Prancūzai triumfuoja – Europos metų automobiliu išrinktas „Peugeot 308“  (0)

„Peugeot 308“, gavęs įvairių apdovanojimų viso pasaulio valstybėse, kovo 3-ią gavo svarbiausią – jis pripažintas Europos metų automobiliu. Rinkimų nugalėtojas buvo paskelbtas Ženevos automobilių parodos išvakarėse, „Palexpo“ parodų centre.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujasis „Peugeot 308“ yra visiškai naujas modelis, neprimenantis senojo 308. Tai gerai? Žinoma, ypač žinant senojo reputaciją automobilių servisuose. Važiuoklė, kėbulas, salonas – visi šie elementai buvo pakeisti, siekiant „Peugeot 308“ paversti nauju automobiliu. Jis netgi įgavo pravardę – prancūziškas golfas. Jau ne pirmą kartą didžia istorija galinčios pasigirti valstybės automobilių gamintojai siekia savo kūriniams suteikti vokiškumo atspalvį. Tai, atrodo, veikia. Jau seniai prancūzai negalėjo pasigirti tokio prestižo rinkimuose turėję netgi du atstovus. Kitas prizines vietas Europos metų automobilio rinkimuose pasidalino elektra varomi modeliai. Antras liko BMW i3, trečias – „Tesla Model S“.

BMW i3

Pirmasis vokiečių kompanijos žingsnis į elektrinių automobilių segmentą. Serijinė šio modelio versija buvo pristatyta 2013-ųjų Frankfurto automobilių parodoje ir šiandien jis parduodamas daugumoje Europos valstybių. Nors ir BMW i3 yra mažiausias automobilis dabartinėje šios markės gamoje, 1195 kg svoris ir 170 AG bei 250 Nm galia pavertė jį pakankamai dinamišku. Iki 60 km/val. jis įsibėgėja tik per 3,7 sekundės, o 100 km/val. padalą spidometro rodyklė kerta nuo starto praėjus 7,2 sekundės. Maksimalų greitį dėl efektyvumo BMW apribojo iki 150 km/val.

„Citroen C4 Picasso“

Automobilis, dalyvavęs ir Lietuvos metų automobilio rinkimuose bei juose nepadaręs gėdos Prancūzijai. Giriamas dėl išskirtinių dizaino savybių bei salono erdvės, „Citroen“ bando įrodyti, kad prancūziški automobiliai gali būti giriami ne tik dėl stiliaus, bet ir dėl techninių savybių. Ir jam visai sekasi. Naujuose vienatūriuose montuojami trys skirtingi dyzeliniai varikliai. Patys taupiausi, e-HDI modeliai turi 1,4 litro jėgaines su 89 AG. Šimtui kilometrų kelio šie motorai reikalauja 3,8 l degalų. Galingesnės versijos turi 1,6 litro variklius, generuojančius 114 arba 148 AG. Visi motorai suporuoti su mechaninėmis transmisijomis, tačiau kai kuriose valstybėse parduodamuose „C4 Picasso“ prancūzai leidžia rinktis ir automatines pavarų dėžes.

„Mazda 3“

Japoniškas ir sumažintas „Maserati Ghibli“ – tokią pravardę įgavo Frankfurto automobilių parodoje 2013-aisiais pristatytas naujasis „Mazda 3“. Išties, panašumų į prabangų italą įžvelgti galima nemažai, tačiau „Mazda“ tikrai nesitaiko nuvilioti „Ghibli“ pirkėjų. Japonų taikinys – kompaktinės klasės hečbekai ir sedanai. Tai, kad dar visai neseniai nuobodoku dizainu stebinusią „Mazda“ pradėta vadinti itališka, yra neblogas pasiekimas. Dar prieš kelerius metus nauji šios klasės hečbekai pasirodydavo per daug neišsiskiriantys iš minios, tačiau naujausių „Volkswagen Golf“, „SEAT Leon“, „Ford Focus“ ir kitų modelių sumaišyti neįmanoma. O „Mazda 3“ perspjauna juos visus. Didžiausia šio „Mazda 3“ naujovė, lyginant su ankstesniu modeliu – dizainas. Kėbulo tipai – du, sedanas bei hečbekas, varikliai – keturi, dyzelinis ir trys benzininiai (Europoje). Priešingai nei dauguma naujų automobilių, „Mazda 3“ nedidėja. Priešingai – bendras hečbeko ilgis sumažėjo 45,7 mm (iki 4460 mm), tačiau ratų bazė padidėjo 61 mm (iki 2700 mm). Tai reiškia elementarų dalyką – komfortiškesnį važiavimą.

