Kaip policininkai matuoja greitį kelyje, kuriame greitis neribojamas? (0)
Meno saloje (Isle of Man, Jungtinė Karalystė) yra vienintelis Europoje kelias (išskyrus autobanus Vokietijoje), kur transporto priemonių greitis nėra ribojamas. Todėl saugumas tame kelyje – svarbiau už viską.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rezultatas – neįtikėtinas greičio nuobaudų skaičiaus sumažėjimas. Tačiau smarkiai sumažėjo ir avarijų skaičius – taip pat ir dėl nedrausmingo salos svečių elgesio prie vairo.
"Svarbiausia, kad visi žinotų: jei ką nors padarysi ne taip, teks su mumis pasikalbėti, - paaiškino pareigūnas. – Tačiau mes taip pat norime, kad jūs, žurnalistai, grįžę savo pažįstamiems, kolegoms papasakotumėt, kaip tai yra gerai ir kokia gera yra Meno salos policija. Mano vyrukai dirba 12 val. pamainomis: 8 val. ūžia žmonėms galvas, o kitas 4 val. viską surašo. Dabar visi ekipažai kelyje – mėgina atsidurti tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje."
Tai – vadinamasis pro-aktyvus (prevencinis) patruliavimas, kai pats pareigūnas A. Thomsonas ar jo pavaldiniai susitinka su salon atvykusiais baikeriais ar superautomobilių savininkais.
"Pasirūpiname, kad jie turėtų ryšį su mumis, o tada informuojame juos apie pavojingas vietas, primename, kad čia – ne trasa, o bendro naudojimo keliai. Jei jūs ką nors sužalosite, būsite už tai atsakingas nepriklausomai nuo to, ar eismo įvykio vietoje buvo ribojamas greitis. Mes tik norime sulaukti daugiau svečių ir kad jiems čia būtų kuo smagiau."
Žinoma, naivu būtų tikėtis, kad tokių švelnių priemonių pakanka kiekvienam vairuotojui. Meno salos kelių policija turi ir priemonių prieš piktybiškus vairuotojus: keletas patrulinių automobilių su greičio fiksavimo įranga (pvz., Ford Focus ST).
"Žinoma, patruliams reikalingi automobiliai, tačiau nereikia pamiršti, kad lenktyninio motociklo tu vis tiek niekada neaplenksi, nepavysi, - sako kelių policijos vadas. – Gali lėkti 160 km/val. greičiu įsijungęs sirenas ir švyturėlius, tačiau "britvos" nuzvimbs nespėjus nė apsidairyti."
Tam patruliai turi kitų priemonių – sportinių motociklų, kurie savo išvaizda nesiskiria nuo paprasto motociklo (t.y., tų motociklų korpusas nėra nudažytas patrulinio transporto spalvomis). Šie plieno žirgai ypač praverčia vadinamąjį Beprotiškąjį Sekmadienį, kai atvyksta šimtai motociklininkų, o kalnuotame segmente eismas leidžiamas tik viena puse.
"Tų motociklų tikrai nepastebėsite – tuo puikiai pasirūpinta, - apie slaptuosius policijos motociklus pasakoja A. Thomsonas. – Tad jei važiuoji kelio atkarpa, kurioje leistinas ne didesnis nei 80 km/val. greitis, būtinai pamatysi didelį ženklą, įspėjantį, jog šiame kelio ruože gali dirbti slapti policijos motociklai. Tada pirmiausia žvilgteli į veidrodėlius. Juose pamatai motociklą. Ar tai vienas iš tų slaptųjų motociklų? Pasakysiu tik tiek, kad atsiradus šiems motociklams mirtinų avarijų skaičius drastiškai sumažėjo."
Kitaip nei Jungtinėje Karalystėje, Meno saloje nėra greičio matuoklių. Tiksliau būtų pasakyti, jog juos mėginta statyti, tačiau sulaukta prieštaravimų.
"Turėjome du stacionarius matuoklius, - neslepia A. Thomsonas. – Tačiau jie, kaip čia pasakius, nepritapo. Na, juos netrukus "nuskynė"... Tada ėmėmės kitos priemonės – bendruomeninės greičio kontrolės. Apmokėme kai kuriuos bendruomenės narius naudotis specialiu lazeriniu įrenginiu. Taip jie fiksuoja bet kurią greitį viršijusią transporto priemonę, o informaciją persiunčia mums. Tada mes pasikalbame su tais vairuotojais – ir viskas. Nepatikėsite, tačiau to pakanka – niekas čia nelaksto kaip be galvos."
