Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
rwc 2013-03-08 18:10
Valioooo! Dar didesnės reklaaamos! ;]
O šiaip tai nesuprantu žmonių, kuriems feisbukas yra atseit gyvenimas. Pasidariau accountą tik tam, kad galėčiau pasižiūrėti "sienas", kurias Google randa (nu ir kas čia per išradimas, kad norėdamas pasižiūrėti kokio nors teatro reklamines afišas, turi prisiregistruoti ir viso svieto akivaizdoje "susidraugauti"?).
Feisbukus ir Google+ visokius dar suprantu, kai norisi sekti įvykius. Kažkas išvažiavo turistauti į egzotišką šalį ir dalijasi įspūdžiais. Kažkam gimė duktė. Pankroko grupė pristato naują albumą.
O tas pastovus naujienų srautas, kad "kažkas atsitiktinai papuolęs iš Skype kontaktų pakomentavo kažkieno kito iš savo Skype kontaktų katino nuotrauką", "prieš 10 metų buvęs bendradarbis perskaitė straipsnį delfyje" arba "8 nauji anonimai nori draugauti (brač, jei siunčiat laišką, tai bent surašykit jų vardus)" - tai anoks gyvenimas, eina tiesiai į SPAM'ą (ir paskui save nusivelka pusę naujienų, kurios tikrai rūpi). Ir, po velnių, kodėl negaliu turėti 10 skirtingų, niekaip išoriškai nesusietų, accountų atskiroms gyvenimo sritims?
Anoks čia "gyvenimas", kai bijai pakviesti tikrai gerą draugą ir stengiesi likti anonimu bei pats nieko nerašyti, kad po to nereiktų keiktis kasdien trinant dešimtis nežinia kieno "pakvietimų", "įspūdžių", "filosofinių pastebėjimų".
"Tikrą gyvenimą" tai suprasdavau, kai anonimiškai užsiprenumeruodavom dominančius mailing listus ir newsgroupus, kai per ICQ artimiems draugams kartą per savaitę parašydavom "ar girdėjai, kad..." - žinodami, kad konkrečiai juos tai domina, kai niekieno neįpareigoti gyvu laiku chattindavom IRC kanaluose, o kasdieniais džiaugsmais pasidalindavom susibėgę kur nors penktadienio vakarą. Socialiniai tinklai visa tai tik atima - nes kaip bepaimsi, visų kitų bendravimo būdų pakeisti negali, tik nuo jų atpratina.
1hitkillhack 2013-03-08 18:32
Tai, kad as galiu rinktis kita automobilio modeli, kad ir su kvadratiniu vairu... cia automobilio modelius lyginu su fb dizainais ir tai manau gana taiklu.
Vartotojai nepasakys, ko jie nori tiksliai, bet pasakys tai jiems patinka, ar ne...
Idetu video i fb namu puslapi su apzvalga ir apklausa po ja... Labai greitai paaisketu, patinka ar ne... Bet tai nedaroma, nes...?
1. Tu vel duodi savo pasirinkimu laisve kazkokiai komandai, kuri nusprendzia kaip viskas turi buti, kaip yra TAU patogiau... 200 komandos nariu patiks, o gal 200 milionu nepatiks... ne tie laikai, kai zmones eilese saldumynu laukdavo prie langelio, neturedami pasirinkimo... nepatiks mintis tu 200 nariu ir issilakstys zmones...
2. Sakyciau ne straipsnis pateikiamas, o video kuris turejo buti pagrindiniame fb lange su apklausa kuri nulemtu, deti dizaina, ar ne...
3. Kiek procentu isbandys tai? na bandome atspeti... 2-5%?... ne geriau butu buve iskart idiegti nauja dizaina ir atlikti apklausa, jis patinka, ar ne? ir jeigu pasitvirtintu apklausos rezultatai, palikti dizaina...
Ir tu cia mane sureiksmini labai del to fb... as tau sakau, man nesvarbu, tiesiog idomu, kodel dabar pradejo nebesiklausyti zmoniu nuomones, kaip tai buvo daroma anksciau...
Jie meta akmeni aklai, nes.
