Kaunas išsiaiškino, kodėl jų gatvės atrodo kaip po karo (12)
Pašaipos, kad duobėtos Kauno gatvės primena Marso kanjonus, greitai gali prarasti taikinį. Nuo pirmadienio masiškai dirbti pradėję kelininkai per mėnesį žada užlopyti visas pagrindinėse gatvėse atsivėrusias duobes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Aplankys 77 gatves
„Gal ir juokingai skambės, tačiau kai iš ryto važiuodamas į darbą pamatau plušančius kelininkus, gera nuotaika būna visą dieną. Užlopys duobes ir vėl bus galima bent pusę metų saugiai važinėti“, – komentavo kaunietis Algimantas.
„Nusprendėme, kad iš pradžių bus sutvarkytos gatvės, kuriose yra didžiausias automobilių srautas ir kursuoja viešasis transportas“, – žadėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Pirmąsias duobes kelininkai pradėjo lopyti Jonavos g., Tunelio g., Veiverių g., Ateities pl., Pramonės pr. ir Karaliaus Mindaugo pr.
Į savivaldybės parengtą sąrašą pateko 77 miesto gatvės. „Tai tik pirmasis etapas, vėliau duobes tvarkysime ir mažesnėse gatvėse“, – žadėjo A. Pakalniškis.
Artimiausiu metu kelininkų brigados turėtų užsukti į V. Krėvės pr., Kovo 11-osios g., Partizanų g., S. Žukausko g., P. Lukšio g., Sukilėlių pr., Savanorių pr., P. Kalpoko g., K. Petrausko g., Žemaičių g., Birštono g., Šv. Gertrūdos g., Šauklių g., Baltijos g., Panerių g., Jotvingių g., Romainių g. ir kitas gatves.
Dirba ir naktimis
„Ateities plentas nėra toks platus, todėl dieną nebuvo galimybės riboti automobilių eismo. Kelininkai darbus atliko po darbo valandų. Kiek man yra žinoma, jie darbavosi iki vidurnakčio“, – pasakojo savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Remigijus Skilandis.
Naktinis darbas sukėlė mažiau problemų ir darbininkams, ir vairuotojams. Neatmetama galimybė, kad kelininkams dar teks padirbėti naktį. „Jeigu ir kitose gatvėse susidursime su tokia pačia problema, duobės bus lopomos naktimis“, – teigė R. Skilandis.
Anksčiau kalbėta, kad naktį duobių lyginti neverta, nes darbininkams reikia daugiau mokėti. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas tai paneigė.
„Darbininkai dieną ilsisi, o dirba tik naktį. Sutartyje yra įrašytas vienas darbo tarifas, todėl mums visai nesvarbu, ar kelininkai dirbs naktį, ar dieną“, – kalbėjo R. Skilandis.
Dirba šešios brigados
Šiuo metu mieste darbuojasi šešios darbuotojų brigados, kurios pasidalijo darbus: vienos frezuoja duobes, kito iš karto jas asfaltuoja.
Ankstesniais metais Kaune dirbdavo tik dvi brigados, todėl gatvių remontas užtrukdavo iki pirmųjų šalnų. Šiemet nuspręsta, kad duobės turi būti užlygintos per mėnesį.
„Todėl pasirašėme sutartis su keturiais rangovais „Kauno keliai“, „Kauno tiltai“, „Kamesta“ ir „Fegda“, – pabrėžė R. Skilandis.
Jonavos gatvėje vakar dirbusios „Kauno tiltų“ brigados darbų vadovas Arvydas Kiseliauskas pasakojo sulaukiantis įvairios vairuotojų reakcijos. „Vieni pyksta, kad dabar tenka laviruoti tarp išlygintų duobių, tačiau dauguma džiaugiasi, kad didžiausios duobės bus užlopytos“, – sakė jis.
Jo teigimu, jeigu nelis, per mėnesį mieste bus užlopytos visos duobės.
Pasak Kauno mero Andriaus Kupčinsko, šiemet imtasi papildomų apsaugos priemonių, kad kelininkai negalėtų piktnaudžiauti. „Duobes, kurias būtina užlopyti, pažymi mūsų skyriaus specialistai, o lyginimu ir asfaltavimu pasirūpina rangovai“, – sakė meras.
Papildomi milijonai
Duobėms tvarkyti šiemet buvo numatyta skirti 5 mln. litų. Vien pirmasis etapas suvalgys 3 mln. litų. Dar 2 mln. litų bus išleisti mažesnėse Kauno gatvėse. Vakar miesto taryba nusprendė papildomai skirti dar 2 mln. litų. Taip pat pradėta svarstyti, kad ši suma gali dar labiau padidėti
„Jeigu biudžetą ir toliau pavyks sėkmingai rinkti, bus galima papildomai skirti dar apie 2 mln. litų gatvėms tvarkyti“, – sakė A. Kupčinskas.
