Mozilla siūlo online transliacijose revoliuciją galintį sukelti kodeką ORBX.js (Video) (3)
JavaScript autorius Brendan Eich, kuris dabar dirba kompanijoje Mozilla, niekada nebuvo didelis kompiuterinių šaudyklių gerbėjas. Tačiau būtent Unreal Tournament 3 pavyzdžiu jis nusprendė pademonstruoti naujojo naršyklėms skirto kodeko ORBX.js galimybes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastarasis pasitelkdamas JavaScript ir naudotojo kompiuterio resursus naršyklėje gyvu laiku dekoduoja ir atvaizduoja visą gaunamą informaciją. Įdomu tai, kad naršyklėje paleistas žaidimas buvo atvaizduojamas be jokių užlaikymų ir stabdymų. Buvo naudojama naujausia Firefox Nightly versija, ORBX.js, ASM.js ir kompiliatorius Emscripten.
Unikaliu minėtą projektą daro ne pati internetinė transliacija – čia svarbiausia yra tai, kad žaidimas naršyklėje pasileido be jokių papildomų priedų. Būtent ORBX.js, kuris lyginamas su industrijos standartu tapusiu kodeku H.264, leidžia įgyvendinti ne tik sklandžią žaidimo transliaciją. Tai gali būti ir operacinių sistemų darbastaliai bei programos, taip pat interaktyvus turinys.
Kompanijos OTOY, kuri kartu su Mozilla darbavosi prie kodeko, vadovas Jules Urbach teigė, jog naujai technologijai priklauso interneto transliacijų ateitis. Savo ruožtu, transliacijos kokybė gali būti ne tik 4K, tačiau ir 8K. Iš visų šiuo metų rinkoje esančių naršyklių su ORBX.js geriausiai susitvarko būtent Firefox, kuri dabar susidoroja ir Full HD (60 kadrų per sekundę) režimu. Google Chrome gali pasiekti tik pusę šios reikšmės. Internet Explorer, Safari ir Opera atsilieka dar labiau.
Jules Urbach naująjį kodeką aprašo ne tik kaip paprastą interneto transliacijos technologiją, tačiau ir kaip kodavimo modelį, leisiantį galutinai perkelti filmus, programas ir žaidimus į „debesų“ serverius ir iš ten transliuoti juos į bet kurį įrenginį. Technologija, kompanijos Autodesk vyriausiojo inžinieriaus teigimu (būtent jo biure ir vyko demonstracija), ateityje leis vartotojams naudoti ne tokius galingus kompiuterius, lyginant su tais, kokie buvo pas juos anksčiau. ORBX.js leidžia į transliuojamą turinį įdiegti specialias žymas, o tai suteiks galimybę atsisakyti DRM apsaugos. Žinoma, nuo turinio kopijavimo žymos neišgelbės, tačiau padės nustatyti autorinių teisių pažeidėjus.
ORBX.js turi maždaug 25 % efektyvesnį duomenų suspaudimo algoritmą, lyginant su dabartinėmis technologijomis, o tai leidžia kalbėti apie kodeko naudojimą mobiliojo ryšio tinkluose. Artimiausi kūrėjų planai numato, kad būtų įdiegtas vaizdo suspaudimo formato WebP palaikymas, 12 bitų spalvų gama (dabar – tik 8 bitų), operacijos su skaičiais su plaukiojančiu kableliu, HDR palaikymas tokio tipo kontroleriuose, kaip Kinect ir Leap Motion (tam bus pasitelktas protokolas Web Socket). Antra vertus, greito technologijos pasirodymo kūrėjai nežada, ragindami palaukti HTML6 ar net HTML7 laikų. Juo labiau, kad konkurentai (ypač H.264 rėmėjai) vargu, ar norės atiduoti išsikovotas pozicijas.