Ekologija, ekonomija ir … automobiliai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2013-11-12 14:58
Dar geras budas netersti ir sutaupyti yra atsisakyti, ar sumazinti nebutinu kelioniu kieki, arba i parduotuve 200-1000 m nueiti pesciom, ar su dviraciu. Ir nepakenktu isigyti ekonomiskesni auto.
BishopaZ 2013-11-12 16:53
gaila bet ekonomishkesni auto, kaip kad tie gryni elektrikai labai brangus ir labai nepraktishki, net tukstancio km negali nuvaziuoti vienu kartu.
deivec 2013-11-12 18:11
joooo isivaizduoju kaip visi seda i autobusus :D:D tai kas tada automobiliu prasmone sers ??????? ir pan ir pan.... iklimpome mielieji jau seniai.....
kestutisz 2013-11-12 19:18
Kas taupo - ir taip be didelio reikalo nevažinėja. Kam taupyt nereikia tie gali ir išleisti "be reikalo". "Ekonomiškesnis auto" irgi gali kainuoti nevaikiškus pinigus palyginus kiek pravažinėjama su senu kibiru. Žmonės patys skaičiuoti moka - koks jiems labiau apsimokantis variantas tokį ir pasirinks. Pvz aš asmeniškai turiu visiškai neekonomišką, brangiai gendantį, ir kitaip beviltišką kibirą. Užtai daugmaž patogų ir jo pakeitimas į ne prastesnės klasės ekonomiškesnį kainuos tiek kiek gal aš ir sutupysiu per keletą metų, o gal ir ne - o sumokėti už naująjė tai reikės dabar pat (arba skolintis us palūkanomis). Su nurodymais kur visuomenė turėtų taupyti galima prieiti ir iki hobių/pasilinksminimų draudimo - gi jie konkrečiai "neapsimoka", galima gi ir išvis gamyklų barakuose apgyvendinti, kad važinėt nereiktų :)
immortallt 2013-11-12 20:04
kestutiz, visuomenė totaliai nemoka taupyti. Aš beveik tikras, kad mano tėvai, būdami verslininkai, išleidžia mažiau maistui už statistinį dirbantį lietuvį, nes neperka visokio brudo, kuris nors ir atrodo pigus, bet realiai gaunasi labai brangus (sūrėliai, užkandžiai visokie, pyragai ir t.t.) Kitas pavyzdys, kad nesugeba taupyti - apšvietimas. LED yra brangu, bet atsiperka per savo naudojimo laiką 2-5 kartus (man tik 2, nes dėl nuolatinės drėgmės kažkas sukepė, bet turbūt dar suremontuot eis), kai dabar Europoje įsijungė prievartinis mechanizmas žmones mokinti taupyti. Toliau, renovacija. Be prievartinio mechanizmo, sunkiai einas, bet kas pasidaro normaliai, tai sumažėję komunaliniai finansuoja renovaciją + namo vertė padidėja + komfortas didesnis.
kestutisz 2013-11-12 21:02
Nu sorry, na pas mane nerenovuotas ~800Lt/mėn šalčiausiu metu, bet tai tik 1, max 2 mėn, ir man renovacija gal ir atsipirks po 15metų, o gal ir ne (laikys tiek tie dekoratyviniai putoplastai? net naujiem plastikiniam langam tiek garantijos niekas neduoda), tikrai nematau jokios naudos įmerkti visą sumą dabar ar mokėti palūkanas visus metus vietoj poros mėnesių metuose... aš pirma noriu pamatyti sėkmės istorijas bent keli metai po darbų garantijos pabaigos.
Arthuras 2013-11-12 21:06
Va su šituo, tenka sutikt...
