Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
BishopaZ 2012-06-14 16:21
haha viskas aišku iš tėvelių pinigų pradėti savo verslą, bet kokia blondinė gali ir mokslų didelių čia nereikia, pasiimk "Žmones" ir pamatysi jų ten aibes tų verslinkų super sėkmingų
Realiai, jei daryti verslą LTU, tai tik orientuotą į exportą bent 99 proc., kitaip eilinė krizė ir basta, neskaitant to, kad ltu verslininkai vieni kitus išdurti mėgsta, statyti ragus įvairiausiom formom ir t.t..
Toliau siūlau neužsiciklinti su Norvegija, kiek naftos anot taves turi Švedija, Suomija ? Suomijoj išvis net dirbama žemė ne kas. Žinau atvejų žmogus ltu programino už 500lt/mėn ir dar juodais, o firma 1,5 metų nesiteikė normaliai įforminti, anot taves lūzeris nevykėlis nieko nemokantis ir ką išdūmė į Suomiją ir dabar mažiausiai 14 kartų daugiau uždirba dirbdamas tą patį darbą. Tai čia kam galvoj negerai buvo a?
immortallt 2012-06-14 16:30
Jokio verslo nesu pradejes dabar rimtesnio. Viena projekta pradejes - tevu pinigu ne cento - viskas is algos. Visi mano hobiai visada buvo finansuojami is asmeniniu lesu.
Dabartini versla kuri planuoju daryti - daug didesnis uz tevu. O ir siaip pinigu verslui niekada neimciau is tevu, tad neprikaisiok, kad turtingu tevu vaikelis esu.
Zinau atveju Norvegijoje, kai atvaziave dirbo dirbo, pastate norvegui namuka, o po to protingas zmogelis migracijos tarnyba iskviete, nes jie dirbo nelegaliai. Supakavo, isveze, o algos jie buvo speje gauti tik ~1/3 ko sutare ir daugiau i sali nebuvo ileisti.
Baikit jus kartais skaiciuoti. Pragyvenimas toje pacioje Suomijoje daug brangesnis. Ir zinoma, skirtumai tarp to, kiek galima uzdirbti yra. Bet kai lyginat pragyvenima - neskaiciuokit, kad maista vezates, paskaiciuokit ir gydyma tenais, cigaretes, tabaka ir pan - nekeiskit iprociu, nes ten tampa per brangu. O tai gudruciai, cia gyvena 3 asmenu seima 4 kambariu bute, o nuvaziuoja i uzsieni, gyvena 2 seimos 1-2 kambariu bute, valgo pacius pigiausius produktus bei kiek pajegia vezas is LT, nebevartoja alkoholio, cigareciu, o dar atveza ir parduoda, po to dar ziurek prireikia dantis taisytis - siausia i Lietuva ir t.t. Tiesiog maciau as to emigranto gyvenima Norvegijoje. Yra ir neblogu dalyku, ten geriau jei esi norvegas ir nesieki kokiu karjeros aukstumu ar sukurti stambaus verslo. Bet jei turi daug ambiciju ir nori atitinkamai algos gauti - ne ta salis.
Na nezinau apie koki tu cia programuotoja uz 800 gali kalbeti. Draugas nebaigia bakalauro vis niekaip, o gauna 5000 i rankas. Lietuvoje. Pries tai prie projekto dirbo Ispanijoje, tai irgi gavos panasiai litais. Tik tiek, kad ten silciau.
Simplicity 2012-06-14 16:34
Čia tie „bent 10% pelno“ jau po dviejų įmonės vardu lizingu paimtų BMW X6 (šefui ir „direktorienei“) ir 7 kartus didesnio nei pavaldinių vadovų atlyginimo? Darbdaviai Lietuvoj į invertorių ir darbuotoją investuoja apskritą nulį, o spaudžia maksimumą. Tokia ta liūdna realybė. Žinoma, galima džiaugtis jog kokioj nors Dievo užmirštoj skylėj yra blogiau, nei Lietuvoj, bet ar reikia tuo džiaugtis? Aš esu tos nuomonės, kad reikia lygiuotis į išsivysčiusias šalis (Suomiją, Slovėniją ar tą pačią Lenkiją) perimant jų patirtį ir žinias, o ne baksnoti pirštu į kokį Mozambiką ir ploti katučių, kad jie ten iš bado miršta.
