„Unity 4“: naujos žaidimų kūrimo variklio kartos belaukiant (1)
„Crytek“ ir „Epic“ besiruošiant naujajai žaidimų įrenginių kartai ir ateities žaidimams, „Unity Technologies“ renkasi kitą kelią – jau greit pasirodysianti ketvirtoji „Unity 3D“ žaidimų variklio versija bus skirta šiuolaikinių žaidimų kūrėjams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visame pasaulyje „Unity 3D“ variklį naudoja daugiau nei milijonas žaidimų kūrėjų, iš jų kone trečdalis nuolat dirba su „Unity“. Tad visiškai suprantama, kad ketvirtosios variklio versijos naujų funkcijų sąrašas gerokai trumpesnis, nei ankstesnių versijų, tačiau kompanijos kryptis ir požiūris į produktą aiškūs – „Unity“ tampa dar patogesnis kūrybiškumo įgyvendinimo įrankis, nuolat gyvas ir atsinaujinantis bei žengiantis koja kojon su aktualiausiomis industrijos tendencijomis.
„Unity“ prezidentas Dave‘as Helgasonas akcentuoja, kad jo kompanijos tikslas – siūlyti technologijas dabar egzistuojantiems žaidimų įrenginiams: „Tokios [kompiuterių grafikos] technologijos, kaip globalus apšvietimas, yra orientuotos į ateities konsoles ir ateities asmeninius kompiuterius. Kai šie įrenginiai pasirodys rinkoje, šias technologijas įdiegsime ir „Unity 3D“, tačiau šią kol kas esame susikoncentravę į šiandienos planšetinius kompiuterius, išmaniuosius telefonus ir asmeninius kompiuterius.“
Nepaisant tokio pragmatiško ir galbūt kiek konservatyvaus požiūrio, „Unity 4“ žada daug naujovių žaidimų kūrėjams – be esminių atnaujinimų, tokių kaip „DirectX 11“ palaikymas ar animacijos įrankių išplėtimas, didelis dėmesys buvo skirtas darbo su įrankiais optimizavimui ir tam tikrų užduočių palengvinimui.
„Unity“ yra universalus žaidimų kūrimo variklis – milijonai kūrėjų visame pasaulyje naudoja „Unity“ kurdami žaidimus šios kartos konsolėms, asmeniniams kompiuteriams, interneto naršyklėms, „Android“ ir „iOS“ išmaniesiems įrenginiams. „Unity 4“ palaikys dar vieną platformą – asmeninius kompiuterius su „Linux“ operacine sistema.
Kompanijos skaičiavimais, „Linux“ vartotojai sudaro apie 10 procentų PC žaidėjų, tačiau „Unity“ atlieka saugų statymą ne tik asmeninių kompiuterių rinkoje, bet tuo pačiu žengia ir į „Smart TV“ valdas. Tokie televizoriai naudoja „Linux“ pagrindo sistemas, tad „Unity“ gali tapti puikiu įrankiu kurti žaidimus šiems įrenginiams.
Patvirtindama savo ambicijas „Smart TV“ rinkoje, dar šių metų pradžioje „Unity Technologies“ sudarė partnerystės sutartį su televizorių gamintoju LG. „Unity“ varomi žaidimai veiks naujausioje šio gamintojo išmaniųjų televizorių serijoje.
„Unity Technologies“ kol kas palaiko „Adobe Flash“ technologiją. „Unity 4“ turės išplėstas „Flash“ palaikymo galimybes ir įrankius projekto eksportui į „Flash“ formatą tiesiogiai iš „Unity“ vartotojo sąsajos. Tai leis betarpiškai teikti „Unity 3D“ sukurtą turinį į šimtus milijonų kompiuterių visame pasaulyje su „Flash Player“ įskiepiu. Nors HTML5 yra puikus įrankis programų kūrimui, trimačiams žaidimams technologija dar per jauna ir nepakankamai standartizuota – ši problema ypač aktuali mobiliesiems įrenginiams, kur HTML5 standartas „WebGL“, skirtas interaktyvios dvimatės ir trimatės grafikos generavimui, šiek tiek buksuoja.
Daugiausia naujovių ir patobulinimų sulauks būtent mobiliųjų įrenginių žaidimų kūrėjai. „Unity 4“ bus galima kurti aukštos grafinės kokybės žaidimus išmaniesiems telefonams ir planšetėms. „Unity 4“ leis dinamiškai generuoti šešėlius, dinaminius šriftus vartotojo sąsajoms ir automatinį grafikos didinimą didesnės nei numatyta raiškos įrenginiams.
Įrenginiams su „nVidia Tegra“ procesoriais įdiegtas profiliuotojas, leisiantis atrasti vietas žaidime, reikalaujančias daugiausiai įrenginio resursų ir potencialiai galinčias kelti daugiausiai problemų žaidimo veikimo spartai.
Praėjusiais metais „Unity Technologies“ įsigijo kanadiečių kompaniją „Mecanim“, kurios sukurti animacijos kūrimo įrankiai bus integruoti į naująją varikliuko versiją. Padidintas ne tik skaičiavimo efektyvumas ir vienu metu rodomų animuotų veikėjų limitas (nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų) – „Mecanim“ sistema palengvins ir kūrėjų darbą su animacijomis. „Tam tikri animavimo darbai, kuriems atlikti reikėdavo nuo kelių valandų iki kelių dienų, dabar visai automatizuoti ir užtruks tik keletą minučių“, – teigia D. Helgasonas. Vartotojai taip pat galės įsigyti paruoštas animacijas iš „Unity Asset Store“ ir naudoti savo projektuose iškart, arba modifikuoti savo reikmėms.
„Unity 4“ taip pat turės vartotojo sąsajos patobulinimų, palengvinančių ir pagreitinančių darbo procesą – supaprastintas objektų komponentų valdymas, galimybė kopijuoti bei įklijuoti komponentus tarp objektų, sluoksniavimo principu valdyti vaizdo efektų hierarchiją ir k.t.
Oficiali „Unity 4“ išleidimo data nepaskelbta, tačiau jau priimami išankstiniai užsakymai.