Pasak Kauno vadovo, net ir padidinta suma visų miesto gatvių problemų neišspręs, todėl būtina keisti Kelių priežiūros įstatymą. Dabar jame numatyta, kad miestų gatvėms remontuoti kasmet skiriama tik 20 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, o 80 proc. atitenka valstybinės reikšmės keliams.
„Vyriausybės programoje yra pažymėta, kad miestų gatvėms remontuoti būtų skiriama ne 20, o 30 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Lyg ir matome tunelio gale šviesą – žadama, kad jau kitąmet galime tikėtis daugiau pinigų. Bet gal geriau palaukime balsavimo Seime, tada galėsime džiaugtis“, – sakė meras.
Jeigu būtų iki 30 proc. padidintas skiriamų lėšų limitas, Kaunui tektų 3,4 mln. litų daugiau nei iki šiol.
Įdarbino ir seniūnus
Dėl tose pačiose vietose kasmet atsiveriančių duobių, šiemet nuspręsta griežtinti darbų kontrolę.
Kelininkus prižiūri ne tik Miesto tvarkymo skyriaus ir Kauno laboratorinių bandymų centro specialistai, bet ir seniūnai.
„Visiems seniūnams buvo išdalyti duobių tvarkymo reikalavimai, kad jie žinotų, kokio gylio privalo būti išfrezuota duobė, kuo ji turi būti ištepta, per kiek laiko ji turi būti išasfaltuota“, – pasakojo savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas R. Skilandis.
Gatvių danga per plona
Specialistų teigimu, Kauno gatvėse duobės kasmet atsiveria, nes dauguma jų sovietmečiu buvo nutiestos nekokybiškai. Paaiškėjo, kad kai kurios gatvės neturi jokių pagrindų.
„Norint tinkamai užlopyti duobę, reikia išfrezuoti ne mažiau kaip 5 centimetrus. Pavyzdžiui, Jonavos gatvėje išlyginus duobę kelininkai neranda jokių pagrindų, tik smėlį. Sunku patikėti, bet Jonavos gatvės dangos storis tik 5 centimetrai“, – apgailestavo A. Kupčinskas.
Palyginimui: rekonstruojamos A. Juozapavičiaus pr. dangos storis – 19 centimetrų.
Laukia kapitalinio remonto
Kelininkai šiemet planuoja pabaigti A. Juozapavičiaus pr. ir Parodos g. rekonstrukciją.
„Kapitalinio remonto sulauks ir daugiau gatvių. Bus keičiama Taikos pr. ir Pramonės g. žiedo danga. Kelininkai pabaigs tvarkyti Jurbarko gatvę nuo P. Vileišio tilto iki Raudondvario pl., kurios tvarkymo darbai buvo sustabdyti, nes „Kauno vandenys“ nespėjo nutiesti vandentiekio“, – vardijo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis.
Naujos asfalto dangos sulauks Aušros gatvės atkarpa nuo Žemaičių g. iki Giedraičių g., Technikumo g., Tilto g., be to, prasidės K. Petrausko gatvės atkarpos nuo Vydūno al. iki Radvilėnų pl. remontas.
Iš Kelių direkcijos kelių priežiūros ir plėtros programos Kaunui šiems darbams atriekta 10,7 mln. litų, dar 5 mln. litų iš rezervo skyrė Panemunės tiltui.
A. Juozapavičiaus pr. ir Parodos g. rekonstrukcijai užbaigti reikės dar 17 mln. litų. Dalis pinigų bus iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, likusi suma – savivaldybės paskolų lėšos.
Kauno mero teigimu, savivaldybė turi pasirengusi Prancūzų g., Verkių g., Studentų g. rekonstrukcijos techninius projektus, tačiau iki šiol jiems nesulaukta finansavimo.
„Turime projektų, kurių vertė daugiau nei 100 mln. litų“, – sakė A. Kupčinskas.
Sumokės per 10 metų
Dar prieš kelerius metus prabilta, kad Kauno gatvės bus remontuojamos išsimokėtinai, o už atliktus darbus bus atsiskaitoma per 10 metų.
Tokiu būdu numatyta sutvarkyti penkias didžiausias transporto arterijas – Karaliaus Mindaugo ir Pramonės pr. bei Jonavos, Tunelio, K. Baršausko g. Bendra numatomų darbų vertė – apie 100 mln. litų.
Tiesa, šiemet žadama sutvarkyti tik Karaliaus Mindaugo pr. Jau paskelbtas rangovo konkursas
„Pasirinkome tik vieną gatvę, nes norime pasižiūrėti, kaip seksis įgyvendinti tokį projektą, o kitąmet tęsime darbus ir tvarkysime likusias gatves. Be to, negalime laikinai uždaryti viso miesto, kol kelininkai suremontuos gatves“, – sakė A. Pakalniškis.