Dėl telefono klaidos mobiliojo ryšio sąskaita išaugo iki 2,9 tūkst. Lt (7)
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ klientas Vitalijus B. nustėro gavęs įspūdingą sąskaitą – pusės mėnesio paslaugos jam kainavo 2888 Lt. Klientas mano, kad gavo brokuotą SIM kortelę, o bendrovė įsitikinusi, kad taip įvyko dėl telefono gedimo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Susisiekęs paklausiau, kas čia per pokštas, man pasiūlė patikrinti išklotinę interneto savitarnos svetainėje. Pažiūrėjęs nustebau – 13 tūkstančių SMS į užsienio tinklus! Bet aš jų nė nesiunčiau“, – stebėjosi V.Bespalovas.
Susisiekęs su „Tele2“ atstovais jis buvo informuotas, kad telefone gali būti virusas. Klientas teigia pakeitęs įrenginį, bet SMS esą ir toliau buvo automatiškai siunčiamos į užsienio operatoriaus tinklus. Anot V.Bespalovo, tai liovėsi pakeitus SIM kortelę.
Mobiliojo ryšio operatoriaus specialistai, remdamiesi turimais duomenimis, situaciją apibūdina kiek kitaip.
Anot jų, viskas prasidėjo tada, kai vartotojas išsiuntė SMS žinutę surinkęs per trumpą numerį. „Paprastai tokios žinutės neišsiunčiamos išvis – operatoriaus SMS centras telefonui siunčia tarnybinį pranešimą, jame nurodo, kad žinutė nepasiekė SMS centro ir telefonas apie tai informuoja vartotoją. Matome, kad toks tarnybinis pranešimas vartotojui buvo nusiųstas. Dar daugiau, jis buvo siunčiamas visada, kai telefonas bandė išsiųsti žinutę – tokių atvejų buvo apie 2500 per dieną. Tačiau aparatas į šiuos pranešimus nereagavo. Greičiausiai taip įvyko dėl programinės įrangos klaidos“, – teigė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.
Telefono aparatas nepavykusią išsiųsti žinutę veikiausiai perkėlė į siunčiamų žinučių aplanką ir nuolat bandė ją išsiųsti. Maža to, ši žinutė buvo traktuojama kaip skirta užsienio operatoriaus tinklui.
Po kurio laiko nuolatinis žinutės siuntimas buvo nutrauktas – taip galėjo nutikti vartotojui ją ištrynus arba, suėjus nustatytam terminui, ją ištrynė pats telefono aparatas.
Suprasdami, kad įvyko klaida, „Tele2“ nusprendė šių žinučių vartotojui neapmokestinti.
A.Baranausko teigimu, tokie gedimai yra reti. „Panašių atvejų galima išvengti telefone nustatant kuo trumpesnį laiką, per kurį jis bando siųsti žinutes, arba pasirenkant pranešimo apie nusiųstas žinutes funkciją. Nutikus tokiam gedimui reikėtų kreiptis į garantinio aptarnavimo tarnybą“, – sakė jis.