Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
unytas 2014-12-02 21:39
bet kai akumas pasens krausi dvi dienas kad 100km nuredetum
immortallt 2014-12-02 22:43
unytas, pirk Tesla ir akumui 8 metų garantija su neribota rida.
01 2014-12-02 22:57
80 km nuvaziuot kainuoja 8 litus. Ne kazkoks stebuklas - mano dyzelinis 1.6 litro 115ag automobilis 100 km vidutiniškai sunaudoja 6,2 litro dyzelio. Tai 80 km kelione man atseina: 6,2 x 0.8 = 4.96l. Padauginus iš šiandienines dyzelio kainos, kuri yra apie 4.11 lt gauname 20,38 lt. O tai yra 2,5 karto daugiau.
Bet:
1. Elektromobilis kainuoja irgi mazdaug 2,5 karto daugiau:)))) o ka ne taip? Savo nauja KIA CEED vagona geriausios komplektacijos su visais pribumbasais pirkau tik uz 55000- kiek zinau nisan leaf kaina - nuo 120000 lt, o tai ir yra grubiai 2,5 karto brangiau. Taigi 1:1. Nu ok, eksploatacija leafo pigesne sutinku, tikrai pigiau nei dyzelio
2. Taciau dulkintis ir visaip planuoti kelione, smaukytis su viena krovimo kolonele mieste, ir vienu pakrovimu nuvaziuot ~"į Kauną" - sorry. Ekologija graziai skamba, bet velniop ją su tokia realybe, sorry chebra.
Romtai pagalvosiu apie elektromobili tik tada kai:
1. Bus tiek krovimo tasku kiek dabar yra Estijoje
2. Tada kai asilai seime susiprotes, kad skatinti pardavimus realiai galima tik darant bent 30 proc nuolaida, jau nekalbu apie vaziavima autobusu juosta ir nemokama parkavima
3. Tik tada kai akumai leis nuvaziuot bent iki nidos.
O kol yra kaip dabar tai nebus jokio proverzio, patikekit. Ekoentuziastai ir liks ekoentuziastai. Iki kritines mases dar kaip iki menulio.
bahuriux 2014-12-03 08:50
Kaip as noriu elektromobilio, net seile tysta. Bet kai paskaiciuoju kaina panasiai, kaip poste auksciau 1 punkte, tai nusvyra rankos. nu OK pabandysiu dar paskaiciuioti.
Imam ta pati leaf kaina nuo 120000lt vs Hyundai i40 wagon dyzeliuka man sitas korejietis visai nieko turbut nepriestarausit ir jus del dizaino, kokybes ir tai kad jis gal net aukstesnes klases, kaina nuo 67000 1,7 gdi sanaudos vidutines 4,3/100 km, apvalinam iki 4,5, skirtumas 53000. Uz ta suma man iseina dyzelino siandienine kaina 3,75 lt 14133 litrai su kuriais nuvaziuociau 328000 km. na tai ir viska pasako turbut. Su leaf turbut tiek nepavyks net nuvaziuoti isvis, nes baterija tiek neisgyvns, o is korejiecio tiek kaip tik ir uztenka. Elektros sanaudas pakrovimui nurasom ant to, kad dyzeliui vistiek reikia daugiau islaidu, nei elektromobiliui, taigi viska anuliuojam. Su elektromobiliu jus gausite ir nepatogumu, maza atstuma per pakrovima ir kolkas kol nera pakrovimo stoteliu ant pagrindiniu magistraliu ir pakankamai miestuose tolimesnes keliones galim pamirsti. Ir baisiausia kosmara akumuliatorius kurio talpa mazeja kas kiekviena krovima ir galiausiai jis vistiek nustips, o jo kaina labai didele nezinau kiek bet baisu net pagalvoti apie tai.
raimism 2014-12-03 09:11
mano manymu jūs skaičiuojate ir lyginate neteisingai. Elektromobilis yra miesto, o ne autostrados automobilis. Leaf'as, iOn'as ar Lietuvoje kažkodėl neperduodama, bet Europoje labai populiari Renault Zoe, tikrai ne tokie automobiliai, kuriais gali planuoti (ar tuo labiau nuvažiuoti) tikrai ilgas keliones.
Aš sutinku, kad iš bėdos galima į tokį mažiuką automobiliuką (nesvarbu - elektrinį ar dyzelinį) susipakuoti 4 asmenų šeimą su šunimi plius visą jų bagažą ir išvažiuoti iš Vilniaus į Nidą (ar Palangą, ar Papę, ar prie Ignalinos ežerų - kaip kam patinka). Bet tai nėra ir niekada nebus patogu. Tam skirti didesni ir talpesni automobiliai.