Kas dėl psichologinės pagalbos emigrantams, tai verčiau jau galvotų kaip sulaikyti nuo tos emigracijos. Nežinau ką jūs Lietuvoj likę galvojat, tačiau išvykti į svečią šalį tikrai nėra labai lengva. Įsivaizduoju kaip turėtų būti sunku prekybcentrių pardavėjoms ir mezgėjoms išvykti į svečią šalį neturint jokių užsienio kalbos žinių.
Atvėrę šią nuorodą pamatysit visą lietuvišką grožį, galėsit pasilygint su kitais ES šeimos nariais.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statis ... 0531063954
Čia dar daugiau graudžios realybės faktų.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statis ... bour_costs
immortallt 2012-06-14 16:53
Gerai Simplicity, tai kodel tu Lietuvoje nepradedi verslo ? Toki mandra primeti ir stumi ant verslininku, kad jie gerai turi ir nieko nedaro, tai kodel tu nepadarai geriau ?
Lygiuotis reikia i geriausius, bet ne depresuoti stumti ir zliumbti kaip yra blogai. Pas mus butent zliumbiama, stumiama ant kitu, o patys sedi meslo kruvoj ir laukia kol kas ismez.
Ir is viso, jei nepadarai geriau ir neturi realiu ir konkreciu minciu, kaip padaryti geriau, tai gal patylet geriau ? O gal ir toliau aiskinsit, kad verslas yra labdaros organizacija, o verslininkas, sukises savo pinigus turi gyventi taip pat, kaip tas, kuris savo pinigus pragere/pravalge ar kitaip istaske.
Simplicity 2012-06-14 16:58
Baik tu tą patį š*dą pastoviai malti kaip koks š*do malūnas... Vargšai emigrantai kiaurais dantim ir pilnais lagaminais lietuviškų dešrų, cigarečių spaudžiasi po 30 žmonių 2 kambarių bute.
Sėdi Lietuvoj ir realiai pezi tas pačias nesąmonės, kurias peza dėdės iš televizoriaus. Išmuša iš vėžių tokie idiotiški paistalai lyg Lietuvoj broliai su seserimis vienu butu ar namu nesidalintų, su tėvais negyventų. Lietuvoj, matai, viskas yra ideliai, dviese trijų kambarių butuose gyvena, o va vargšai emigrantai... Aš dabar irgi rašau iš kambario kur dar 10 kambariokų laukia eilės prie kompiuterio prisėst (turim tik vieną ir tą patį šiukšlyne radom).
Pas kažką kambarį nuomojasi tie, kurie neturi pastovaus darbo arba yra dar tik atvažiavę į šalį. Taip pat, vieniši žmonės, kurie dėl kokių nors trukdžių negeba susirasti naujų draugų. (Viskas lygiai taip pat kaip Lietuovj) Tokiems 200 eurų už kambarį per mėnesį yra daug geriau, nei mokėt 500-600 už 1 miegamojo butą. Susiranda antrą pusę ir iškart kelia sparnus atskirai pagyvent, vaikų augint. Kiek susiduriu su išvykusiais (susiduriu labai dažnai, gi bent 10 kambariokų turiu), tai dažniausiai namu dalinasi šeimos nariai ir labai retai jokiais giminystės ryšiais nesusiję šeimos. Ir gyvena liaudis savęs nevaržydama- metriniai LCD/LED televizoriai, nereikalingi „gadget'ai“, alkoholis, automobiliai ir t.t. Net nesuprantat koks tai atsigavimas paprastiems darbininkams, kai vieno atlyginimo pakanka naujam televizoriui, buto nuomai ir dar lieka iki kitos algos. Neįmanoma to palyginti su tuo, ką jie turėjo Lietuvoj su 1000Lt į rankas.