1. Des dizaina atsizvelgdami i labai maza vartotoju skaiciu...
2. Pasitiki savo kurybine grupe, kad be visuotines apklausos viskas pavyks.
3. Kaip ir sakiau kazkada rase, kad viena is pagrindiniu socialiniu tinklu zlugimo priezasciu yra kardinalus dizaino keitimas... + jeigu jis dar atliktas apklausus labai mazai zmoniu, tai tik dar labiau astrina padeti...
rwc 2013-03-08 19:11
slaptažodžius, ir jie tikrai nebėgs paskui tave, kol juos kažkas laikys "ten".
Kalbant apie "gerai ištestuotus" dizaino pakeitimus. Tokie testai niekuomet nebūna objektyvūs. Pirma, vidinis testavimas yra suinteresuotas - jiems reikia integruoti naujoves, jie gerai žino visus "vidurius", kompanijos ideologiją, strategiją ir planus. Antra, entuziastų testavimas - jame dalyvauja "power users", kuriems ir taip kažko trūksta, kurie kažkuo nelabai patenkinti, arba apskritai fanai, kuriuos būtų galima priskirti "vidiniams testuotojams". Patenkinti vartotojai naujovių neieško ir nebando, kol jų nesušeri jiems tiesiai į dantis be teisės atsisakyti.
Vienintelis tikrai reprezentatyvus būdas būtų "aklas" testavimas - kai žmonės iš gatvės maigo patys nežinodami ką, ir nežinodami, kokius parametrus pagal kokią metodiką matuoji. Deja, tai yra neįmanoma, nes vieni vartotojai iškart atpažins, kitiems apskritai tavo produktas neaktualus ir nesuprantamas, o treti paprasčiausiai indiferentiški - jie naudos dvi-tris esmines funkcijas ir visa kita jiems nerūpi: ką jiems parodysi, viskas bus "gražu".
Ypač kalbant apie soc.tinklus. Kaip ištestuosi soc.tinklą, jo nesukurdamas? Iš kur rasi "virtualių draugų", "virtualių žmonų". Iš to paties feisbuko? Bet tuomet testavimas jau nebe "aklas", žr. dviem pastraipom aukščiau.
Tai rezultate ir gaunas, kad "super duper progresyvius" pakeitimus išleidus dažnai tenka atšaukti, nors po testų jie atrodė tobuli. Jei bendruomenė aktyvi ir kūrėjas įsiklauso į ją - daugmaž kas antrą/kas trečią. Iš likusių dar pusė būna maždaug "nu nepatinka... bet ne tiek, kad būtų absoliučiai nebenaudojama - teks priprasti/išmokti/susitaikyti".
Ką ne kartą esu sakęs apie MS UI "inovacijas": don't fix until broken.
trapecijus 2013-03-08 19:27
Jėėėėzau, kokios diskusijos užvirė dėl feibuko
1hitkillhack 2013-03-08 19:30
Pagrindine mintis ne del jo, bent jau is mano puses... turejai ta suprasti... fb buvo kaip pvz...
Creatium 2013-03-08 22:28
Dizaino komandos tam ir yra. Žmonės tam ir studijuoja tokius dalykus, kad sugebėtų padaryti tai, kas patiktų ir būtų patogu daugumai.
Pats pasakai mintį ir pats ją paneigi iš esmės. Jeigu šiame viešame bandyme dalyvaus 2-5%, tai kiek tavo manymu žmonių eitų skaityti naujo dizaino aprašymo ir dalyvautų apklausoje? 5-10%?
Šiuo atveju daroma problema iš nieko. "Kažkas sprendžia už jus". Taip. Sprendžia. Bet tai nereiškia, kad tu turi tą sprendimą priimti. Ir pavyzdžių tame dalyke - pilna. Nesuprantu kaip galima to nesuprasti. Va, Katedros aikštėje dainuoja liaudies dainas Vasario 16 d. Nu nepatinka man tai. Ar kas nors manęs klausė ką aš noriu išgirsti? Ne. O nueiti turėsiu, nes juk su draugais susitarėm.
1. Nepatiks 200 mln. žmonių - pakeitimus atšauks. Gali dėl to būti ramus. Visi šie pakeitimai (ir bet kokie kiti) daromi tam, kad žmonėms būtų patogiau. Ir nereikia čia lialialia, kad kažkas vėl sprendžia už mus. Nieko nenustebinsi. DELFI irgi sprendžia už mus kokius straipsnius dėt į patį viršų. Technologijos irgi sprendžia kokius straipsnius mes skaitysim. Ir niekas mūsų nuomonės neklausia (neklauso).
2. Kaip minėjau - kūrybinė grupė tam ir skirta, kad jie priiminėtų sprendimus dizaino srityje. Yra galimybės atlikti ne vieną tyrimą: nuo to, ką vartotojas dažniausiai spaudžia iki to, kur vartotojo žvilgsnis pirmiausia nukrypsta. Ir tai yra daroma. Tam, kad būtų patogiau naudotis visiems (gal ne tau).
3. KARDINALUS. Tu baiminiesi dėl FB žlugimo? Nesibaimink. Nesibaimink, nes šis dizaino pakeitimas nėra kardinalus. Taip, jis keičiasi išvaizda kažkiek, bet išlaiko lygiai tą pačią savo struktūrą (viršuje paieška, svarbiausios funkcijos: draugai, pranešimai, žinutės; kairėje - navigacija; dešinėje - reklamos, trumpi pranešimai; per centrą - naujienų srautas).
Dar vienas puikus pavyzdys: Apple niekada neklausė vartotojų ko jie nori ir ar jiems viena ar kita bus patogu. Ir koks rezultatas? Šimtai milijonų parduotų įrenginių. Nors analogų yra krūva.
1hitkillhack 2013-03-08 23:07
Del to, tu gal ir gali naudoti apple ir simtai milionu kitu ta gali, o as ir dar daugiau simtu milionu naudoja ne apple... Jie renkasi produkta kuri gali pasirinkti pagal save, o ne koki jiems parenka kiti...
Na pasakyk teisybe, o kodel tu pries visuotine apklausa? nes fb galetu lengvai tokia surengti ir dalyvautu didzioji dalis vartotoju...
Creatium 2013-03-08 23:25
Aš iš esmės neesu prieš apklausą. Aš nematau jos tikslo. Priverstinai ji negalėtų būti vykdoma. Todėl jos pasisekimas būtų minimalus. O jeigu ir nebūtų, tai kaip žmonės gali nuspręsti ar jiems dizainas patogus, jeigu jie jo net nebandė? Video medžiagoje, kaip tu sakai, gali laisvai pateikti viską tik iš gerosios pusės. O norint pilnavertės medžiagos, filmas užtruktų 10 ir daugiau minučių, kas reikštų, kad dar dalis žmonių atkrenta.
Primetimai primetimai.. O tai kitų telefonus naudodamas nenaudoji to, kas tau primesta? Neva pats pasirenki iš 10 variantų, tačiau 11 juk nėra. Labai paprastas dalykas. Nesvarbu mastas, vienas ar kitas dalykas tau bet kokiu atveju bus primestas ir tu jį naudosi. Gal patiks, gal nepatiks, bet naudosi iš funkcinės pusės. Ir nereikia savęs apgaudinėti, kad pasirenki tai, kas tau yra geriausia. Visada naudoji tau primestą daiktą ir taip bus dar ilgai.
Feisbuką žmonės naudoja ne dėl dizaino. Jeigu jiems svarbios funkcijos ir nepatinka dizainas - jie arba nebesinaudos feisbuku (ras analogą) arba pripras prie dizaino. Kito kelio nėra. Kaip sakiau - niekas niekada nesitaikys prie kiekvieno atskiro vartotojo.
Toks jausmas skaitant tavo komentarus susidaro, kad kažkas va paėmė, papaišė dizainėlį ir jau užmetė 1 mlrd. vartotojų naudoti. Nei bandė, nei ieškojo įvairių variantų, nei darė tyrimus, nei ką.
Ir taip. Darant vidinius bandymus (o jie garantuotai vyksta ir didesni, negu įsivaizduoji) nėra išsiaiškinama visų 1 mlrd. vartotojų poreikiai. Tačiau šioje vietoje suveikia statistika. Apklausiant Lietuvoje žmones juk irgi nėra daroma visų piliečių apklausa. Apklausiami 2000 žmonių ir užtenka. Paklaida 1% ar kiek ten.
Referendume irgi dalyvavo vos ~55% visų Lietuvos žmonių, o jis laikomas įvykęs ir teisingas.
rwc 2013-03-08 23:32
, kaip manai, kiek feisbuke šiuo metu dirba mokslo daktarų, tyrinėjusių socialinių tinklų, mashupų, Web2, planšečių ir t.t. patogumą? Turbūt arti nulio. Ir tie patys iš UCL daugiau teoretikai, paknebinėję vieną kitą aspektą, o ne profesionalūs dizaineriai.
