Dujinė įranga dyzeliniuose automobiliuose: kiek galima sutaupyti?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

w00xer 2013-11-14 16:10
Siaip jau senokai apie dyzeli/LPG girdejes esu, bent pries pora metu. Kai pats asmeniskai su tuo nesusiduriau sunku kazka tvirtint, bet kiek is zmoniu dirbanciu su duju irangomis girdejau, tai ir pastebimai trauka pakyla idejus i dyzelini auto dujas. Taip pat is tu paciu zmoniu girdejau labai neigiamus atsiliepimus apie imone, kuri lietuvoj pradejo "dujinti" dyzelinius (nesu tikras ar cia apie ta pacia imone kalbama straipsnyje)
kukulis 2013-11-14 19:01
Na, dyzelinius variklius dujomis maitino dar rusu laikais - didesniu miestu autobusai (pagrinde ikarus) vazinedavo ant duju. Pries koki 10 metu ir pats buvau baisiai susidomejes situ reikalu, ir netgi paleides sena dyzelini varikli ant duju - principas paprastesnis, nei kad cia aprasyta - tiesiog variklis vartoja dyzelina laisvoms apsukoms palaikyti, o jau kas virs laisvu apsuku - maitinama dujomis, tiesiog per oro filtra. Tokiu principu veike ir tie Ikarusai. Zinoma, tokia sistema neveiks su sendieniniais comonrailiniais dyzeliais, taciau apie cia aprasoma sistema irgi ne viskas pasakoma - variklio sukimo momento dujos, kaip kuras, nekelia, t.y. Nei maksimalaus konkretaus variklio AG nei TQ dujos nepadidins. Del to, kad dujos yra sprogesni (lengviau detonuojami) degalai, maksimalus TQ pasiekiamas greiciau, ir naudojant salyginai pigesni degalu misini. Del tausojamo DFP filtro - teisybe, o del atsiperkamumo, na nezinau, jeigu skaiciuoti, kad vidutinis dyzeliokas miesto salygom rija apie 8l dyzelio 100km, tai tas atsiperkamumas turbut trauktu labiau link 100k km, kas yra apie 3,5 metu vidutiniam vairuotojui...
AirDog 2013-11-14 20:24
Nė vienas standartinis vidaus degimo variklis nedetonuotų dujų, nes jos atlaiko gerokai aukštesnį suspaudimo laipsnį nei dyzelinas ar aukščiausio oktaninio skaičiaus benzinas, todėl joms uždegti reikalinga žvakės kibirkštis kurios dyzeliniame variklyje nėra, todėl uždegimui įpurškiama šiek tiek dyzelino(tik tiek kiek reikia uždegti dujas) kuris užsiliepsnoja nuo aukštu laipsniu suspausto oro. Suspaudimo laipsniai: • 80-benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui 7...8; • 92 - 9...10; • 95 - 10...11; • 98 - 11 ir daugiau. • dujiniai-dyzeliniai variklių suspaudimo laipsnis 29...32. Man apskritai keista kodėl taip ilgai nebuvo dujų įrangos dyzeliniams varikliams. Dujos, sakyčiau, netgi labiau pritaikytos būtent dyzeliams dėl didelio suspaudimo laipsnio.
marcaz 2013-11-15 08:21
Nes dyzelis ilgesni laika buvo pigus ir jo galima gaut "ne is parduotuves" Bet kai dabar modernus 3.0L dyzelis turi ~250 kw, tai ta iranga tik populiares
Simplicity 2013-11-15 09:31
Tiesa pasakius, tai dujinę įrangą galima naudoti tik sunkiasvorėje technikoje, nes ta atsparesnė apkrovoms. Norint tinkamai maišyti dujas su dyzeliu reikėtų lįsti į ECU, bet to niekas nedarys, nes per brangiai kainuoja. Lieka tik dujų padavimas tiesiai į cilindrus apeinant ECU. Prie žemų apsukų dujų nepaduosi, nes paduodamos dujos kels apsukas stovint, o duodamas prie aukštų— suplėšysi variklį. Ekonomija tame, kad mažiau reikia greičio pedalą spaust. Pats straipsnis tai grynai reklaminis, nes toj pačioj Airijoj jau n metų sunkiasvorei dyzelinei technikai stato itališką ar lenkišką dujų įrangą. Pamenu, darbe net ginčą turėjom ta tema ar verta statyt dujas į lengvąjį dyzelinį automobilį. Apskambinom visas kontoras ir atsakymas buvo vienas— į lengvuosius nededam. p.s. Parodykit man seną dyzelį, kuris šimtui kilometrų imtų 10-12l dyzelio. (Maniškis jau nubėgęs 260k km ir teima <5 litrus.)
kukulis 2013-11-16 07:38
http://auto.plius.lt/skelbimai/bmw-740- ... 62479.html Va, kad ir sitas. Mieste ims ir 12, ir 14 ir jeigu labai paspausi ir visa kanistra.