Naujoji metro linija drebina net ir didžiosios Kelno katedros sienas  (0)

Kelne atidaryta naujoji metro linija drebina į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktą ir turistų itin mėgiamą katedrą, o specialistai nerimauja, kad ji gali būti apgadinta.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Padėtimi susidomėjo ir jokio oficialaus pranešimo apie tai dar negavusi UNESCO, rašo Spiegel.de.

Žala buvo didžiulė. Sienose atsirado didžiuliai įtrūkimai, kai kurie – iki trijų centimetrų, pro kuriuos ėmė tekėti vanduo. Pro įtrūkimus lubose buvo galima matyti į vidų besiskverbiančią šviesą. Be to, skliautinės lubos buvo sutrūkinėjusios ir jas laikė tik akmenų svoris.

Tai – ištrauka iš žymiosios Kelno katedros zakristijai 7 dešimtmetyje padarytos žalos ataskaitos. Zakristija apgadinta greta gotikos šedevro tiesiant metro liniją. Bažnyčios ir miesto atstovai nerimauja, kad panaši ataskaita netrukus gali būti pateikta ir apie pačią katedrą. Naujoji metro linija, atidaryta praėjusių metų gruodį, drebina visą statinį. Nerimaujama, kad šimtmečių senumo katedra bus apgadinta.

„Poveikį galima pajusti, išmatuoti ir išgirsti“, – teigė Kelno katedros klebonas Norbertas Feldhoffas. Bažnyčios tinklalapyje paskelbtame pranešime jis teigia, jog „negalima atmesti, kad vibracijos statiniui gali padaryti ilgalaikės žalos“.

Po šią savaitę sušaukto skubaus pasitarimo, sutarta, kad metro traukiniai toje tunelio dalyje važiuos 20, o ne 30 kilometrų per valandą greičiu.

Katedros lankytojai teigia pro grindis ir ant laiptų lauke jaučiantys vibracijas. Nors seismografai seniai matuoja vibracija bažnyčios viduje ir aplink ją, artimiausiomis savaitėmis ketinama atlikti papildomus tyrimus.

Katedros statybos pradėtos 1248 metais, o baigtos 1880-aisiais. Per Antrąjį pasaulinį karą ji smarkiau apgadinta nebuvo, nors aplink ją esantis miestas buvo beveik visiškai sunaikintas. Nuo 1995 metų ji įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.

UNESCO atstovas teigė, kad organizacija apie problemas nieko nežino, tačiau pažymėjo kad Pasaulio paveldo komitetas tuo pasidomės.

Nerimas dėl potencialios žalos žymiausiam Kelno paminklui, vienam labiausiai turistų lankomų objektų Europoje, yra tik paskutinioji problema, kurią sukėlė naujoji miesto šiaurės–pietų metro linija. Biudžetą smarkiai viršijęs projektas pirmą kartą į pirmuosius laikraščių puslapius pateko 2004 metų pabaigoje. Atliekant parengiamuosius darbus prieš pradedant tunelį kasti, pradėjo krypti Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios, esančios miesto pietuose, bokštas. Tik ėmusis kompleksinių ir daug kainavusių priemonių pavyko jį išgelbėti.

Tuomet 2009 metų kovą sugriuvo pastatas, kuriame saugoti miesto istoriniai archyvai. Per nelaimę žuvo du žmonės, rimtai apgadinta ar sunaikinta daugybė neįkainojamų istorinių dokumentų. Vėliau nustatyta, kad pastatas sugriuvo dėl netoliese atliekamų metro tunelio tiesimo darbų.

Metro projektą planuojama pabaigti 2019 metais. Anot katedros atstovų, kol kas statiniui pavojaus nėra. Vyskupas N.Feldhoffas teigia, kad lankytojams nerimauti nereikėtų. Juk bažnyčia atlaikė didesnes vibracijas, nei tos, kurias skleidžia metro. Ir ne tik per Antrąjį pasaulinį karą. 2011 metų kovą seismografai užfiksavo, kad visas pastatas kelis kartus centimetrą pakilo, o paskui nusileido. Nustatyta, kad to priežastis – smarkus žemės drebėjimas tolimojoje Japonijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
(4)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: