Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
dzhiuge 2014-03-12 20:54
Gal man taip pasitaiko, bet tikrai negirdžiu čia matyt kiekvieno asmeninė patirtis skiriasi
Daspry 2014-03-12 21:07
Šiek tiek gėda, kad technologijos.lt rašo tokius bulvarinius straipsnius. Iš tikrųjų besidomintiems šia nelaime geriausias šaltinis - užsienio spauda.
Bet grįžtant prie temos. Nėra daug veiksnių, kurie gali priversti lėktuvą kardinaliai pakeisti kryptį. Spaudoje daugybė teorijų, bet kaip žmogus, turintis žinių apie lėktuvus, galėčiau pakomentuoti šias:
-- Lėktuvo užgrobimas. Įmanomas, tikėtinas. Teroristų, ar šiaip religinių fanatikų. Baigiasi vandenyno dugnu. Paaiškina skambėjusius telefonus.
--Psichinės vieno iš pilotų problemos. Pasimaišė protas ir tiek. Mažai tikėtina, bet įmanoma. Nors esu skridęs šiom avialinijom ir reikia pripažinti, kad kultūra ir aptarnavimas - aukšto lygio.
--Dekompresija? Tikėtina, bet ne katastrofinė. Aukštyje, kuriame skrido lėktuvas, po dekompresijos pilotai turėtų 30-45 sekundes aktyviems veiksmas (taip pat ir užsidėt kaukes). Nualpęs pilotas užkrenta ant šturvalo, pasuką lėktuvą, o autopilotas toliau valdo skrydį, kol baigiasi kuras. Įmanoma. Nualpę keleiviai toliau sėdi lėktuve, ir neatsakinėja į skambučius. Bam, vandenyno dugnas, telefonai neatsako.
--Jėgainės gedimas. Išjungti transponderį pilotai galėjo dėl pvz dingusio elektros tiekimo ir taupydami energiją, o atgal link Malaizijos pasuko, nes tai jiems pažįstamas kraštas ir tikėdamiesi rasti aerodromą.
Galų gale, skrisdamas autopilotu, orlaivis po apsisukimo dar galėjo nuskristi bent 3500 kilometrų. Imant tai kaip kvadrato įstrižainę, kvadrato plotas - 6 mln kvadratinių kilometrų. Panašiai kaip Rusijos. Dabartinis paieškos plotas - 90 tūkst. kv. km., dydžio kaip Vengrijos. Akivaizdu, dar negreit sužinosim tiesą, lėktuvas gali būti vos ne bet kur.
Skeleton 2014-03-12 21:36
Pakol kas žinome tik du faktus:
(A) Su lėktuvu staiga dingo VISAS ryšys maždaug viduryje sąsiaurio tarp Malaizijos ir Vietnamo. Ne tik pilotai nepranešė apie jokias problemas, bet ir automatinio transponderio signalas staigiai dingo.
(B) Jokių sudužusio lėktuvo pėdsakų ryšio dingimo vietoje nerasta.
ir vieną spėjimą:
(C) Malaizijos karinis radaras užfiksavo pėdsaką, kuris GALBŪT gali būti dingęs lėktuvas, skrendantį visiškai kitu kursu Indijos vandenyno link.
Kol kas galima sumąstyti dvi galimas plačias hipotezes:
1. Rimtas techninis gedimas, kuris tačiau nebuvo akimirksniu katastrofiškas. Sunku įsivaizduoti kas galėjo sukelti staigų ryšio dingimą ir kartu palikti lėktuvą daugmaž tinkamą skristi, bet visko būna.
2. Tragiškai pasibaigęs lėktuvo užgrobimas. Teroristai arba nuskaltėliai priverčia pilotus išjungti visą ryšį įskaitant transponderį, lėktuvas kažkiek skrenda teroristų nurodyta kryptimi, ir tada arba teroristai padaro klaidą arba sukyla keleiviai. Po 9/11 įvykių keleiviams liko mažai tikėjimo dėl sėkmingos pagrobimo baigties.
Jeigu teroristai tikėjosi lėktuvą ne susprogdinti, bet priparkuoti kokiame oro uoste, sukviesti žurnalistus, t.y. prikaustyti viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį, tai likę gyvi organizacijos nariai žemėje patys nežino kas atsitiko ir todėl nenori prisiiminėti atsakomybės.