Problema ta, kad nėra tokios IT mokslų šakos kaip socialinių tinklų dizainas. Šita sritis paprasčiausiai per jauna ir per greitai besivystanti. Visi daro bilekaip, vieni kitus kopijuoja, eksperimentuoja ir žiūri, kas gausis. Kiek vien Google eksperimentų žlugo: Buzz, Orkut, Wave...
Net tokioje palyginti subrendusioje srityje kaip IM dar neturime UI "best practices".
Kas iš to, kad turime šimtus GUI teoretikų? 99% visų GUI yra absoliutus š, įskaitant didelius gabalus Windowsų ir MS Office (jei ką, toje srityje dirbu ne vienerius metus, ne vieną ganėtinai suktą UI teko projektuoti).
Kita problema - kad projektuodamas UI dabar, nežinai, kaip atrodys išleistas produktas rinkos kontekste po poros metų. Galbūt tuo metu madų vėjai bus pasisukę kita kryptimi, o tu būsi balta varna, ir vartotojai raukysis, kad pas tave viskas "nepatogu" - atbulai, erzinančiom spalvom, nepritaikyta kokiam nors valdymui penkiais pirštais.
Apple su Jobsu priešakyje čia greičiau išimtis. Pirma, jie nedarė inovacijų. Absoliučiai. Nieko. Naujo. Tik apšlifuotos konkurentų prototipų klaidos.
Antra, Apple orientuojasi į aiškų vartotojų segmentą, ir likusiems tenka prie jo prisitaikyti. Nedaug gaminių linijų, bet visi gaminiai "vertikalūs" (nuo-iki sudizaininti Apple). Keli esminiai principai - paprastumas, nieko nereikalingo, jokių dubliuotų funkcijų (net jei jos ir būtų naudingos). Dėl šitų prielaidų (ypač "vertikalumo"), Jobsas galėjo despotiškai valdyti visą dizaino procesą pagal savo įgeidžius, remdamasis vien savo skoniu, įnoringumu ir nuostabia intuicija. Todėl Apple produktai labai panašūs tarpusavyje, bet esminiais principais nepanašūs į nieką kitą rinkoje.
Šiuo metu tokią prabangą galėtų sau leisti (ir bando) nebent Microsoft ir Google. Deja, Microsofte kairė nežino, ką daro dešinė, o Google tiesiog per daug demokratijos ir nebaigtų eksperimentų.
Feisbukas, sorry, šitame vežime nebetelpa. Su vienu produktu mados nepadiktuosi. Tad jiems belieka galvoti naują funkcionalumą, o dizainą daryti "kaip kiti, tik išlaikant unikalumą". Vat kas ir gaunasi. Kokius gerus dizainerius jie beturėtų, vis tiek privalo daryti pakeitimus, kuriais džiaugsis gal 1% vartotojų, gal kokie 4% bus nepatenkinti, o likusiems 95% bus paprasčiausiai įtikta, nes jiems iš principo dzin, tačiau feisbukas jiems neatrodys "balta varna" ar paprasčiausiai "old school".
1hitkillhack 2013-03-08 23:40
Tai apklausa priverstinai negali buti vykdoma (cia atsizvelgi i zmoniu teises?), o dizaina gali pakeisti koki nori JIE? (be jokios teises, net pareiksti viesa nuomone)
Apie telefonus turejau galvoje, kad galiu rinktis is daugybes modeliu, tarp kuriu galiu rinktis kurie aspektai man asmeniskai tinka ir yra patogus...
O apple siulo tik viena modeli, todel jis tinka tik specifinei grupei vartotuju... kuriems jis yra butent tinkamas tais pagrindiniais aspektais...
Taip, as pasirenku pagrindinius aspektus kurie man svarbiausi ir visa kita galbut man yra primesta, bet as i tai nekreipiu demesio, nes gaunu ka noriu, nes galejau pasirinkti ka noriu...
O kaip tau toks kelias, palikti varnele, kad norintys galetu naudotis senu fb, kad ir be nauju funkciju? kuo tau tai uzkliuna? tu sedesi naujame dizaine busiu laimingas, kiti sedes sename ir taip bus laimingi... nereikes niekam pykti ir t.t
Jeigu apklaustu bent 50% vartotoju, jau butu gerai ir is to eitu kazka spresti...