„Mercedes-Benz“ S klasė

„Mercedes-Benz“ atstovai visame pasaulyje kalba, kad iš naujojo S klasės modelio tikisi labai daug. Šis automobilis turi begalę naujų ir niekur kitur dar nematytų technologijų, o labiausiai vokiečių gamintojo pasididžiavimą sukelia „Magic body control“ sistema. Tai – technologija, kuri automobilio priekyje esančių kamerų pagalba stebi kelio reljefą ir pagal jį sureguliuoja visų keturių amortizatorių minkštumą. Kitas svarbus aspektas – saugumas. S klasės flagmane oro pagalvės sumontuotos visose vietose, kur tik jos kada nors buvo panaudotos. Naujovėmis galima pavadinti įdiegtas saugumo sistemas – dabar „Mercedes-Benz“ S klasės sedanas gali pats vairuoti, pastebėjęs kliūtį pristabdyti ar net visiškai sustoti. Naujasis S klasės sedanas yra pats aerodinamiškiausias visoje istorijoje. Jo oro aptakumo koeficientas Cd siekia vos 0,24. Modernų kėbulą priekyje puošia pažangūs LED žibintai – kiekvieną sudaro 56 atskiri diodai. Nors ir stogo linija link galo šiek tiek žemėja, vokiečiai suprojektavo erdvesnį saloną: gale sėdintiems keleiviams suteikta 14mm daugiau vietos. „Mercedes-Benz“ tvirtina, kad interjeras – viena esminių naujosios S klasės stiprybių.

„Škoda Octavia“

Tai – Lietuvos metų automobilis 2014, į geriausių automobilių trejetą pakliuvęs ir daugelyje kitų valstybių organizuotuose rinkimuose. Ne be reikalo – šįkart „Škoda“ kaip niekad puikiai atitinka savo šūkį ‚Simply Clever“. Šitam automobiliui priekaištų rasti išties sunku. Gera surinkimo kokybė, patikimi varikliai, montuojami į įvairius „Volkswagen“, SEAT bei „Audi“ modelius, o platformą „Octavia“ dalinasi su „Audi A3“, „VW Golf“ bei „SEAT Leon“. Naujoji „Octavia“ išlieka turbūt geriausiu kanos ir kokybės santykiu pasižyminčiu automobiliu mūsų rinkoje. Nors čekai siekia atsiriboti nuo biudžetinės markės įvaizdžio, tačiau nuo realybės nepabėgsi – bazinė „Octavia“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 48 350 litų.

„Tesla Model S“

Šis automobilis yra pirmasis pasaulyje tokios sėkmės sulaukęs prabangus elektromobilis. Galingiausia „Model S“ versija tiesiojoje nepalieka vilčių net BMW M5, o nuvažiuoti pilnai įkrautomis baterijomis gali iki 400 km. „Tesla“ taip pat pasistengė su mygtukų naikinimu automobilyje. Gal netgi kiek persistengė, nes jų čia praktiškai nėra. Viską galima valdyti didžiuliame automobilio viduryje sumontuotame lietimui jautriame ekrane. Minimaliomis pastangomis galima valdyti navigacinę „Google Maps“ sistemą, pramogines programas, naršyti internete, skambinti ar atsiliepti į telefono skambučius ir t.t. Viskas valdoma taip pat paprastai, kaip ir paprastuose „iPad“ planšetiniuose kompiuteriuose. Septyniolikos colių arba daugiau nei 43 cm įstrižainės ekrane rodoma ir visa informacija apie elektros agregatus, juo taip pat valdomas ir salono šildymas.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Paulius Sviklas
(2)
(0)
(0)

Komentarai (0)