Arns 2014-03-12 21:46
Daspry, jei sakaisi kiek žinantis apie lėktuvus, tai negali būti taip, kad dingus elektrai dėl generatoriaus ar variklio ties kuriuo generatorius, įsijungia avarinis "propeleriukas" (nepamenu kaip ten jis vadinasi), kuris aprūpina visas pagrindines grandis elektra. Juk būtu logiška, kad paprastam radare, kuris daugiausiai ieško būtent lėktuvų signalų, tai itin reikalingas ant žemės esantiems dispečeriams parametras, padedantis pasufleruoti pilotams dėl aukščio, leidimosi vietos ir t.t.?
MiSiPe 2014-03-12 21:49
Dėl kitų versijų tai visiškai sutinku, tačiau šita tai labai neįtikėtina, nes radaro atsakiklio tikrai niekas neišjunginėtų sąmoningai skrydžio metu, norint sutaupyti energijos
Specilizuotuose puslapiuose yra tokia hipotezė:
Boeing yra pastebėjęs jog 777 korpusas turi tendenciją įtrūkti vienoje vietoje prie pagrindinių ryšio sistemų antenos. Žinoma yra ir atsarginių antenų, tačiau tai paaiškintų ir skrydžio įgulos sąmonės netekimą ir taip pat radaro atsakiklio išsijungimą.
Nerkus 2014-03-12 21:58
Lėktuvo užgrobimas įmanomas, bet beveik neįmanoma, kad pilotai nepraneštų apie užgrobimą. Nebent vienas pilotas kitą pilotą neutralizavo.
Dekompresija. per 30-45 s dar gali spėti ir maldą į eterį sukalbėti, nekalbant apie pagalbos signalo perdavimą. Ten atrodo beveik vienu mygtuko paspaudimu galima ta padaryti. Realesnis variantas tai susidūrimas ore su kažkokiu objektu, buvo pažeista kabinos hermetizacija, pilotai smūgio metu praranda sąmonę, pakeičia kryptį ir ...
... jei kažkas atsitiko pilotams ir pasikeitė lėktuvo kryptis, tai vienintelė laisvesnė kryptis butų į Šiaurės rytus, ten galima pralįsti tarp Taivano ir Filipinų ir išskristi į Ramųjį vandenyną ir ten nukristi pasibaigus kurui. Ten gali jokie radarai nepamatyti. Neaišku kiek kuro yra pilama į tokius reisus, kažkada girdėjau, kad pilama tiek, kad galėtum dar grįžti atgal nuo pradinio tikslo. Pasukus į žemyną tai reikia perskristi Vietnamą, Kambodžą, Tailandą, Kiniją ten tai tikrai, bent jau kariškai, susidomėtų tokiu lėktuvu. Pietų ir rytų kryptys irgi "užtvertos".
Elektros dingimas. Nu per daug ten viskas dubliuota, kad taip viskas dingtų, o be to pagalbos signalą vistiek išsiųstų.
Man kaip vienas iš realesnių variantų tai, kad vienas pilotas nušoko nuo proto. Įdomu ar lėktuvuose yra galimybe pagalbos šaukinį paleisti ne iš pilotų kabinos, o iš salono (stiuardesės įjungia).
Kaip viena iš sąmokslo teorijų, kad lėktuvą numušė, tai nelabai realu, nes tada pilnas vandenynas būtų šiukšlių.
raimism 2014-03-12 22:00
tai boing777 - bet kokiame Malaizijos ar Vietnamo oro uoste jo nenutupdysi. Bet šitoj srityje aš nesu specialistas.
ką gerai žinau - mobilų ryšį. 10 km aukštyje, kuriame skrido lėktuvas, mobilieji telefonai neveikia, net jei juose ir nėra išjungtas skrydžio rėžimas, kaip čia buvo rašoma kai kuriuose komentaruose. Jei telefonai standartiniai - ryšį jie gali pradėti gaudyti lėktuvui nusileidus pakankamai žemai - niekas jei pakrantėje, nei džiunglėse, virš kurių skrido lėktuvas, nestato į padanges "šviečiančių" antenų ir bazinių stočių - jos tikslingai kreipiamos teritorijų padengimui.
