Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
mnv 2012-08-30 15:06
Rusai kurie noretu sustabdyti ignalinos AE projekta, su situo speju tik dar stumtelejo, truputi, jos link
Rukis 2012-08-30 15:14
Na po tokių "prikolų" aš pradedu manyt - greičiau statom tą sumautą VAE
enternald 2012-08-30 15:30
Kur tie dalbaj****i kur argumentavo mums nereikia atominės nereikia naujų vėjo elektrinių projektų, dujų terminalo nes iš Rusų ir Baltarusių pigiai nupirksim elektros?
Šiaip tokie poelgiai į naudą: tik dar parodė Rusija, kad su šia šalimi derėtis neverta, koks ji yra nepatikimas patneris. Sugenda netyčia naftotiekis, sugenda elektros linija, muitinėje užlaikomi netyčia kroviniai. Atsipeikės kai kurie, kokie svarbūs energetikos projektai mūsų šaliai, o ne pinigų švaistymas , kai geriau 10Lt pensijas galima pakelti. Nors debilai kurie anksčiau to nematė, dabar irgi nesupras.
Strong_Bad 2012-08-30 15:41
Dziugu, kad iskart kommentaruose prasidejo netiesiogine agitacija uz atomene. Toks ir buvo straipsnio tikslas Kodel rusai nori sustabdyt lietuvos atomines statybas? Is kur tokie faktai? Kas kaltas, kad iki siol lietuva nepasirupino didelio pralaidumo jungtim su kaimyninem salim? Zinoma tos jungtys jau daromos, bet daromos dalinai su mintim, jog statysim atomine. Lygtai darysim referenduma ir viskas grazu, bet sutartys ir organizaciniai veiksmai juda taip lyg viskas jau butu nutarta galutinai, tai kam tada referendumas? Grazu ir paziuret, kaip ismeta tokius straipsnius norint stumtelet norima linkme. Taip, rusija kalta, kad nepranese is anksto ir tai buvo pazeidimas, bet ar kas butu nuo to pasikeite? Gal butu is niekur atsiradusios papildomos jungtys, gal is niekur butu atsiradusi reikiama energija? Ne, ir del to pult kaltint del situacijos vien ti rusijos butu neteisinga, nes kaip minejo, elektra importuot buvo galima is estijos, tik deja deja 20 su virsum metu 3 baltijos sesutes nesugebejo susitart ir pasistatyt galingos jungtie, nors ir turejom atomine. Bet tai buvo neaktualu, nes mums energijos uzteko o kiti tegul eina "NX". O dabar uzdarem atomine ir biski kas jau verkiam krokodilo asarom. Tokie straipsniukai dar nevienas manau islys, kad tik referendumas slydziai praeitu ir tai reik daryt greit, nes nutiesus jungti su svedija, lietuviskoji atomine taptu nebereiksminga, nes jungtis pilnai pilnai patenkintu lietuvos apetita ir kaimynams liktu, o ir kilovatvalandes kaina i kosmosa neilystu, kaip kad bus su atomines elektros kaina.
Tikrai sunervino toks straipsnis ir iskart nuspejami vienasaliski komentarai. Tai jeigu sis "incidentas" visiskai neatsiliepia vartotojui, tai kokio velnio reik skambint baznycios varpais ir kurstyt neapykanta?
kitoks 2012-08-30 15:45
Lygiai ta pati afera, kaip pries daugeli metu JAV turtingieji ir auksciausieji sugalvojo isungt elektra, kad kiltu birzos kaina, o tada pelnykis kiek tik tu nori... Lygiai tas pats scenarijus... Varyk V. Puty, tu gali...
Sinister 2012-08-30 16:01
O Ignalinos AE projektas, kaip tu tai vadini, nebuvo sustabdytas?
sigitas69s 2012-08-30 16:15
Reikia pilieti reikia. Lietuva seniai zaidzia zymiai nesvaresnius zaidymus nei Rusai. Toks efektas, kad Lietuva taip ir laukia- ka cia naujo rusai iskres ??? O paskui- va matot, kokie jie blogi
Alfredukas 2012-08-30 16:19
. Aš jam pritariu, todėl savo mintimis nebesikartosiu.
nondescript 2012-08-30 16:34
Pirmiausiai reik palaikyt normalius santykius su tom šalim. Įstojom į ES, statom priešraketinę gynybą jų pasienyje ir dar norim gauti kažką pigaus iš jų? Nejuokaukit.