smalsus 2013-11-12 21:11
immortallt technologijos ir immo vz ar ne taspats? nieko asmenisko tiesiog smalsu
HDi 2013-11-12 22:08
Na tas palyginimas su maistu, kaip sakai "brūdas" - čia nelabai tinka. Bet prie šitos rašliavos pridėčiau, kad neretai mūsų visuomenė gyvena ne pagal galimybes, ir į priekį tiesiog neskaičiuoja, gyvena šia diena. Juokinga, kai žmogus uždirba vidutinį ar mažesnį atlyginimą, važinėja su uždujintu ne pirmos jaunystės 7-tu BMW su belenkokiu litražu, ir skundžiasi, kiek daug kuras kainuoja ir kaip čia blogai gyventi. Galėčiau ir aš išlaikyti matyt bet kokios klasės mašiną, bet kai paskaičiuoju, kiek man išlaidų sutaupo vairuojamas naujesnis (nei analogiškas vokiškas) japoniškas kompaktinis sedanas be garso izoliacijos ir salono kokybės, tai atšoka noras į aukštesnę klasę lipti. O LED'ų kaina nors ir krenta, bet dar matyt pakankamai aukšta. Tėvas namie jau prieš du metus į koridorių ir kitur kur grynai apšvietimas reikalingas sudėjo LED lemputės, kur prasminga sudėjo judesio daviklius, kainavo viskas daug, niekas nebuvo perdegę dar, ir galbūt niekad neatsipirks, bet bent momentinės išlaidos kažkiek apkarpytos patapo. Normali LED'inė kambarinė lempa montuojama lubose vis dar kainuoja nemažai, bet po truputį jau jų kainos darosi priimtinesnės, turim tokias dvi sumontuotas, tai šviesos trūkumo jau nėra.
Arthuras 2013-11-12 22:54
Nereikia leistis į kraštutinumus. Be abejo, kai kalbam apie tokius kaip 7 BMW, tai galioja paprasta taisyklė - arba įperki beveik naują, arba neperki išvis. Ir žinoma, priklauso, nuo to, apie kokią pinigų sumą kalbam. Beveik visais atvejais galima rasti aukso viduriuką, kuris bus ir gana pigus išlaikyti ir nereikės jaustis kaip vežime... Man kiek nepriimtinas požiūris, kad visi turėtų susėsti į Dacia Logan ar panašius - esą tai yra geriausias sprendimas. Nieko panašaus...
immortallt 2013-11-12 23:52
kestutiz, kas kaltas, kad šūdina renovaciją pasidarėt. Del apšvietimo, šviečia pas mane led'as 10w, vieno mažokai jei skaityti, bet foniniam apšvietimui sėdint prie kompo - per akis. O kas dėl taupiųjų, yra daugiau variantų. Kas dėl taupymo, pas mus labai daug verksnių, kad neišgyvena, tik tiek. Smalsus, taip tas pats, tik ten aršesnis, nes ten protą knisančių daugiau. Arthuras, 7 BMW ne toks ir kraštutinumas, kai apsidairai aplink. Labai mėgstama kalbėti, kaip gerai gyvena vakarų Europa, bet kažkaip niekas nekreipia dėmesio, kad dauguma vakarų europos gyventojų neišgali nusipirkti sau BMW, kad nevalgo kasdien mėsos ir 50% gyventojų niekad neįsigija NT. O pas mus dar mokyklos nebaigia, vaikeliai jau su bmw laksto.
Arthuras 2013-11-13 00:02
Na jau, tik nereikia sekti pasakų, kad Vakarų europiečiui nusipirkti naują BMW yra labai sunku. Normalus inžinierius, IT specialistas, mokytojas, dėstytojas ir pan. Vokietijoje uždirba 3000-4000 eurų, Lietuvoje tokie specialistai uždirba 4000-5000 litų, tarkim. BMW 3 Vokietijoje kainuoja nuo 29000 eurų. Lietuvoje 104 tūkstančius litų. Taigi vokiečiui reikės dešimties atlyginimų, o lietuviui - net 26 atlyginimų. Taigi jiems automobilis yra 2-3 kartus pigesnis, nei mums. O Lietuvoje didžioji dalis BMW yra naudoti. Ir BMW nekainuoja kosminių pinigų - čia ne Rolls Royce. Padorų dabar populiarų e46 320d kokių 2001 metų galima paimt už 8000lt. Ir kuro jis ims apie 6-7 litrus, o ir neblogą nupirkus - dažnai neges, remontas nėra ypatingai brangus.