Norite lyginti Leaf'ą ar Zoe ir jų sąnaudas - lyginkite su automobiliais, kuriais neišvažiuojate iš Vilniaus ar jo priemiesčių. Su stovinčiais 8 ir 17 valandos kamščiuose ir deginančiuose ne mažiau kaip 8-10 litrų / 100 km.
Elektromobilis - puikus antras (mažas) šeimos automobilis. Šeimos, gyvevnačios užmiesčio name, turinčios galimybę tą automobilį prijungti prie elementarios rozetės per naktį, turinčios nuvežti / paimti vaikus iš mokyklų ar darželių. Jau ir dabar galinčiais važiuoti viešojotransporto juostomis ir nemokamai stovėti mokamose Vilniaus parkingo zonose. Tada ir skaičiavimai kitokie...
immortallt 2014-12-03 09:17
raimism, paimk Tesla ir lygink su BMW 7, Mercedes S ar Lexus'u.
Iki 2017-2020 akumai turėtų atpigti 1/3, jei nebus jokių major breakthrough.
gytis13 2014-12-03 10:05
O mano norai elementaresni. Aš noriu nusipirkti seną zaporožietį, pakeisti jo variklį į elektrinį ir važinėtis sau. Bet - negalima. Mat automobilio perdirbimas. Nepraeisi technikinės. Reikia pirkti gatavą elektromobilį. Pasigamint draudžiama. Mat pigiau gautųsi.
Arns 2014-12-03 10:09
Kodėl turėtu atpigti be persilaužimo? Daugumoje naudojami retieji metalai, kurių tik mažėja, o nemažą dalį kainos sukelia pvz jog Kinija beveik neleidžia eksportuoti tokių...
kestutisz 2014-12-03 10:33
Elektromobilių važinėjimai ir dabar realiai subsidijuojami iš "tradicinių" vairuotojų kišenės. Jau dabar jokių mokesčių už kelius nors užima tiek pat vietos, ir berods parkingą ar išskirtines sąlygas A juostose nors tenkina tik asmeninius poreikius. Daugiau "motyvacijų" būtų dar labiau nesąžininga. Patys negaminam, tad dar ir kokį PVM nuimti būtų visiškai nesuvokiamas sprendimas (o kodėl dviračiam ar segvėjam kokiem ne? o batam ir maistui jei pėščiom vaikštau?).
raimism 2014-12-03 10:49
beveik visi dabartiniai (tradiciniai) automobilių gamintojai šiuo metu savo ateitį regi vandenilio fuel cell automobiliuose. Toyota tokį automobilį jau pradeda pardavinėti kaip masinį nuo kito ketvirčio, net VW ir Audi prototipai yra su vandenilio fuel cell'ėmis. Todėl manau, kad ličio jonų akumai tiek nepigs, tiesiog bus naudojama kita technologija.
Arba bus naudojamas kitoks verslo modelis - kaip pvz Renault Zoe: baterijos tu neperki, ji yra Renault nuosavybė ir yra keičiama tau nuvažiavus pas jų atstovus. Už baterijos naudojimą tu moki nedideles mėnesines įmokas. Šiuo atveju dingsta visos mistinės baimės ''kas bus iš baterijos po 10 metų''. Šis argumentas man iš vis skamba kvailokai - negi žmonės taip susitaikę su vargo pelės vaidmeniu, kad net nemąsto apie tai, kad jis / ji dirbs gerą darbą ar turės savo verslą ir galės sau nusipirkti ar lizinguotis naują automobilį, kuriuo pravažinės 5-6 metus (iki ~150 000 km), o paskui tą automobilį keis į naują? (lyrinis nukrypimas...)
Simplicity 2014-12-03 10:53
Straipsnis iš serijos „Aš nusipirkau elektromobilį, o dabar tegul mokesčių mokėtojai susimeta man ant krovimo stotelės.“
vytra 2014-12-03 10:55
- Spendimas itin suvokiamas, kiekvieno apsukraus vertelgos svajonė pasisavinti biudžetą asmeniniam bizniui, o "valstybės vyrai" seilę tik varvina prieš juos..
immortallt 2014-12-03 11:14
Tesla dabartiniai automobiliai ir yra prabangūs.
Greit jau bus ir daugmaž biudžetinis už 35,000.