O atominę geriausiu atveju tik jūsų anūkai matys.
Krad 2012-08-30 16:49
Aš visada sakiau - jei patinka tau ruskiai, tai ten ir važiuok gyventi. Patinka lenkai - prašom važiuoti ten kurtis. Man patinka Lietuvoje gyventi nepriklausomoje nuo visokių nesąmonių užsienio politikų ir kitų sh žaidimų. Geriau jau savo sh srėbti, nei po to dejuoti, kad kito sh labiau smirda ir niekas nieko dėl to padaryti negali ar nenori nieko.
T 2012-08-30 16:53
Ir toliau didžiąją dalį energijos, tame tarpe ir elektros Lietuva importuoja iš Rusijos. Labai trumpai ir aiškiai parodoma čia:
http://www.litgrid.eu/
Cigaras 2012-08-30 17:50
Hmm. Prieš Rusijos AE niekas šiuo metu veiksmingo ar net oficialaus nėra daroma... Rusija stato 2 galingas AE per kurias labai sėkmingai gaminsis $$$ eksportuodama elektrą į ES.
Pas mus statoma moderni, saugi AE. Bet blokas bus toks mažas, kad net negebės aprūpinti visos Lietuvos savo kuriama energija.
Klausimas? Kam mums reikalinga tokia silpna ir tokia brangi AE? Buvo skelbta, kad elektrą konkurencingą ji gamins, net Š.Europos rinkoje... Jei kainos konkurencingos, tai galia mum nepamaišytų. Patys iš eksporto galėtumėm $$$ užsidirbti.
Vieša paslaptis, kad tikimasi labai pigios energijos iš Rusijos. Net EK vienu momentu kalbėjo apie "nesaugios AE antkainį", kad Visagino AE galėtų siūlyti konkurencingas kainas ir tuo pačiu pelningai veikti.
Bet ar nebus taip, kad VAE elektra bus eksportuojama į Šiaurę (Nord Pool), o patys pirksime pigią elektrą iš Rusijos? Tokiu atveju vėl liktų tokia pati situacija, kad jei Rusijai nepatinka Lietuvos politika, ar Lietuva nori prieštarauti Rusijos politikai, tai staiga apsikeičia viskas taip, kad importas iš Rusijos krenta iki minimumo, ir kyla elektros kainos?
Fobus 2012-08-30 23:24
Strong_Bad, kad tu jau toks protingas, tai pasakyk, ką reikia daryti? Nes nusibodo tavo vienpusiški komentarai, o skaičiukus kada naudojai, jau net neprisimenu..
Vytax 2012-08-30 23:39
VAE ABWR bloko galingumas 1300MW. Ir tai visiškai dengia visos Lietuvos poreikius. Yra netgi klykaujančių kad reaktorius yra per galingas.
Pamastantis 2012-08-31 08:28
Taip, šitas straipsnis akivaizdžiai šališkas ir matomai link ko vedantis. Tie, kas keikia Rusiją, prisimink Lietuvos veiksmus. Apie linijų statybą į vakrus, rėkiant, kad būsim nepriklausomi nuo Rusijos:) Parodė pamoką, kad jei bėgi nuo jų, tai ir susigyvenk su pasekmėmis:) Norim nuo jų pabėgti, bet reikalaujam, kad jie mums kelią rožėm klotų:) Kita vertus, sakot galim pirkti energiją iš Skandinavijos šalių:) Yra faktas, kad ji perparduota Rusijos energiją, tik su antkainiu, tad netoli nubėgom:) Ir dar vienas, labai svarbus faktas kurio nepaneigsim, t.y. toks, kad mes visad būsim priklausomi nuo Tetos Rusijos šiuo klausimu. Taip, mes galim save pilnai apsirūpinti elektros energija, spjauti jai į veidą, sakydami, kad ji mum nereikalinga... Tačiau, mūsų elektros sistema visad bus nuo jos priklausoma, nes tik volgos elektrinės yra pajėgios palaikyti reikiamą mūsų linijų dažnį, daugiau niekas , kiek žinau, europoja neturi tokio momentinio galingumo kaip tik ji:) Taip, kad būk draugiškas, tada prašyk ir tu draugiškumo:) Mažiau politikos, daugiau logikos;)
sigun 2012-08-31 09:39
Keliuose sakiniuose tiek netiesos... Niekas nereikalauja iš Rusijos jokių rožių, o tik kad laikytųsi susitarimų.