immortallt 2013-11-13 00:28
Arthuras, o mokesčius jau pamiršai? Esu buvęs vakarų Europoje? Dar Vokietija išimtis sakyčiau, visgi pasaulio ekonomikos gigantė. Dar palyginti reikėjo su Norvegijos atlyginimu. Aš tau sakau, kaip yra iš tikrųjų, aš pvz nuvažiavęs į Italiją nuoširdžiai tikėjausi pamatyti tvarkingus užmiesčius/kaimus, prabangias mašinas mieste ir t.t. ir t.t., tai ką galiu pasakyti... Vilniuje, senamiestyje, per valandą gali pamatyti daugiau prabangių mašinų nei Milane per dieną. Osle tai daug neblogų mašinų, kaip Porche, bet daugumai jų daugiau nei 10 metų, ar net dar daugiau, nes jie neišgali sau leisti naujų nusipirkti, dėl didelių mokesčių. Gerai, šiek tiek patikslinsiu, nusipirkti ir išlaikyti naują BMW. O 12 metų mašina, tai jau gelda. Apie tokias aš nekalbu. Jei nepastebėjai, tai pas mus gatvėse ir naujų bmw pilna.
Arthuras 2013-11-13 00:48
Kliedėk kiek tu nori, bet eiliniam europiečiui naują automobilį nusipirkti ir išlaikyti yra lengviau nei eiliniam lietuviui. Taškas. Kad ir kaip tu čia vartytum. Tai puikiai atspindi Lietuvos automobilių parko amžius ir automobilių vertė. Tai pala, kalbėjai apie moksleivius, kurie važinėja su naujais(?) BMW. Kiek yra tokių, kurie Lietuvoje sąžiningai uždirba naujam automobiliui?.. Kiek yra tokių, kurie sąžiningai uždirba naujam BMW ne tik sau, bet ir vaikui?.. Vienetai. Ant pirštų galima suskaičiuot. Ant įmonės pakabintų automobilių neskaičiuokim...
Verslininkas 2013-11-13 00:48
Kas liecia ledines lemputes: nuosirdziai pritarsiu imortal, pats namuose absoliuciai visas lemputes pakeiciau i LED, 2-5W, patikekit manim, nezinau kokius ten sh pirkot, bet as keiciau 1:1 i senas buvusias 40w kaitrines, sviesa ta pati, gal net malonesne. net didziausiame kambaryje kur buvo 3x40 ar 45, pakeiciau i 3x5w, ir niekuom nenusileidzia. aisku uz lempute LED vieneta mokejau po 20 euru. bet cia neesme kai skirtumas tarp 5 ir 45 yra 9x, o kai 3 lempos tai ir dar belekiek kartu daugiau, ar jauciu elektros saskaitose? nesedziu ir nelyginu ju, elektros irgi tiek pat vartoju kiek anksciau. todel manau apsimoka. Kas liecia maista: velgi teisus imortal, tie kas uzdirba daug, perka maziau. nori tikek nori ne, uzdirbu gana nemazai, bet visada renkuosi geriausia maista ir perku tiek kiek jo reikia butent tai dienai, kad kita diena vel butu sviezias, kaimynai gi, uzdirba kur kas maziau, bet maisto nuleke i parduotuve perka bulviu maisais, o veliau skundziasi kad maistas puna saldytuve. logiska kad nusipirkes visai savaitei, per pirmas 2 dienas sualgysi tai kas skaniausia o kas neskaniausia pasiliks puti, nes trecioj dienoj vel eisi pirkti to kas skaniau tokia zmoniu logika. Kas liecia taupyma su masinom: daug visko yra, tikrai daug pasirinkimo ir tuo labiau galvos skausmo, bet logiskai paskaiciavus jeigu tu per menesi supili apie 300-400 litu kurui, o tavo benzinine masina mieste ryja 8-10 litru kuro (kas dar nera labai blogai apie didesni kieki isvis nekalbu) ir jeigu tu tarkime pasirinkes dujine masina sugebetum sumazinti sanaudas tarkime iki 250-300 lt, vadinasi per metus sutaupytum 1200-2000 lt, o per 3-4 metus ir visa masina, cia kalba ejo apie dujas, bet tarkime visa tai galima lyginti ir su dyzelinu, arba tiesiog mazesniu varikliu, baltarusiskais degalais, nu logiska jeigu per 4-5 ir daugiau