Arthuras 2012-06-14 17:14
Gerai, Simplicity, kiek pamenu gyveni Airijoje? Na, tai kiek ten liaudis dirbdama nekvalifikuotą darbą uždirba? Tiksliai skaičiais? Kiek kainuoja 3 kambarių butas nuomai? Ir kiek kainuoja normalios kokybės pienas, duona, batonas ir kt. produktai? Supažindink su skaičiais, tada padiskutuosim.
haloo44 2012-06-14 17:20
Nu gerai nevarysim ant Lietuvos verslininkų, tik tu tada immortallt man paaiškink. Tarkim Lietuvos firma Norvegijoje vežioja žuvį, kurą pilasi norvegijoje, mašinos aišku LT numeriais, todėl už registraciją + taršą nereikia mokėti didelių mokesčių. Ir yra Norvegijos firma, kuri taip pat vežioja žuvį. Moka didesnius mokesčius. Bet vairuotojui sugeba mokėti net 3-4 kartus didesnį atlyginimą. O lietuvių verslininkai aiškina kad nėra už ką pinigus mokėt. Ir čia tik vienas iš tūkstančio pavyzdžių. Tai kodėl taip yra?
immortallt 2012-06-14 17:49
Dar tik tegul nepamirsta kiek kainuoja gydymo islaidos bei automobilis su jo islaikymu, cigaretes ir alkoholis.
Pasiemei kazkokia sarasniku kontora kaip pavyzdi. Vienas is variantu, ta lietuviska imone tik dirba kitai norvegiskai imonei. Kitas variantas kuris labiau man tiketinas - darbuotoju eile laukia ir uz ta alga dirbti. Esme ta, nepatinka mokama alga - eik kitur. Kame problemos ? Gi nepasirasai jokiu isipareigojimu dirbti iki gyvenimo galo uz tiek, kiek mokes. Jei dirbat - tai vadinas gerai yra. Bet vat viena dalyka reikia naikinti - socialines ismokas. Nes pas mus geriau gaus 800LT bedarbio ismokos nei dirbs uz 1500.
Bet ne, pas mus geriau pabambeti kokie visi blogi, o ne pakeisti darba ar sukurti savo darbo vieta.
BishopaZ 2012-06-14 18:47
as pasidomejau is kur tu zinai kiek kainuoja pragyvenimas suomijoje, jei tarkim 1 kwh ten kainuoja apie 30 lietuvishku centu, pieno litras 2.7 lito ir t.t. maisto kainos skiriasi labai nedaug vieni dalykai brangiau kiti pigiau, busto nuoma ko gero brangiau isheitu bet ten i nuoma iskaiciuoja mokesti uz vandeni ir shildyma ir kuris visus metus vienodas. Skudurai kainuoja tiek pat arba pigiau, tu paciu pardziu yra ir ltu ir ten sepaloj berods kainos nurodytos visom valiutom. Taip kad pilietis ishvykes gauna min 14 kartu didesne alga, o pragyvenimo lygis toli grazu vargu ar 1,5-2 kartus skiriasi. Na taip lietuvoj cigaretes ir degtine daug pigiau, bet cia turbut tam kad like prasigertu ir nenoretu niekur vaziuot esant beviltishkai padeciai.
Simplicity 2012-06-14 19:01
Nuomos kainos - www.daft.ie
Litras pieno 0.9-1.2€
Cukrus - 1.2€/kg
Kiaušiniai - 1.9-2.5€/10-12 vnt.
Kiauliena (faršas, kumpis, karbonadas, etc.)- 8-10€/kg
Jautiena (malta, kumpis ir t.t.) - 5-8€
Duona - 0.7-1.5€
"Lietuviška" šviežia duona (kepta Airijoj)- 2.5€ (lietuviška šaldyta - 1.8-2€)
Coca-Cola 2l - 2.3€
Tikras sūris - 6-10€ už kg.
Vištos krūtinėlės - 6 už 10€ (bus apie pusantro kg.)
Vištų šlaunelės, sparneliai, blauzdelės, etc. - 2.7-4€/kg
Bilietas į kiną - 7€ (I-IV), 10-15 € savaitgaliais
Dyzelis degalinėj - 1.5€/l
Benzinas - 1.6€
Tepalų keitimas servise - 99-150€
Vizitas pas šeimos gydytoją - 50-60€
Vizitas pas stomatologą - 60-90€
Cigaretės - 8-9€ už pakelį (neperku, tai galiu klyst)
0.5l gero alaus (Carlsberg, Heineken, Guinness, etc.) skardinė be "offerių" -1.8-2€
0.5l čekiško ar kokio pigaus brando - 1.2-1.5€
Degtinės 0.7l - 15-20€ (neperku, tai galiu klyst)
Daugiau iš galvos nepasakysiu.