Creatium 2013-03-09 00:03
- nieko nereikalingo, ką vartotojas naudoja labai retai arba jam tai nėra svarbiausias dalykas. Patvarumas. Jis pasiekiamas per paprastumą, lengvumą ir aiškumą. Ir jis daugeliu atveju lemią padidėjusį tinklalapio našumą, patogumą.
Aš net neabejoju, kad jie turi ne vieną profesionalų dizainerį savo komandoje. Ne teoretiką, o tikrą dizainerį. Kitaip neįsivaizduočiau kas ten pas juos viską dabar daro ir kaip jie gali be to išsiversti.
Kaip minėjau, tokie puslapiai kaip facebook renka ir pilnai išnaudoją visą informaciją apie lankytojų veiksmus. Gali nebijot, jie puikiai supranta visą riziką. Tai nėra nei vienos dienos darbas, nei kažkokia greita mintis, kurią vos atėjus į galvą imi ir įgyvendini. Dizaino milimalizavimas yra slidi sritis, nes neturint reikiamų žinių ir duomenų apie lankytoją - gali susiminimalizuoti taip, kad niekas nenorės naudotis. Būtent apie tai ir eina visa ši diskusija. Niekas nėra daroma šiaip sau. Socialiniai tinklai - ypatingai atidus reikalas, todėl tikėtis, kad tokie milžinai, kaip Facebook ims ir paslys ant tinklalapio dizaino - kiek naivoka. Visai kaip Apple. Ir pastaroji jau labai seniai laikosi savo minimalizmo strategijos, kurią nuolatos ir įgyvendina. Facebook, kaip ir kiti puslapiai, kompanijos, laikraščiai, žurnalai ir dar belenkas, prie to pradeda eiti tik dabar. Ir patikėkit manimi, tai nėra tik mados reikalas. Tik ne tada, kai pasaulyje kiekvienas žmogus atidžiai seka savo laiką ir skaičiuoja kiekvieną minutę. Todėl šiandieninėse medijose tampa itin svarbu labai konkretus ir aiškus informacijos pasiekiamumas, nereikalaujantis daug bereikalingo dėmesio sutelkimo, krūvos veiksmų atlikimo.
Ir dar grįžtant prie varnelės - na jau sakiau. Feisbukui jų tinklalapio dizainas - tai jų brando pagrindas, nes tai yra pagrindinė paslauga, kurią jie teikia. Todėl leidimas vartotojui naudotis krūva skirtingų stilių dizainu - nėra teigiamas reikalas. Nes jų dizainas - tai ir atpažįstamumas ir idealogijos/strategijos atspindys.
Grįžtam prie pat pradžių. Kuris didelis portalas suteikia vartotojams naudotis keliais skirtingo amžiaus tinklalapio dizainais? Cnn.com, Google, Twitter, MySpace, Youtube, Vimeo? Dalis jų tokią galimybę suteikia tol, kol vyksta naujo dizaino tobulinimo darbai (kaip dabar darys FB su tuo waiting listu), tačiau finale lieka viena ir vienintelė dizaino versija.
P.S. Dar dėl naujų funkcijų įjungimo senam dizainui. Jau minėjau kodėl tai yra blogai. Įsivaizduok dabartiniame FB paieškos laukelyje yra įjungiama Graph paieška (nauja fb būsima funkcija). Tai ne tik nesutaps su pačiu dizainu, bet ir sudarys keblumų ja naudojantis (per mažas informacijos laukelis). O dar pridėkime kitas funkcijas (pvz. turinio filtravimas).
P.S.S. Savo nuomonę visada gali pareikšti. Ir garantuoju, kad jeigu didžioji dalis vartotojų bus nepatenkinti pasikeitimais - bus arba taisomos klaidos (pagal pageidavimus) arba išvis gražinama senoji versija. Taip ne kartą yra įvykę su kitais tinklalapiais ar jų brandais. Tad nereikia kalbėti, kad "nėra galimybės net pareikšti nuomonę". Eik, komentuok jų pristatymo video, komentuok jų straipsnius bloge.