metu tau kazkas atsiperka, vadinasi tai gera investicija. bet siuolaikinis zmogus masto taip, ai ten tas 1000 lt per metus sh yra, nes nu isleisi duju irangai daugiau. arba dyzelinei masinai tvarkyt daugiau. o tu paimk gera dyzeline masina ir pamatysi kad ten ne ka daugiau taisyt reikia, jeigu vaziuoji normaliai. o ne dugnu pjaustai kad turbinos byra Kas liecia namu renovacija: Visokio sh yra pasaulyje, bet jeigu del vieno sh dabar visi prades bijot visko, tai kam apskritai tada reikalingos naujoves? 40-50 metu namai logiska kad byra ir byres, ir tol kol kapitaliai ju niekas nesutvarkys tol nieko is ju ir nebus, geriausia yra sakyt kad neapsimoka daryt, dziaukites kad dar daro kazkas, nes visam pasaulyje tendencija yra griaut tokio amziaus daugiabucius. o jeigu nori kad tavo namo siena gerai apsiltintu tai atsistok ir stovek uz jo kai jis ja siltins, nes realiai ir nuosava nama statydamas kai samdai brigada turi stovet pats ir ziuret. tai ir cia tas pats. netikiu kad renovacijos palnai yra sh verti, o kad darbuotojai broka daro tai patys kalti kad niekas ju neziuri. tuo labiau kad renovacijos planas su visom samatom ir su visais reikalingais dokumentais turi buti prieinamas kiekvienam. Moralas - taupyt reikia moket. taupymas yra menas. ir ne kiekvienas moka sutaupyt racionaliai.
immortallt 2013-11-13 01:59
Arthuras, tesla yra kita kalba. Naujesnis automobilių parkas, tai ne prabangios mašinos. Taip pat, kai miestas su 10mlj gyventojų, tai atitinkamai ir 15x didesnis parkas. Vaikai ne su naujais bmw. Bet vis tiek važinėja. Aišku, jei jie skirtų savo visus pinigus, nusipirkti tą automobilį ir išlaikyti jiems lengviau, bet jie sau to neleidžia, aš tai tau bandau pasakyti! Jiems tai atrodo per brangu! Dėl renovacijos, būtent kaip verslininkas sako, kai tavo namą tvarko, irgi žiūrėt reikia. Nežiūrėsi, bus tas pats sh. O su renovacija visi nori, kad valstybė viskuo už juos pasirūpintų, pinigus sumokėtų ir dar žiūrėtų, kad gerai padarytų. Geras gyvenimas. Kadangi mano būsto remontuot nereikia iš valstybės pinigų, gal nupirktų man naują BMW 6? Jau pats prisižiūrėsiu ir tvarkysiu.
Razumnas 2013-11-13 07:38
Man iškilo toks klausimas. Juk vakarų Europoj iš tiesų dideli mokesčiai automobiliams. Viskas remiasi į galingumą. Jeigu automobilis mažas ir maži litražai, kilovatų kiekis nedidelis, tada per mėnesį ne tiek daug ir išleidžiama. Bet paėmus, tarkim vidutinės klasės BMW, ar tegul ir japonišką Sbaru, išlaikymas tampa brangus. Vidutiniškai apie 200 AG. O jei dar už taršą aplinkai nuo litražo moki, tai išvis... Bet, Tesla, neturėtų būti apkrauta dideliais mokesčiais vien dėl to, kad elektra. Nei tarša kažkokia tai, nei litražas egzistuoja. Galbūt todėl ir graibsto visi?
mobilunkas 2013-11-13 10:03
ekonomiska ir ekologiska butu diena vazinet be sviesu, mieste 60 km ir daugiau, kad butu vazinejama auksciausiu begiu, jei nebutu gulinciu policininku ir duobiu, sankryzos ne staciakampes bet istrizos, ziedai, o ne sviesoforai, gatvese nisos pastatyt keletui automobiu, vietoj to kad 1 automobilis pastatytas gatvej atima kelis simtus metru kelio juostos- bet kam tai rupi...
immortallt 2013-11-13 10:47
Razumnas, Europoje parduodama Tesla tik Norvegijoje. Taip, būtent dėl mokesčių ir kitų lengvatų graibsto. Pvz BMW 5 būtų kažkur 100% mokesčiai.