Atlyginimai fabrikuose 8.65-9.25€/val. (alga kyla su stažu), viršvalandžiai apmokami 1.5 karto, savaitgaliai - 2x.
Darbo savaitė fabrike 40-50 darbo valandų. Nuo 14 tūkstančių eurų praktiškai nereikia mokėt jokių mokesčių. Kiek teko susidurt, tai jūsų nemėgiami "juodadarbiai" per savaitę nepersidirbdami surenka 350-500€ į rankas.
Draudimas suaugiausiam - iki 1000€ metams (moku 470€), kelių mokesčiai priklausomai nuo darbinio tūrio arba co2 (kai automobilis naujesnis nei 2008-07). NCT (TA) patikra - 60€.
femto 2012-06-14 19:20
, pilnai su tavim sutinku, bet kad sakai, kad orai Lietuvoje prasti.. Na jau žinai.. Kur dar rasi geresnį klimatą nei Lietuvoje. Vasaros nuostabios, žiemos ispūdingos, pavasaris ir ruduo kaip priklauso.
Kas nori randa darbą, kas nenori - ne. Ir visa kita analogiškai. Viskas priklauso tik nuo žmogaus ir noro. Kaip galvoji, taip ir turi.
Laurynas19 2012-06-14 20:37
Immortallt, kalba teisingai. Tačiau ir tie kurie jam prieštarauja, sakydami, jog Lietuvos verslininkai blogi, irgi yra teisūs. Kadangi yra ir sąžiningų kurie dirba kaip gali ir moka kiek gali, ir išsimoka sau dividentus sąžiningai pagal sąlygas. Tačiau ir yra daug tokių, kurie iš "šūdo" bando išspausti maximumą, mokėdami minimumą. Nes būtent ten ir sėdi tokio mentaliteto žmonės kurie tik rėkia kaip viskas blogai.
Kas dėl užsienio, tai aišku, kad ten geriau, nėra ko lygintis, nes mes ir neturime ko jiems pasiūlyti. Palyginti tikrai dar neblogai laikomės, kai konkrečiai realaus produkto jiems nepasiūlome, žaliavų taip pat. Tik viską imame perkame ir naudojame. Ai tiesa, teikiame jiems žmogiškuosius išteklius..
Pasiūlyk kažką europai ko jie nori, ir gyvensi turtingai, ir Lietuva gyvens turtingai. O kolkas tik Lietuviai gyvena turtingai užsienyje.
Visi kalba ekonomistas, teisininkas, kasininkas ir tt. Svarbiausia yra ką konkreti įmonė kuria ir kam parduoda prekę. Jei viskas tik vietiniai rinkai, tai žinoma, kad realiai ta įmonė po truputį skurdina Lietuvą, paprasčiausiai pirkdama vokiškus automobilius ir tt. Simple as that..
O šiaip tai pritariu Femto:
Kaip galvoji taip ir turi.
Jei galvoji, kad kažkas turi tave išlaikyti tai ir būsi išlaikytinis.
Taip pat ir immortall paminėti žodžiai: nereikalauk iš kitų daugiau nei iš paties savęs.
Atsakant konkrečiai į straipsnį, tai ne juodą darbą dirbantiems užsieniečiams tai nieko nepakeis tie psichologai, nes visi puikiai žino ką jie daro, ko jie nori, ir kokia kur situacija yra. O dėl Juodadarbių, tai gal gal.. Tokie psichologai tikrai padėtų Lietuvoje, kad daugiau niekas neišvažiuotų, nes ištikro nėra taip blogai kaip žmonės kalba. Dabar nuomonė vyrauja tokia: Lietuva giliausia duobė, užsienis - aukso kalnas. Nors realybėje gyvenimas toks pat, taupant, vargstant tik buitis geresnė. naujesnis pc, tv. Žodžiu visi juodadarbiai atvykę nusivile, o tada belieka tik stumti ant Lietuvos, nes ten vistiek blogiau. O tai vyksta sąmoningai ar nesąmoningai norint gryšti į Lietuvą, bet žinant, kad ten blogiau nei čia. O kadangi tokie žmonės kaltina tik kitus, o ne save, tai taip ir gaunasi..