1hitkillhack 2013-03-09 00:16
O jeigu as dar taip pat noriu zinoti kitu zmoniu nuomone ir kaip pasiskirste apklausa?
as abejoju ar ten kazkas skaitys milionus nusiskundimu, kad vienam ar kitam kazkas netiko... tai jau sis tas jeigu galima bent taip paverkti, bet to maza...
rwc 2013-03-09 04:43
, sakydamas, kad jų teoretikai nėra dizaineriai, neturėjau omenyje, kad jie neturi profesionalių dizainerių. Aišku turi, tik tie dizaineriai nieko neišmano apie socialinių tinklų naudojimo ypatumus. Kur vartotojas dažniausiai klikina - beveik nieko neparodo (tik kurie mygtukai svarbiausi, ir kurių apskritai nereikia).
Dar bent 10 metų socialiniai tinklalapiai, jų programėlės, integracijos ir terminologija (wall, circle, widget, endorsement, pingback ir t.t.) bus daromi "metodom naučnogo tykanija" - bandymų ir klaidų metodu.
EdvasP 2013-03-10 17:44
Galiu pasakyti tiek, kad kai kurie žmonės yra tiesiog pikti, įtarūs burbekliai ir amžinai verkšlena dėl nereikšmingų dalykų, vietoje to, kad kažkuo džiaugtūsi. Tai jiem laisvės mažai, tai kažkas nepatiko, tai kažkokios įsivaizduojamos teisės pažeidžiamos. Visada tokių atsiranda. Blogiausia, kad jie užsispyrę ir tiki ta nesamone kurią sako, kad ir kaip apgailėtinai tai atrodo.
rwc 2013-03-10 18:05
Tai ko pats burbi? Džiaukis, tuo, kad kažkas bent žino, ko nori.
Vaikučiai pyksta, kad neatsiklausę iš jų atima mielą žaisliuką ir duoda ne tokį mielą. Neturėtų pykti, turėtų su viskuo taikstytis?
Aš pykstu, kad kažkoks žydelis reguliuoja, kaip turiu bendrauti su pažįstamais, iš manęs atima draugus, ir jų - jų draugus, arba verčia susitapatinti su pilka paauglių mase, kuriems be Zyngos ar vakaruškių nuotraukų daugiau nelabai kas rūpi.
EdvasP 2013-03-10 18:13
Čia ne burbėjimas, o išvada. Dėl manęs galit verkt dėl Zyngų ir Facebookų kiek tiktai norit. Man tas pats. Aš beveik nenaudoju nei FB nei Zynga, bet nesuku galvos, kad kažkas ten praleidžia valandų valandas. Kas kaip nori, tegul gyvena. Man pilka masė neegzistuoja, nes savo aplinką kuriuosi pats. Neįdomūs žmonės manęs nedomina, bet kitiem galbūt jie įdomūs. O man įdomūs žmonės galbūt kitiems pilka masė.
rwc 2013-03-10 18:30
Tau gerai, jeigu tavo ratas susideda iš kiemo draugų, klasiokų ir giminių, kuriuos pastoviai susitinki gyvai.
Deja, kai kurių klasiokų nesu matęs gal 20 metų, pusbrolių irgi panašiai, kurioje šalyje koks kursiokas dirba - irgi nežinau (dažniau netyčia susitinkam darbo reikalais). Apskritai - dažnai nežinau, ar 1000 km spinduliu yra bent vienas geras pažįstamas, su kuriuo galėčiau savaitgalį susitikti. Nebent gyvensi kaime arba draugus keisi kaip kojines. Tada aišku, kam tie feisbukai, skaipai ir emailai, jei įdomių žmonių gali bet kada rasti kiemo kaboke.
