčius.
kestutisz 2012-03-22 09:08
O čia tai nebūčiau tikras - gi Hitachi statyti ruošiasi per antrinę įmonę Lenkijoje, statybinės medžiagos ir įrengimai berods irgi iš ten. Pakelsim Lenkijos ekonomiką, o patiems liks nelabai daug.
Vytax 2012-03-22 09:32
Koks skirtumas. Hitachi užsakymus darys Lenkijoje, o ten rinkoje atsiradusią skylę galės užtaisyti lietuviai. Tarp ES šalių ekonominių sienų juk nebėra.
Ir šiaip anot Verslo Žinių, Lenkijoje planuojamas tik didelių plieno konstrukcijų surinkimas. Čia dar didelis klausimas ar išvis tai būtų galima atlikti Lietuvoje.
kestutisz 2012-03-22 10:57
Tikrai, kad apsimokės mūsų įmonėm važinėti į Lenkiją ir ten konkuruoti - maksimum ten pat ir atidarys filialą ir visa apyvarta (darbuotojai, medžiagos) bus jau ten. Laivų statyklų konstrukcijom surinkti ir mes turime, tik ta pati bėda prabangus - transportavimas nuo pajūrio. Na, nebent nuo transportavimo kažkiek guatume uždirbti, bet bijau vietiniai kelininkai irgi nelabai pakonkuruos jei bus rimtas vientisas projektas (dabartinė strategija skaidyti mažiukais gabaliukais ir taip gelbėt vietinius kelininkus, kad rimtesniem konkurentam neapsimokėtų vežtis technikos/žmonių, bijau, kad šį kartą nepraeis).
p.s. išvis, apie kokį galimą nuosavos ekonomikos skatinimą galima kalbėt, kai net tokios virtualios ir visai nebūtinai sėkmingai pasibaigsiančios paslaugos kaip Soriuko bankroto administravimą (visą jo uždarbį) lengva ranka atidavėm svetimiem?
immortallt 2012-03-22 12:25
Duodu tau pasirinkti, tu durnas ar idijotas ? Snoro administavimui Lietuvoje nera NE VIENO, drasiai pasikartosiu ABSOLIUCIAI NE VIENO zmogaus, kuris gali surasti pinigus ofsorinese saskaitose. Jo darbas kainuoja brangiai, bet jis atkapste daug daugiau pinigu, nei kiti butu galeje.
vyteniss 2012-03-22 14:23
Nu jo,ten su snoru tai nusikalbėjimas buvo
Nereikia pamiršti,kad kiekvienos atominės statybose dalyvauja eilė visokių teisininkų ir kitų šalių kurie irgi kainuoja o ten kad 6mlrd tai nebūčiau aš toks optimistas.
Visa šita atominė man panašiau į kažkokias miglotas ambicijas parodyt "kas tokie mes"
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Komentaras: Lietuvoje, be žmogiškųjų išteklių, yra ir reikalinga infrastruktūra branduolinei elektrinei