Rusas Lietuvai siūlo pažangų transportą ir neregėtus turtus (Video)  (79)

Rusas išradėjas Anatolijus Junitskis sugalvojo gamtą ir išteklius tausojančią transporto priemonę: ant specifinių stygų judantį traukinį, kurio išbandymui ir pristatymui pasirinko Lietuvą. Inžinierius šaliai žada ne tik viso pasaulio dėmesį, bet ir neregėtas investicijas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Jus skaito visa Lietuva, taip? O prezidentė ar skaito?“ – vos susitikus paklausia A.Junitskis. Gūžtelėjus pečiais, jis pratęsia mintį: „Mes norime jūsų šalies valdžiai nusiųsti žinią apie tai, ką čia norime daryti. Mes atsinešame unikalią technologiją ir investicijas.“ Vyras teigia styginio traukinio projektu užsiimantis jau 37 metus, o prieš kurį laiką buvo pradėjęs bandymus Rusijoje. Nors jo idėja sulaukė didelio susidomėjimo, išradėjas susidūrė su pasipriešinimu: laboratorija buvo suniokota. Naujai laboratorijai jis nusprendė ieškoti vietos kitur. Ir atkreipė dėmesį į Lietuvą. „Norime pademonstruoti šią inovaciją Lietuvoje, kur nėra konkurencijos ir kur mums niekas netrukdys. Be to, jūs priklausote ES, tad su šiuo projektu galėsime žengti toliau į Europą. Atsinešame čia technologiją, inovaciją, kad ją parodytume pasauliui“, – aiškina A.Junitskis.

Ieško sklypo laboratorijai

Lietuvoje jo įkurta kompanija ieško 10 hektarų sklypo, kuriame galėtų įrengti laboratoriją technologijai testuoti bei tobulinti. Į ją žadama investuoti per 300 mln. dolerių ir įdarbinti apie 500 žmonių.

„Šita žemė bus pagrindas inovacijoms. Pirkti žemę iš privačių žmonių užtruktų daug laiko, o mes norime per trejus metus viską ir pastatyti, ir išbandyti produktą. Todėl geriausia būtų tartis su valstybe: jei yra kažkur žemės, galėtume ją išsinuomoti. Arba nusipirkti, mums jokio skirtumo. Reljefas visiškai nesvarbu: gali būti miškas, plynas laukas, ar pelkė – bet kas tinka“, – aiškino Artūras Virbickas, kompanijos „Rail Skyway Systems Ltd“ direktoriaus pavaduotojas.

Jei viskas vyks sklandžiai, po trejų metų numatoma pradėti bandomosios trasos Vilnius-Kaunas statybos darbus. Šiuo maršrutu kursuotų 500 km per valandą greičiu galintys lėkti nedideli traukiniai, leisiantys kelionės tikslą pasiekti vos per 15 minučių, o bilietas kainuotų vos 5–10 litų.

Tai bus technologijos „flagmanas“, kuriuo galės naudotis lietuviai, o jo apžiūrėti ir išbandyti atvyktų atstovai iš kitų šalių, norintys diegti tokią sistemą. Kitaip sakant, Lietuva taps naujosios technologijos starto aikštele.

A.Virbickas įsitikinęs, kad Lietuvoje įgyvendintas projektas sudomins visą pasaulį – nagus graušis net inovacijų pabijoję rusai.

Greita, pigu, saugu

Mintis sukurti saugesnę, patikimesnę ir pigesnę transporto sistemą A.Junitskiui kilo jau seniai.

„Keliuose įvyksta daugybė avarijų, kasmet žūsta ar būna sužeisti milijonai žmonių. Be to, kelius tiesti brangu, jie uždengia žemę, ji nekvėpuoja. Automobiliai kasmet suvartoja milijardą tonų benzino, trukdo gyvūnams, gamtai. Mūsų siūlomas variantas – aukštai iškeltos stygos – išsprendžia daugelį šių problemų. Ir tokį kelią įrengti – dešimtis kartų pigiau“, – aiškina A.Junitskis.

Jo idėja unikali tuo, kad transporto priemonės judėtų kelių ar keliolikos metrų aukštyje iškeltais specialiais bėgiais – stygomis, įtemptomis 600 tonų jėga. Šios stygos bus įmūrytos į specialų metalinį rėmą, kuris ir atliks bėgio funkciją.

Tokiais bėgiais galėtų kursuoti ne tik keleivinis, bet ir krovininis transportas. Panaši sistema galėtų veikti ir miestuose bei pakeisti metro ar kitą visuomeninį transportą.

Tiesa, kiekvienu atveju „kelio“ struktūra šiek tiek skirsis, todėl kiekviena transporto rūšis turės savo bėgius.

„Bet juk ir keliai nėra vienodai pritaikyti visam transportui: krovininis ar visuomeninis transportas gali pravažiuoti ne visur. Panašiai ir čia. Mūsų sistema būtų diegiama ten, kur eismas intensyviausias, didžiausias krovinių pervežimas“, – teigė inžinierius.

Greičiausi bus keleiviniai tarpmiestiniai traukiniai – jie galės lėkti 500 km per valandą greičiu. Krovininis transportas judėtų apie 360 km per valandą greičiu, o miestuose visuomeninis transportas važiuotų iki 160 km per valandą greičiu.

Tokie traukiniai judėtų daugiausia iš inercijos, juose taip pat bus įmontuoti specialūs varikliai, sunaudojantys itin mažai degalų. Anot išradėjo, patys bėgiai be didesnės priežiūros atlaikys apie šimtą metų, mat dėl specifinės konstrukcijos trintis su traukinio ratais bus minimali.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(88)
(10)
(78)

Komentarai (79)