Jei skambinant tais numeriais, o skambučiai kiek supratau prasidėjo tik tada, kai buvo paviešinta informacija, kad lėktuvas dingo, buvo kvietimo signalai - tie telefonai nebuvo nei po vandeniu, nei 10 km aukštyje. Jie buvo kur nors ant žemės arba palyginus nedideliame aukštyje ir ryšio padengimo zonoje.
kaip jau rašiau prieš tai - jei jie roamin'o, informacija apie juos yra tiek switch'iaus HLR, tiek VLR sistemose. Norint - nustatyti apytikslę jų buvimo vietą yra juokų darbas. Gal ji jau ir yra nustatyta, tik apie tai viešai neskelbiama... jei informacija apie kvietimo signalus teisinga...
immortallt 2014-03-12 22:26
Man tai keista, kad jei nukrito ryšio padengimo zonoje 777, kaip niekas to nepastebėjo. Ir didelis garsas, ir ugnies kamuolys, jei kuro lieka.
Nerkus 2014-03-12 22:36
kalnuose kur nors slėnyje džiunglėse nepamatysi nieko. galbūt beveik gražiai ant vandens nusileido ir paskui nuskendo.
Skeleton 2014-03-12 22:46
Atsipeikėkit jūs su tais mobiliais telefonais.
Ryšys su lėktuvu dingo įlankos viduryje, maždaug 300 km nuo artimiausio kranto. Koks dar mobilaus ryšio padengimas?
Pora papildomų įtartinų faktų:
1. Lėktuvas dingo ties kontrolės zonų riba tarp Malaizijos ir Vietnamo, atsisveikinęs su Malaizijos kontrole ir taip ir neprisistatęs vietnamiečiams.
2. Lėktuvas dingo beveik tiksliai ties navigacijos tašku (IGARI).
Tai aišku gali būti tik atsitiktinumai...
immortallt 2014-03-12 22:56
Skeleton, 300km įveikti galėjo laisvai. Tiksliau, net tiek nereikia įveikti. Jūroje ryšys gali pagauti ir už 100km, jei tik yra atvira juosta su bokštu. Prie Olando kepurės yra pagavę ryšį iš Kaliningrado. Ir net ne jūroje būnant, o paplūdimyje.
Nerkus, kalnuose ar džiunglėse padengimo ryšiu nebūtų. Taigi man atrodo, kad realiai tie skambučiai nieko nereiškia ir tiesiog blogai interpretuojami ar pan.
Arns 2014-03-12 23:00
tai skeleton, esi už pagrobimo versiją?
man atrodo nelogiškai, kad laukti labai ilgą laiką iki užgrobiant lėktuvą. O jei jau tą darė "profai", kurie mokėjo ir reikiamas sekimo/susisiekimo sistemas atjunkt, tai kažkaip nelogiškai gaunasi. Lėktuvo lengvai nenuvarysi tam kad paskui neparduoti, išardžius kur po palme. Pagrobti dėl priežasties ir neapsireikšti, irgi daugiau nei keistas dalykas. Na, o ir pilotai, manau virš vandenyno, tikrai prieš užgrobėjus nebūtu puolę iškart priešintis, nes ir staigiai nusileist sunku, ir jei kokia trauma ilgai skristi iki pagalbos, galų gale budrumas su laiku silpsta, tai iškart bandyt atsiimt lėktuvą sunkiai tikėtinas.
Ir šiaip, užgrobimas labai retas dalykas, ypač kai pilotai užsirakinę šiais laikais skrenda.
Nerkus 2014-03-12 23:31
Aš kalbu apie avarijos matymą, o ne apie telefonus. Kalnuose ir dar džiunglėse sudužus lėktuvui gali labai ilgai nerast nieko. Telefonai tai visai mistika, Raimism jau viską suprantamai paaiškino. Man atrodo, kad tie skambinantys nori girdėti kvietimo signalą, tai ir girdi.
Nerkus 2014-03-12 23:37
dar kilo mintis, kad kažkokias dujas galėjo panaudoti, užmigo visi, o kažkas paskui išlaužė pilotų duris ir nuskraidino kur nors lėktuvą. Nebent norėjo pagrobti tuos saugumo ekspertus kurie skrido lėktuvu. Kitus keleivius paliko kur nors, telefonus galėjo surinkti iš keleivių, kad neskambinėtų/neatsiliepinėtų. Na pafantazavau truputi:)
Skeleton 2014-03-12 23:54
Pataisysiu: užgrobimo su tragiška baigtimi versija man atrodo truputį labiau tikėtina už kitas.
Nes staigi katastrofa ryšio praradimo vietoje būtų palikusi nuolaužas ir jos jau būtų rastos.
Kad kiltų toks rimtas gedimas, kad išsijungtų transponderis bet lėktuvas paskristų? Menkai tikėtina.