"Svarbiausia, kad visi žinotų: jei ką nors padarysi ne taip, teks su mumis pasikalbėti, - paaiškino pareigūnas. – Tačiau mes taip pat norime, kad jūs, žurnalistai, grįžę savo pažįstamiems, kolegoms papasakotumėt, kaip tai yra gerai ir kokia gera yra Meno salos policija. Mano vyrukai dirba 12 val. pamainomis: 8 val. ūžia žmonėms galvas, o kitas 4 val. viską surašo. Dabar visi ekipažai kelyje – mėgina atsidurti tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje."
Tai – vadinamasis pro-aktyvus (prevencinis) patruliavimas, kai pats pareigūnas A. Thomsonas ar jo pavaldiniai susitinka su salon atvykusiais baikeriais ar superautomobilių savininkais.
"Pasirūpiname, kad jie turėtų ryšį su mumis, o tada informuojame juos apie pavojingas vietas, primename, kad čia – ne trasa, o bendro naudojimo keliai. Jei jūs ką nors sužalosite, būsite už tai atsakingas nepriklausomai nuo to, ar eismo įvykio vietoje buvo ribojamas greitis. Mes tik norime sulaukti daugiau svečių ir kad jiems čia būtų kuo smagiau."
Žinoma, naivu būtų tikėtis, kad tokių švelnių priemonių pakanka kiekvienam vairuotojui. Meno salos kelių policija turi ir priemonių prieš piktybiškus vairuotojus: keletas patrulinių automobilių su greičio fiksavimo įranga (pvz., Ford Focus ST).
"Žinoma, patruliams reikalingi automobiliai, tačiau nereikia pamiršti, kad lenktyninio motociklo tu vis tiek niekada neaplenksi, nepavysi, - sako kelių policijos vadas. – Gali lėkti 160 km/val. greičiu įsijungęs sirenas ir švyturėlius, tačiau "britvos" nuzvimbs nespėjus nė apsidairyti."
Tam patruliai turi kitų priemonių – sportinių motociklų, kurie savo išvaizda nesiskiria nuo paprasto motociklo (t.y., tų motociklų korpusas nėra nudažytas patrulinio transporto spalvomis). Šie plieno žirgai ypač praverčia vadinamąjį Beprotiškąjį Sekmadienį, kai atvyksta šimtai motociklininkų, o kalnuotame segmente eismas leidžiamas tik viena puse.
"Tų motociklų tikrai nepastebėsite – tuo puikiai pasirūpinta, - apie slaptuosius policijos motociklus pasakoja A. Thomsonas. – Tad jei važiuoji kelio atkarpa, kurioje leistinas ne didesnis nei 80 km/val. greitis, būtinai pamatysi didelį ženklą, įspėjantį, jog šiame kelio ruože gali dirbti slapti policijos motociklai. Tada pirmiausia žvilgteli į veidrodėlius. Juose pamatai motociklą. Ar tai vienas iš tų slaptųjų motociklų? Pasakysiu tik tiek, kad atsiradus šiems motociklams mirtinų avarijų skaičius drastiškai sumažėjo."
Kitaip nei Jungtinėje Karalystėje, Meno saloje nėra greičio matuoklių. Tiksliau būtų pasakyti, jog juos mėginta statyti, tačiau sulaukta prieštaravimų.
"Turėjome du stacionarius matuoklius, - neslepia A. Thomsonas. – Tačiau jie, kaip čia pasakius, nepritapo. Na, juos netrukus "nuskynė"... Tada ėmėmės kitos priemonės – bendruomeninės greičio kontrolės. Apmokėme kai kuriuos bendruomenės narius naudotis specialiu lazeriniu įrenginiu. Taip jie fiksuoja bet kurią greitį viršijusią transporto priemonę, o informaciją persiunčia mums. Tada mes pasikalbame su tais vairuotojais – ir viskas. Nepatikėsite, tačiau to pakanka – niekas čia nelaksto kaip be galvos."
(70)
(1)
(69)