2 kartus greičiau už „Concorde“: naujas viršgarsinis lėktuvas pradės skraidyti nuo 2021 m. (Video)
(4)
Iš Londono į Sidnėjų – beveik kaip iš Vilniaus į Klaipėdą automobiliu (per 3,5 val.) Iš Londono į Niujorką – per 2 val. Skrydžio aukštis – 19 km (keleiviai matys išlinkusį horizontą). Maksimalus greitis – 4 283 km/val. Pirmasis skrydis – po 7 metų, 2021 m. birželį. Tokie yra pagrindiniai naujo viršgarsinio lėktuvo „Hypermach SonicStar“ akcentai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Kompanijos „Hypermach“ vadovas Ričardas Lagas (Richard Lugg) teigia jau sulaukęs ambicingo projekto finansavimo iš Jungtinės Karalystės Prekybos ir Pramonės ministerijos.
„Turime revoliucinę variklių technologiją ir unikalų lėktuvo dizaino projektą, kuris orlaiviui leis išvystyti neįtikėtiną greitį, – parodoje „l“ Paryžiuje (Prancūzija) pasakojo R. Lagas. – Be to, esame numatę ir pirmojo skrydžio datą. Į orą jis turėtų pakilti 2021 m. birželį.“
20 vietų lėktuvą skraidins du hibridiniai varikliai, kurie degalų prasme bus 30 proc. taupesni nei jau aštuonerius metus neskraidančiuose „konkorduose“ montuoti „Rolls-Royce“ galios agregatai.
Numatomas kreiserinis lėktuvo „Hypermach SonicStar“ greitis – 3,1 macho (1 machas – greičio riba, kurią peržengus skriejama greičiau už garsą). Tokį greitį orlaivis išvystys, naudodamas hibridinę dujų turbinos variklio technologiją „S-MAGJET“. O maksimalus šio lainerio greitis – 3,6 macho.
Fiuzeliažą gaubiančios elektromagnetinės srovės nuslopins sprogimą, kuris įvyksta lėktuvui viršijus garso greitį, tad akustinio triukšmo reikalavimai šiam orlaiviui neturėtų būti kliūtis. Nuotolis, kurį „Hypermach SonicStar“ galės nuskristi be degalų papildymo – 10 800 km, o 54 700 AG „S-MAGJET“ klasės varikliai optimaliausiai veiks 19 km aukštyje.
„Varikliai – hibdriniai, – pabrėžė kompanijos atstovas spaudai. – Jie generuoja galybę elektros energijos. Kiekvienas turbinos veikimo etapas vyksta savarankiškai ir nepriklausomai nuo kitų etapų. Toks segmentavimas skrydžio metu leidžia keisti besisukančių jo dalių veikimo greitį pagal besikeičiančias atmosferos sąlygas ir skrydžio parametrus.“