Tyrimas: piratavimas per „BitTorrent“ gali padidinti pardavimus  (5)

Iki šiol piratavimas tradiciškai vertinimas kaip vienareikšmis žalos kūrėjams šaltinis. Tačiau neseniai atliktas tyrimas rodo, jog piratavimas gali netgi padidinti pardavimus. Tai galioja bent jau „BitTorrent“ keitimosi failais paslaugai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jau daugiau nei dešimtmetį įvairios kompanijos bei mokslininkų grupės bando išanalizuoti piratavimo įtaką muzikos industrijos pajamoms. Tačiau niekas nenaudojo plačios imties su tikslia parsisiuntimų iš „BitTorrent“ tinklo statistika.

Šį neapsižiūrėjimą nusprendė ištaisyti Robert Hammond, Š. Karolinos universiteto vyriausiasis dėstytojas, atlikdamas savo tyrimą, kuris gana kandžiai pavadintas „Pajamų nuotėkis? Preliminarus failų platinimas ir muzikos industrija“.

2010 metų gegužės ir 2011 metų sausio laikotarpiu dėstytojas surinko įvairią statistiką apie naujų albumų parsisiuntimą, kurie pasirodydavo didžiausiame privačiame su muzika susijusiame „BitTorrent“ puslapyje. Vėliau jis apjungė surinktus duomenis su oficialia albumų pardavimų statistika, kad galėtų sukurti modelį ir suprasti, kokie gi priežasties-pasekmės ryšiai sieja pardavimus ir piratavimą. Tyrimo rezultatai tam tikra prasme yra gana unikalūs ir teigia, jog piratavimas per „BitTorrent“… didina muzikos albumų pardavimus. Kol dar muzikos industrija neuždraudė platinti šio tyrimo ir neiškritikavo iki paskutinės raidės, tęsiame toliau.

Tyrimo autorius Robert Hammond teigia, albumo platinimas prieš jo oficialų debiutą rinkoje padidina jo pardavimus, juo labiau, kad jokių negatyvių pasekmių, atsižvelgiant į įvairius kitus rodiklius, aptikta nebuvo. Iš viso imtyje dalyvavo 1095 albumų, kurių autoriais buvo 1075 atlikėjai/grupės.

Anksčiau nebuvo analizuojami tie albumai, kurie į internetą patekdavo iki jų oficialaus debiuto. Muzikos industrija dažnai teigia, jog piratavimo sulaikymas iki oficialaus pasirodymo yra prioritetinis muzikos industrijai. Tokie nutekinimai ne kartą iššaukdavo teisminius ieškinius prieš pirataujančius puslapius JAV ir D. Britanijoje.

Dabar gi tyrimas rodo, jog realybėje pardavimai būna mažesni, jei neįvyksta muzikinių albumų nutekinimas. Robert Hammond pažymi, jog šiuo atveju piratavimas tampa kaip reklama, analogiškai kaip radijuje ir televizijoje. Tam tikra prasme rezultatai stebina, kadangi dauguma kitų tyrimų nurodo neigiamą ryšį tarp piratavimo ir muzikos pardavimų. Tačiau R. Hammond teigia, jog nė vienas iš prieš tai buvusių tyrimų nesinaudoja tokia tikslia ir detalizuota statistika, kuri leidžia pažvelgti už įprastų „priežasties – pasekmės“ ribų.

Be to, skirtingai nuo kitų tyrimų, šiame kalbama apie muzikinius albumus, o ne apie atskiras kompozicijas. „Aš susikoncentravau ties tuo, kaip failų su individualiais albumais platinimas kenkia arba padeda jų pardavimams. Buvo iškeltas klausimas, ar reikia atskiram atlikėjui tikėtis pardavimų mažėjimo, jei failų apsikeitimo tinkluose jo albumas plačiai pasklis dar prieš oficialų pasirodymą. Aš aptikau, jog atsakymas – ne“, – pažymėjo jis.

Kita gana įdomi išvada – populiarūs atlikėjai iš piratavimo gauna didesnę naudą, nei mažiau žinomi. Mažesniųjų atveju preliminarus albumų nutekinimas teigiamo efekto neturi. Tokiu būdu vienintelis būdas save populiarinti mažos grupėms/atlikėjams – naudotis kitais reklamos būdais – internetas juk didelis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)