Skandinavija gamina daug energijos ir ją eksportuoja pavasarį. Kai jiems truksta - perka. Jeigu jų kvotos ir galingumai leidžia nupirkti daugiau nei jiems reikia, o perperkant iš jų gaunasi pigiau nei tiesiai iš Rusijos - vis tiek perki ten kur pigiau? Ar pagal tave geriau mokėt brangiau arba iš vis be elektros sėdėt?
Apie gerus santykius ir meškos nerūstinimą dar kartą prisiminkim dujas ir naftotiekį "Družbą". Beje, baltarusiai tikrai žymiai geriau gerinasi Rusijai ir kas iš to? Gerinimasis padeda metams, dvejiems, o po to Rusijai vėl pareikalauja naujų "gerų santykių palaikymo įrodymų", kaip pvz. šiemet infrastruktūros ir pramonės objektų pardavimo.
enternald 2012-08-31 09:43
Galėtum detaliau? Kokiais metodais be Volgos kaskadų Europos šalys susitvarko su savo dažniais ir be Rusijos jungčių (UK, Prancūzija, Vokietija, Skandinavijos šalys). Kiek žinau Volgos kaskadų problema atsiranda tik tuo atveju jei atominė bus pastatyta ir tik dėl to kad Lenkijos tilto pralaidumas per mažas, o Švedijos tiltas yra DC ir vienpusis ir tikrai ne dėl to kad nėra kito balansavimo metodo.
vyteniss 2012-08-31 10:04
Tu nejuokauk padalink dar dalį Latvijai, Estijai ir gaunasi šnipštas. Yra taigi visos analizės,visos lentelės padarytos energetikos instituto-tiek apie VAE naudą tiek ir apie dujų terminalą.
Pamastantis 2012-08-31 11:26
Sigun, deja nerasiu skaičių kurie argumentuotų mano kalbas, bet ir logiškai mąstant niekas nepardavinės pigiau nei prikdami. Dėl meškos rūstinimo, to pačio dujotiekio. Atsmink vieną faktą, kad mūsų ekonomika, visa politika sukasi apie energetinius resursus. KLietuvos politikai kiek įmanydami kiša pagalius rusams į ratus su savo projektais ir pareiškimais, už tai ir gavo politinį atsaką, akd mes mokam brangiausiai iš ES šalių. Aš nes prorusiškas provakarietiškas, aš tik elementariai vertinu esamą situaciją, ir jei klystu, prašom pataisyk:) Pardavėm mažeikių naftą išdidžiai pareikšdami, kad neprileisim Ivano prie vamzdžio, tu galvoji, kad po tokių pareiškimų Ivanas nori mum geromis sąlygomis pardavinėti dujas?:) Arba, kad ir situacija su tuo pačiu dujotiekiu? Parduodant dujas, jis buvo įtrauktas į bendrą turtą, dabar valstybė jį atskiria ir pasisavina, nes tai didžiuliai pinigai. Taip, jį pardavė per pigiai, bet toks elgesys realiai apiplėšimas:) O paskui mes verkiam, kodėl dujos brangsta:)
Vyteniss, čia kalbama apie nepaprastą padėti, nelaimės atyveju, kada išauks galios stygius ir reiklaingas žaibiškas galios padidinimas. Tokiu atveju volgos kaskados turėtų suvaldyti sistemą. Tokios situacijos dar lietuvoje nebuvo. Kiek aš žinau, iš vakarų valstybių neturi niekas tokios galios/greičio santykio. Bet irgi galiu klysti, nes mano tėvas jau senas žmogus:D
Juodulys 2012-08-31 11:57
Vakarų Europa neturi jungčių su Rusija ir kuo puikiausiai palaiko savo dažnį. Lietuva pasistatys jungtį su Lenkiją, atsijungs nuo Rusijos palaikomo tinklo ir prisijungs prie Vakarų Europos.
Paprastai elektrinės dirba 90-95% pajėgumu ir kai kažkuri išsijungia, likusios staigiai padidina savo galią.
Vogos kaskados nėra kažkas stebuklingo ar ypatingo. Rezervinę galią turi visos elektrinės. Tuos likusius 5-10%. Vakarų Europos tinklas didelis, jame mūsų vieną mažą atominę tikrai bus kas kompensuos, jos išsijungimo atveju.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Rusijos akibrokštas privertė visu pajėgumu įjungti Lietuvos elektrines