immortallt 2012-06-14 20:50
Blogi ne verslininkai, o visuomene. Ir tu paciu verslininku daugiau yra geru, tik va keli gadina vaizda, o kai tie gadina, o ant pirmuju irgi stumia, tai jiems irgi galu gale uzknisa ir maziau stengias. Bet vat zmones Lietuvoje nesupranta, kad verslininkas ikises savo pinigus turi gauti minimalia vidutine graza 10% per metus nuo kapitalo. Jei jis negauna - vadinas uzsiima labdara. Pvz pasiziuri, kokia Achema gauna 50 mln pelna ir skundzias, kad darbuotojams mazai algos moka, o imones turtas kokie 400 mln (skaiciai totaliai is oro, bet esme ta pati). Zmones mato absoliutu pelna 50mln, bet kad tai 12.5% ir nera abnormalus pelnas - nesupranta. Bet vat kaip prasideda kalba apie ju pinigus ir pakukanas banke, tada jau jie nepatenkinti mazom palukanom - kritika taiko i viena puse.
Uzsienyje, tai dar ziurint kur uzsienyje. Nenoreciau dabar dirbti Ispanijoje, buti isikurus Airijoje, Portugalijoje, Graikijoje, o tai dar vakaru europos salys.
Femto, jo oru ivairove - neblogai, bet galetu to slykstaus rudens nebus ir pavasario, daugiau saules ir ziema, kad ateitu staigiai, pasnigtu ir po menesio ateitu siltas pavasaris
andriulis 2012-06-14 22:12
Is dalies uzburtas ratas, verslininkai skundziasi maza perkamaja galia, o patys savo darbuotojams moka mizeri.
Jau net nekalbu apie tam tikras imones kurios viesai tyciajasi is zmoniu. Buvo skambinta ir mokesciu inspekcijai del to, kad pazeidinejami istatymai, nubraukinejama virsvalandziu valandos, mokama zemiau minimumo ir t.t. Atsakymas buvo vienas - Mes nieko negalim padaryti. Butu normali sistema, tai tokiu "verslininku" nebutu!
Ta pati Lelija - kur Grybauskaite buvo iteikus ir apdovanojima, o veliau pasirodo, kad zmones vergais laiko.
Laurynas19 2012-06-15 00:02
Na čia dar nieko. Kaune yra toks kazino, pavadinimu "Nautilus", tai ten jie tokią sistemėlę pasidarę. Kai priima naujus darbuotojus (95% jaunimas, studentai ir kt. neturintys pinigų jaunuoliai), jie turi pasirašyti vexelį, pagal kurį negali išeiti išdarbo visus metus, t.y jei išeina turi sumokėti 2000lt baudą. Studentėlis pasirašo ir taip įkliūna, jie tau nemoka algos. T.y atėjus atlyginimų dienai, jie pasako, kad nėra pinigų, ir gali tau duoti 200lt, ir tuos 200lt gali pasiimti tik pasirašęs popierių, kad sutinki, kad šį mėnesį gautum tik 200lt. Neapsikenti ir išeini iš darbo, o tada ateina bauda. Jei pats tik išėjęs iš darbo nesiteiki susimokėti (O dažniausiai nesiteiki, nes ir taip į minusą dirbai mėn ar 2. ir iš kur dar 2000lt gaut?), jie palaukia, nusiunčia savo draugui anstoliui (visad tam pačiam. Parašysiu pavardę kas norit), tas užsimeta dar 700lt viršaus. Tada aišku jau gali ir areštuoja tavo sąskaitą ir tt. tai gaunasi kad susimoki ir nenorėdamas. Toliau, jei susimokėjai bet neatsiėmiai vexelio neįteikias chekio iš banko ar pan. Jie vėl tau siunčia naują baudą su 2000lt...