Prisiminiau Etiopijos lėktuvo užgrobimą 1996-ais. Ten užgrobėjai reikalavo skristi į Australiją. Lėktuvas būtų galėjęs pasiekti Australiją su pilnais kuro bakais, bet skrido netolimu maršrutu ir turėjo mažai kuro. Kapitonas apgavo pagrobėjus ir skrido virš vandenyno šalia Afrikos pakrantės, galų gale sugebėjo nutupdyti lėktuvą į vandenyną šalia pliažo Komorų salose.
Jeigu tada pagrobėjai būtų kiek labiau išsilavinę ir būtų privertę pilotus skristi per Indijos vandenyną, tai tikriausiai niekas niekada nebebūtų to lėktuvo suradęs.
Skeleton 2014-03-13 00:06
Paskutinė versija, kuri galėtų paaiškinti visą mistiką: kad viskas buvo padaryta tyčia. Išjungiame transponderį ir nukreipiame lėktuvą tiesiai į Indijos vandenyno platybes iki pilno kuro išeikvojimo. Tada lėktuvo likimas garantuotai amžiams lieka paslaptimi. Tokia keistoka savižudybė. Keista versija, bet ne keistesnė už kitas.
Arns 2014-03-13 00:22
Skeleton, bet atminkime jog tai buvo senais laikais. Dar nebuvo reikalavimo skristi užsirakinus duris. O šiuolaikiniame lėktuve, tikrai durų apsaugos neturėtu lengvai praleisti bet ko.
Be to, vėl gi, galima užgrobimo vieta nėra itin logiška. Jei reikėjo kažkur smarkiai pasukti, reikėjo užgrobti ankščiau, jei kur netoli, kur kas vėliau...
Be to grįžtam prie to paties. Jei nesi gerai išstudijavęs lėktuvo, tai nei pats neišjungsi nei patikrinsi jog išjungė pilotai tą ką reikia. Tikrai manau jog virš to jungtuko nevardina viso titulo ar juo labiau išskirtinai nepažymi (įprastai gi niekas jo nejunginėją). Tad laisvai pilotai galėjo pabandyti sugudrauti išjungdami kokį nesvarbų aliarmą, ir 99 iš 100 turėtume patikėti jog padarė tą kas buvo liepta.
Tad kaip tik sakyčiau pagrobimo versija turi daug klaustukų, nes diletantams per sudėtinga, o profams logiškos baigties kaip ir nėra (na apart to jog lėktuvo dar nieks nerado).
Na, o savižudybė? Tavo variantas daugiau nei keistas, įprastai tokie savižudžiai atjungtu autopilotą, gal net pabandytu užgrobti kabiną ir iškart sudaužyti lėktuvą. Jei piloto meilė nebuvo kokia stiuardesė, kurią planavo įkalbėti, visiškai nelogiškas veiksmas. Psichologiškai moterys yra linkusios laukti savo mirties, išgerdamos nuodų, tablečių, atsukdamos dujas... Vyrai nėra linkę laukti mirties, pasirenka greitesnį būdą.
immortallt 2014-03-13 02:17
Na dėl vieno sutinkam visi - mistikos labai daug, svarstyti galima ką tik nori, bet tik ateitis gali parodyti kažką daugiau.
Nuolaužų gali ir nepamatyti, vandenynas platus, o su autopilotu dar toli galėjo nuskristi.
Beje, gali būti toks variantas, kad atsisakė absoliučiai visa elektronika ir tik kompaso pagalba pilotai bandė grįžti į labiau pažįstamas vietas ir ieškoti nusileidimo tako?
zamzungas 2014-03-13 03:29
Bet vistiek, jeigu informacija apie kviečiamus telefonus teisinga, tai kaip niekas nenustato bazinės stoties?
Aš matau tik du variantus arba šita informacija slepiama arba telefonai ištiesų nekviečia ir tai tėra pletkas.
Jomajo 2014-03-13 04:07
jei butum bent paziurejas pro ta langa zinotum kelis faktus:
Fitted with an ASD-B flight transponder which, unlike the GPS in a car, broadcasts its location by sending information back to air traffic controllers every second, the Boeing 777 would appear to have the necessary technology to prevent it disappearing completely without a trace.
The transponder on the plane, which is also fitted with an indestructible black box recorder and a beacon to continue transmitting its location should the aircraft land in water, should provide air traffic controllers on the ground with the aircraft's speed, altitude and direction
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Malaizijos lėktuvas dingo aeronautinėje juodojoje skylėje? Artimieji prisiskambina dingusių keleivių telefonų numeriais