Mirtį keliuose sėjantis „juodasis“ ledas: kas jis ir kaip išvengti tragedijos?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Simintis 2013-12-16 10:06
Dėl dievo meilės, tik ne 15min straipsniai. Taip pigu... Taip tuščia..
vanduo4 2013-12-16 10:07
1. Pamirsot pamineti stabdyma varikliu, t.y. vietoj to kad spausti stabdy, geriau jungti zemesne pavara, greiciui sumazejus - dar mazesne. Aisku tuo pat metu galima ir svelniai spausti stabdy. Sioje situacijoje labai veiksmingos automatines pavaru dezes; 2. Apsnigtame kelyje slidziausios yra vezes. Tad prireikus staigiai stabdyti, patartina viena rata uzvesti ant nenuvalytos kelio dalies. Aisku tai automobily metys y sonus, tad atitinkamai sukant vaira y ta puse kur reikia vaziuoti, butina stengtis issilaikyti ant nenuvalytos kelio dalies. Tai labai veiksminga pries sviesoforus, kai priekyje staiga sustoja automobilis, o tavasis pradeda slysti. Galima netgi bandyti sokti ant bordiuro - jeigu sniego daug, tai tiesiog yklimpsi ir netgi nesugadinsi automobilio; 3. jeigu automobilis varomas priekiniais ratais, slydimo metu galima spausti ekseleratoriu ir taip istraukti automobily is slydimo trajektorijos, o automobilui issitiesinus, patartina mazinti greity, kadangi juk negali spausti iki maksimumo. Jau kai tada sumetys, tai jau nebus kur spausti ; Siulyciau: 1. Nepagaileti pinigu zieminems padangoms; 2. Stabili vaziuokle irgi butina; 3. Svarbiausia - vengti staigiu judesiu. Padrius staigu pirma judesy, is inercijos posukiu aplitude auga, o bandymas nukirsti posukio kampa gali pasibaigti virtimu ant sono. Dauguma issigasta artejancios kliuties ir dar jai esant toli - jau bandoma jos isvengti. Geriau jau arteti prie kliuties dideliu lanku ir tik pries kliuty bandyti keisti krypty. Darant lanka - greitis mazeja, tad netgi susidurimo metu nuostoliai turetu buti mazesni, nei po staigaus judesio praradus valdyma ir tada atsitrenkus. Stabdymas is leto yra efektyvesnis nei slydimas, nors emociskai tai sunkiai suvokiama. Juk visi mate kaip stovint automobiliui ir staigiai paspaudus ekseleratoriu, galima visiskai sudeginti padangas, o automobilis net nepajudes is vietos. 4. Tuo labiau jeigu bagazineje prideta laisvai judanciu daigtu, jie isbalansuoja automobilio stabiluma. Tad ziema bagazines turiny patartina pritvirtinti. Karta teko matyti zmogely bagazineje vezantis plytu - nemanau, kad tai labai kvaila mintis - kuo automobilis sunkesnis, tuo geresnis sukibimas. Na bet susidurimo metu visos plytos leks tau y nugara.
Marcius94 2013-12-16 10:22
Su galu varomu tikrai nepatarciau stabdyti varikliu, pabandykite kadanors aiksteleje vaziuojant pavyzdziui antru begiu, ijungti i pirma ir staigiau atleidus sankaba vos pasukti vaira, galiniai ratai iskarto "uzsiblokuoja" ir pradeda prasisukti, taip kad kelyje zemimant begius gali nutikti lygiai taspats
vanduo4 2013-12-16 10:37
Manu taip yra todel, kad per anksti jungi zemesne pavara. Stabdymas vyksta per staigiai, o tai pasireiskia staigiu galiniu ratu stabdymu (ratu sukimosi suletejimu) ir atitinkamai - slydimu is inercijos. Cia tas pats kaip staigiai paspaustum stabdy. Variklis sioje situacijoje tiesiog gali suveikti kaip ABS sistema - neleidzianti staigiai uzblokuoti ratu ir taip isvengti slydimo.
kmr 2013-12-16 11:20
Pagrindinė taisyklė iš mano patirties - niekada žiemą neriedėt laisva pavara, juo labiau posūkiuose. Taip pat situacijose, kur galima važiuoti žemesne ar aukštesne pavara, rekomenduoju važiuoti žemesne - stabdymas varikliu veiks efektyviau.
HDi 2013-12-16 11:39
Ne tiek per anksti įjungta žemesnė pavara, kiek jūngiant pavarą "nesukelti" variklio sūkiai, būtent tuo metu kai variklio sūkiai sukelinėjami sankabos pagalba, jei ji atkeidžiama per greitai, o kartais ir dėl prastų padangų, nesunku užblokuoti net priekiu varomą automobilį, o ant gero ledo ir prastų padangų net visais ratais varomo automobilio ratus. Vis gi geriausias būdas mokėti suvaldyti automobilį yra praktika, o ne kažkokie straipsniai ar patarimai, kaip ir straipsnyje buvo rašyta, kad galima taip suklaidinti vairuotoją, o ir slydimo metu nebus laiko galvoti ką ir kur skaitei. Daug kas skundžiasi jaunimu ar šiaip chuliganais, kurie "paišosi" aikštelėse iškritus sniegui, bet manau būtent tokio tipo vairuotojai turi visus šansus nepasimesti ir tarkime beveik "profesionaliai" suvaldyti automobilį netikėtai pradėjus slysti. Apie jų elgesį keliuose jau atskira tema būtų.
Tuxedo cat 2013-12-16 17:52
Skundžiasi ar ne, bet Klaipėdoje policijos ekipažai rečiau žiemą lankosi II-osios Melnragės apskritimo formos aikštelėje, kuri kitaip yra žinoma kaip "Invalidkė" - ten jaunimas vakarais renkasi lavinti vairavimo įgūdžių. Toliau nuo eismo ir žmonių, ir tai yra sveikintina.
mental1ty 2014-01-27 20:14
http://youtu.be/efiW2K8gASM