Beje yra vienas jaunuolis, kuris ten už 200lt per mėn dirbo pusę metų. išėjo, gavo tą baudą, ir vėl gryžo pas juos dirbti, nes neturėjo kaip susimokėti.. Na čia jau jo pačio klaida
Žodžiu verslas kaip reikiant, dirba žmogus mokėdamas tau pinigus
andriulis 2012-06-15 00:11
Laurynas19 - na sunku patiketi, nes jeigu nesilaiko sutartyje numatytu salygu teismas ipareigotu isejus tau is darbo sumoketi likusius pinigus. Ir vekselis butu nutrauktas, nes jie nesilaike darbo sutarties. Jei del darbo sutarties, tai tam tikri draudimai yra aprasyti darbo kodekse, tai jei ir pasirasei kazkokia idomia sutarti nevisuomet tie punktai galioja.
O jei jau pakliuvai i tokia beda, tai paprasciausiai reikia i darba ateiti kaip i vaikstai, nieko nedirbi, neaptarnauji ir t.t. jie patys atleistu, nes darbo nulis, o mokescius uz tave moketi reikia
immortallt 2012-06-15 01:35
Laurynai, arba nuspangai apie Nautilius, arba tave kazkas isdure kaip reikalas.
Andriulis, verslininko keime neauga medis, ant kurio auga pinigai. Atvirai pasakysiu, 2008-2009 metais daug imoniu vos neuzsidare, visi darbuotojai dirbo puse etato, imones kapitalas susivalge 20-50%, stipriai issaugo klientu skolos, dar pasiseke tiems, kas paskolas visas buvo speje susimoketi uz irengimus bei transporto priemones, tai man papasakok, is ko tokiu metu moket algas ? Isparduot irengimus ?
Dabar imones (normalios), nori augti, todel reikia pinigu irengimams. O apie verslininkus perkancius naujas masinas, tik jau nereikia aiskinti, Lietuvoje tu nauju masinu praktiskai nenuperkama, tad retas kuris taip elgias. Taip pat vadovai bando atstatyti prarasta imones apyvartini kapitala bei si karta jau ruosia pagalve, jeigu uzstrigtu europa vel, kad krizes metu galetu ismoket algas esant reikalui. Taip pat pinigu reikia ir irengimams, nes dabar jau bebijo finansuoti visa pletra is skolintu pinigu, nes su skolintu kapitalu viskas gerai, kol rinka auga, o kai istinka krize ir pajamos praktiskai visos dingsta - tada buna viskas kitaip.
O siaip pabandyk atidaryti savo versla, tada suprasi apie ka kalbu, kitaip pradesiu ziureti tiek i versla, verslininkus ir samdoma darba.
Laurynas19 2012-06-15 02:13
Nenuspangau, o pasakiau viską kas realiai yra ir buvo. Ir ne kažkada, o dabar šiuo metu. Tiesa, pamiršau paminėti, jog išėjus, tau vistiek sumoka tavo visus uždirbtus pinigus. Per 2-3mėn, per 2-3kartus. priklausomai, kiek pas juos dirbai.
Aš suprantu, kad sunku patikėti, bet taip jau yra.. Aš ir nepatikėčiau, jei tai nebūtų atsitikę man artimui žmogui, ir nebūčiau pažinojęs, nebendravęs su nukentėjusiais. (Šiaip internete galima rasti daug tokių atsiliepimų apie Nautilus).
Ir taip, manau geriausia išeitis tokiu atveju, eiti į darbą ir labai prastai dirbti, kol tave išmes. Bet kažkodėl niekam tokia mintis nešovė. (Na gal kada kas ir taip bandė).
Taip pat nukentėjusieji bandė eiti pas keletą advokatų, ir visi tikino, kad išeities kaip pabėgti nuo vexelio nėra..
Pasalietis 2012-06-15 07:49
Aš ir pamenu skambinęs į mokesčių inspekcija išvardinau gal 5 finansinius nusikaltimus, viskas ką jie padarė tai paprašė buhalterijos, įmonės vadovai lūžo juokais..
BishopaZ 2012-06-15 09:26
kiek teko dometis tai skandinavams 5 procentai graza per metus tai yra labai gerai, 3 proc. normalu, o tu sakai ltu 10 proc normalu, va tau dar vienas skirtumas tarp ltu ir vakaru
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Emigrantus į Lietuvą grąžinti mėgins internetiniai psichologai