EdvasP 2013-03-10 19:00
Bet ištikrųjų nemanau, kad tokie tinklapiai kaip Facebook kenkia bendravimui. Prieš nemažai metų (nepamenu kiek), labai populiaru buvo bendrauti Mirc'u. Buvau paauglys ir rūpėjo visokios blevyzgos ir sėdėjimą namie prie tv pakeitė sėdėjimas prie pc ir kalbėjimas apie nieką. Vėliau atsirado interesų grupės, chatino kas kam apie ką patiko. Po to viskas išaugo į realius meet'us ir tūsus. Tada tai buvo socialinių ryšių pagalbininkas, nes atsimenu ne vieną asmenį kuris turbūt per daug užsidaręs ir galbūt ne visada drįsta pradėti kažkokias tai pažintis. Esmė tame, kad Facebookas tai vieta, kur žmonės leidžia laisvalaikį. Kai kurie aišku nori dėmesio, kiti gal trolina ar pan. bet kiekvienas tokius puslapius jei tik yra poreikis gali pritaikyti pagal save. Ten gali matyti tai kas yra įdomu ir naudinga. Jeigu koks Petras fotografuoja sniegą ir sako "Kaip gražu", išjungi jo beprasmius pranešimus ir palieki Jono pranešimą, kur jis postina filmuką iš Youtube, kaip trys vyrukai surinkinėja motociklo variklį. Galbūt tau tai yra naudinga. O žmogus tiesiog negali būti vienas. Kad ir kiek lankysis socialiniuose tinklapiuose, visvien neišgyvens be tikrų socialinių ryšių. Čia tiesiog laiko praleidimo vieta. Daugiau nieko. Pripažinsiu, anksčiau kai turėdavau daug laiko, praleisdavau nemažai laiko visokiuose FB ar Myspace, bet tokie dalykai niekada netampa būtini. Na, gal moterys, labiau cekavina ir pliotkina vienos kitas, tad joms svarbiau pažiūrėti kaip kokia Daiva per vestuves atrodė
Creatium 2013-03-10 23:39
Tikrai nežinau kas tave verčia naudotis Zynga, žiūrėti nedominančias nuotraukas ar atsisakyti draugų... Sėkmingai naudoju Facebooką nuo 2009 metų ir lygiai taip pat dažnai susitinku su draugais, taip pat sėkmingai nežiūrių nuotraukų, kurios manęs nedomina, neskaitau neįdomių postų ir nežaidžiu neįdomių žaidimų (o jie visi tokie ir yra - neįdomūs). Tad nebent asmeninės problemos gali lemti tai, kad kažkoks žydelis tau nurodinėtų kur ir ką daryti
rwc 2013-03-11 00:10
Na, su IRC lygint FB nelabai korektiška. Ne veltui polpuliariausias kanalas buvo #baras - atėjai, pašurmuliavai, dingai ir niekas tavęs nepasigedo. Arba susijungi į konferenciją ir paskutinę naktį darai fizikos namų darbus su grupiokais.
FB tam nelabai pritaikysi.
FB tinka, kai daliniesi įspūdžiais su žmonėmis, kuriuos šiaip ar taip pastoviai sutinki, arba su tokiais, kurie turi bendrų interesų - bet gatvėje net nepažintum, gal net ir tikro vardo nežinai. Su tais, kuriuos išmetęs iš "draugų", praktiškai nieko neprarastum.
O aš žinau, kad ne vienas iš mano klasiokų pražiopsojo penkmetinį klasės susitikimą vien per tą suknistą FB. Gerai, kad manęs laiku paklausė per Skype, ar dalyvausiu. Nes ta klasės "siena" tapo kelių klasiokių pletkų archyvu, nuo kurio dauguma atsiribojo. Joms gal tai ir "realus gyvenimas", bet kitiems tiesiog spamas. Ir jos nesuvokia, kad yra kitokių susisiekimo būdų. Turiu dviejų-trijų klasiokų Skype, paštą, telefonus, dar gal šešių ICQ, kurio jie N metų nejungė. Gerai, jei kuris nors iš tų nebudinčių "prie sienos" sužino, kad organizuojama kažkas įdomaus ir susisiekia aplinkiniais kanalais, vieni per kitus, kad ir per kokį LinkedIn (kas per degradacija, jei reikia mokyklos draugų ieškoti profesionalų portaluose?).
Galų gale, yra skirtingos erdvės. Google+ šituo požiūriu stengiasi labiau. Kiekvieną postą galiu dėti atskiriems ratams, atskirus žmones gali priskirti skirtingiems ratams ir taip toliau, ir be to, tam pačiam G+/GMail/GTalk/Blogger/GDrive/Picasa galiu turėti draugų telefonus, el. paštus, IM, bendrus dokumentus, kartu sudalyvauto įvykio nuotraukas ir t.t. jų neįtraukdamas į kitus ratus. Va čia suprantu kaip socialinę integraciją. Kaip esu kviečiamas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Facebook“ keičia išvaizdą: dar daugiau dėmesio draugams ir reklamai (Video)