Vandeniliniai - sunkus reikalas, nors ir bando leisti, bet nėra nieko konkretais. Taip pat eksperimentinė technologija. Beje jos energetiniai nuostoliai kiek suprantu didesni, o vandenilio gamyba dažnai dabar yra iš anglies/dujų ar naftos - tarši. Galima išgauti iš vandens, bet brangiau nei kuras.
Jei būtų ištobulinta vandenilio technologija, tai keičiasi tik akumuliatorius, esmės nekeičia - varomi elektra.
Simplicity, bėda ne susimokėti už tuos kwh elektros. Bėda, kad nėra infrastruktūros. Iš pradžių būtų galima finansuoti iš biudžeto ir sukurti infrastruktūrą, vėliau galima parduoti dalimis ar tęsti veiklą kaip komerciniam projektui, kai pasiekiamas masinis efektas. Pasiekiami keli tikslai - mažinama priklausomybė nuo importuojamos naftos, tarša ir išlaidos (ilgu laikotarpiu žiūrint). Žinoma iš to valstybė po to gali ir uždirbti.
Arns 2014-12-03 11:31
Dauguma importuoja elektrą, nemaža dalis valstybių iki šiol vos kelis procentus elektros pasigamina mažai taršiomis elektrinėmis. Tad taršos sumažėjimas - sąlyginis, mažiau eilinis praeivis užuos pravažiuojančio automobilio išmetamą smarvę, bet bendro taršos kiekio nepakeis, nes nemaža dalis "rezervo" yra anglimi kūrenamos elektrinės, taip, net gi čia, Europoje, ES.
Simplicity 2014-12-03 18:12
).
Kaip rusai sako, mėgsti čiaužyti, tai pamėk ir rogutes tampyti.
Arthuras 2014-12-03 19:22
Kol kas elektromobilis yra tik užgaida, nes ekonominiu požiūriu jis neatsiperka. Ir tikrai sutinku su ta mintimi, kad kitų sąskaita tikrai neturėtumėm gerinti gyvenimo tiems, kurie ir taip tikrai gerai gyvena (tik tokie šiandien perka elektromobilius).
trapecijus 2014-12-03 20:10
Kiekvienas žiūrit iš savo varpinės ir esat teisūs manyčiau. Pritariu - elektromobilis ne lietuviams (geraja prasme). Tiesiog neapsimoka. Ypač kai paskaičiuoji kiek už naujų auto skirtumą gali dyzelio nusipirkt. Bet jeigu gyventumete Londone? Apie parkavimą centre klausaus akis išpūtęs kai papasakoja.
Pvz aš vien kelių mokesčio per metu sumoku 800 eurų(Airijoj). O nusipirkus tarkim Renault Zoe metinis būtų 120 eurų(vairuoju 2.0L sedaną, tad ne apie komfortą čia dabar.) Kiek sutaupyčiau per 5 metus? Kiek ant kuro? Šiandienai užtenku 300 eurų per mėnesį. O į EV įkiščiau laidą iš rozetės, išmestą per pašto langelį duryse. Grubiai skaičiuojant pirkti EV iš salono 5-6 metams pinigų išeina tiek, kiek 5-6 metams perkant 8-10 metų senumo dvilitrį laužą. Neskaičiuoju parkingo, nes nei darbe, nei savo kieme mokėti nereikia. O žinau daug tokių, kur net prie savo namų moka, taip pat darbe 2-8 eurus į dieną, Dublino centre ir visą 20 imanoma sumokėt.
Plius yra tokių žmonių, kuriems rūpi kiek teršia gamtą (prašau nepradėkit apie tai, kad EV pagaminimas teršia labiau nei traktoriaus) ir pasitenkina savimeilę važiuodami ''žaliai''. Man asmeniškai iki darbo 30 km į vieną galą be jokių kamščių. Rimtai mąstau kitąmet imti EV.
shift 2014-12-03 21:49
Nesuprantu aš tų bambeklių, kuriems užkliūva įkrovimo stotelių įrengimas. Tos stotelės gi nėra elektromobilių savininkų nuosavybė, jomis naudositės ir jūs patys po 5-8 metų. Lietuvoj tikriausiai iki šiol nebūtų interneto, jei tik viską valdytų bambekliai, kurie savo pinigais nenori finansuoti "buržujų" užgaidų. Nes mat jiems nereikia, todėl jų tai "nekąso" . Šios pirmosios nemokamos stotelės veikia kaip skatinimo priemonė tam, kad perėjimas prie elektromobilių būtų sklandus ir kiek įmanoma greitas. Patys elektromobiliai ištobulės ir atpigs tik tada, kai jų pardavimai bus rentabilūs. Savaime suprantama, kad rinkos naujovės visada parduodamos už premium kainą.
Neatsistebiu aš ir jūsų ekonomijos skaičiavimu. Visi puola skaičiuoti su naujo Leafo lietuviška kaina. Bet nejaugi niekas nepasižiūrit kiek kainuoja nedaug dėvėtas Leafas parvežtas iš tų šalių kur elektromobiliams netaikomas PVM? Vienerių metų Leafas iš JAV - už 60 k Lt. 2-3 metų už 40+ k. Ir tie automobiliai modeliai dažniausiai turi dar visus veikiančius baterijų modulius.
O dabar paskaičiuokit tokią situacija, kad jūs nusipirkot Leafą už 40k Lt. Su savo darbdaviu susitariat, kad leis krautis iš įmonės tinklo nemokamai (8 darbo valandos kai ptik pakanka pakrauti lėtuoju krovimu pilnai bateriją). Tada atminusuojam kasmetinius alyvos keitimus, visą glėbį filtrų, variklio dirželių keitimus, pavarų dėžės tepalus ir priežiūrą ir t.t. Skaičiuojam, kad dvigubai ilgiau tarnaus kaladėlės, nes dažniau stabdant varikliu regenaruojam energiją. Prie šitokių aplinkybių skaičiai daug geresni gaunasi.
Po 10 metų dauguma važinėsim elektromobiliais - neišvengiamai. Tik klausimas ar judėsim į priekį lygiagrečiai kaip pasaulis juda ar bambėsim ir vilksimės iš paskos.
immortallt 2014-12-03 22:09
Simplicity, jei išmainė taršos kvotas ne į pinigus, o į elektromobilius ir infrastruktūrą tai kažką keičia?
Lietuvoje tėra viena greito krovimo stotelė.
Nesiūlau subsidijuoti, tik inicijuoti infrastruktūros vystymą, kaip ir elektros tinklų, vandentiekio ar kanalizacijos. Tik čia padarius pradinį postūmį galėsi ilgainiui performuoti į pelningai dirbančią įmonę arba tiesiog pelningai parduoti infrastruktūrą. Nėra visuomenei naudos? Sumažėjusi tarša turbūt tik savininkui aktualu.
Net anglimi kūrenama elektrinė, per 100km užmaitins mašiną mažiau teršdama, nei VDV variklis.
Akumuliatoriaus gamyba nėra tokia tarši, kaip dauguma piešia. Didžioji dalis ličio išgaunama iš daug ličio ir kitų metalų turinčio tirpalo išgaunamo iš gelmių. Tada vėjo ir saulės dėka atviruose baseinuose išgarinama. Aišku reikia ir atskirti, bet tai nėra tiek taršu, kiek dauguma piešia. Grafito gamyba/kasyba tarši pagrinde dėl kietųjų dalelių, bet tai neužsilieka atmosferoje ir pakankamai lokalizuota.
Patys akumuliatoriai per metus patobulėja ~11% vidutiniškai. Tesla panašu per artimiausius 3 metus šiek tiek padidins tą pažangą su Gigafactory, kai padvigubins ličio celių gamybą pasaulyje.
Arthuras 2014-12-03 22:15
Pats pigiausias naudotas Leaf Lietuvoje kainuoja 48 tūkst. lt. T.y. 3 metų senumo ekonominis, neaiškaus stovio kibiras kainuoja būtent tiek. Tu neturi nei garantijos, nei nieko. Neaišku, kiek tos baterijos dar laikys Lietuvos sąlygomis, kuomet temperatūros žiemą krenta iki -20. Jei baterijos sugestų, susidėvėtų po poros metų - automobilis, iš esmės, išmetimui. Nes pakeisti baterijas kainuos minimum 15 tūkst. lt.
Už 40 tūkst. lt galima nusipirkti dar metais naujesnį ir geresnį dyzelinį kibirą. Kuris nuvažiuos daugiau nei 100km nesustojus ir jame žiemą nereikės šalti. Ir už kainos skirtumą nuvažiuosi dar 50k km skaičiuojant, jog važiavimas elektra nieko nekainuos(o jis kainuos). Ir parduosi po poros metų už 30 tūkst.lt tą dyzeliuką drąsiai.
Taip, elektromobiliai yra ateitis. Bet kol kas ne dabartis.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuviški elektromobilių eksploatavimo ypatumai - nei juoktis, nei verkti