Po padidinimo stiklu - 112 pagalbos telefonas: kas pasikeičia po tragedijų  (15)

Po tragiškai pasibaigusios avarijos pirmadienį netoli Kauno Bendrasis pagalbos centras (BPC) vėl atsidūrė po padidinamuoju stiklu ir priminė sudegintos nepilnametės tragediją Dembavoje. Ketvirtadienį žurnalistai buvo vedžiojami po centrą ir iš arti supažindinami su operatorių darbu. Čia nuo penktadienio operatoriai klausys psichologinių mokymų, kaip valdyti konfliktines situacijas ir užgesinti emocijas.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2015-10-15 Po padidinimo stiklu - 112 pagalbos telefonas: kas pasikeičia po tragedijų  (15)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmadienį prieš susiduriant lengvajam automobiliui ir sunkvežimiui, automobilį kurį laiką sekęs kitos mašinos vairuotojas prašė pagalbos, tačiau jos sulaukti nepavyko. Daugelis kaltina operatorę, nenorėjusią avarijos liudininko sujungti su kelių policija.

Vis dėlto vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelissuskubo užstoti BPC darbuotoją, dirbusią pagal nustatytas taisykles. Vidaus reikalų ministerija į savo rankas perėmė tyrimą, turintį atsakyti į amžiną klausimą: kaip pagerinti Bendrojo pagalbos centro darbą.

Laikinai nedirba

BPC viršininkas Audrius Čiuplys pranešė, kad šiuo metu darbuotoja laikinai nedirba, kad galėtų atsigauti. Neseniai įsteigtas ir psichologo, kuris padėtų tokiose situacijose, etatas.

„Ji labai išgyvena, kad kilo toks ažiotažas. Reikia turėti omenyje, kad tas pokalbis, kurį visi ramiai perklauso prie kavos puodelio, nėra toks, kai tuo metu iš tikrųjų vyksta įvykis. Be to, pokalbis, ištrauktas iš sistemos, yra švarus, be pašalinio triukšmo“, – sakė viršininkas.

„Manau, kad jos atsakomybės yra tiek pat, kiek ir to asmens, kuris nesiteikė suteikti informacijos, manydamas, kad jis geriau žino, ką reikia daryti“, – teigė A.Čiuplys.

Vienuoliką metų BPC dirbantis pamainos skyriaus vadovas Dainius Vidrickas teigė, kad daug žmonių teikdami pagalbą viską išgyvena savyje. Daugelis net namo išsineša problemas. Galvoja po darbo, ko nepadarė ar nepaklausė.

Psichologiniai mokymai

BPC darbuotojai nuo penktadienio turės lankyti kursus apie tai, kaip valdyti konfliktines situacijas telefonu. „Tai  tiesiog sutapimas, bet mes jau gegužės mėnesį susiradome žmogų, kuris galėtų surengti vienos dienos kursus, bet vasarą to nedarėme dėl atostogų. Visi žmonės, kurie atsakinėja į skambučius, pradedant nuo penktadienio turės pereiti psichologinius mokymus, kaip suvaldyti konfliktines situacijas ir nepasiduoti emocijai“, – sakė BPC viršininkas Audrius Čiuplys.

Prieš sėsdamas prie pagalbos skambučių pulto operatorius turi išklausyti trijų mėnesių mokymus, kuriuos veda didesnę darbo patirtį turintys kolegos. Dažniausiai darbuotojai ateina iš gatvės, tik vienas kitas ateina medikas, policininkas ar ugniagesys-gelbėtojas. Po kiekvienos pastebėtos klaidos operatorius iškviečiamas į pokalbį su viršininku, atliekami tyrimai.

Po tragedijos Dembavoje – skyrių naikinimas

Po žūtimi pasibaigusio įvykio Kaune prisiminta ir prieš dvejus metus rugsėjo 21 dieną Dembavoje (Panevėžio r.) nutikusi tragedija, kai buvo nužudyta septyniolikmetė. Mergina  buvo pagrobta ir uždaryta automobilio bagažinėje, ir nors bandė išsikviesti pagalbą numeriu 112, tarnyboms nepavyko nustatyti jos buvimo vietos. Ji vėliau buvo sudeginta gyva. 

Nelaimė Dembavoje prisidėjo prie to, kad šių metų liepos mėnesį buvo panaikinti kai kurie BPC skyriai. Buvo numatyta, kad iš dešimt apskričių centrų visi pagalbos skambučiai būtų perkelti į du taškus – Vilnių ir Klaipėdą.

Buvo paskatintas susikalbėjimas su greitosios pagalbos specialistais, greitesnis susitarimas tarp Vidaus reikalų ir Sveikatos apsaugos ministerijų.

„Dabar atliekami techniniai darbai, kad   skambutis ir gauti pagrindiniai duomenys – telefono numeris, adresas, trumpas įvykio pobūdis – automatiniu būdu atsidurtų greitosios pagalbos dispečerio monitoriuje. Pokalbio sujungimo metu tas dispečeris, kuris perims pokalbį, jau automatiškai matys pirminius duomenis ir nereikės dvigubai klausinėti tų pačių asmenų“, – teigė BPC viršininkas ir pranešė, kad techniniai patikrinimai jau bus atliekami lapkričio pabaigoje.

Su SIM kortele ar be – jokio skirtumo

Problemų kilo dėl mobiliojo ryšio operatoriaus, kuris nebuvo užtikrinęs, kad be SIM kortelės galėtų perduoti vietos nustatymo duomenis, bet po tragedijos viskas buvo sutvarkyta. Šiuo metu BPC, nustatydamas pagalbos šauksmo vietą, mato tokį patį spindulį, nesvarbu, ar telefonas su SIM kortele ar be jos.

Spindulys priklauso nuo vietovės ir mobiliojo ryšio operatorių stočių. Jis gali skirtis mieste nuo kelių šimtų metrų iki kilometrų. Užmiestyje prasideda nuo kilometro ir gali būti iki 40 km.

„BPC centras yra paslaugų, gaunamų iš mobiliojo ryšio, TEO tinklų, Ryšių reguliavimo tarnybos, Registrų centro ar Vidaus reikalų ministerijos radijo ryšio tinklų, vartotojas. BPC perka informacinių sistemų paslaugas, jas įdiegia, prižiūri sistemą“, – priminė viršininkas A.Čiuplys.

Nei darbuotojų, nei viešųjų ryšio specialisto

Bendrajame pagalbos centre šiuo metu yra 362 etatai. Iš jų 330 – operatorių. Šiandien BPC turi neužimtų 50 operatorių etatų. 4,7 mln. eurų dydžio metinį BPC biudžetą S.Skvernelis vadina išgyvenimo biudžetu. Iš jo 3,4 mln. eurų sumokama algoms.

„Žmonės čia neateina dirbti. Pagrindinis motyvas yra finansinis, nes tik atėjęs operatorius negali gauti daugiau kaip 410–450 eurų atlyginimo. BPC nėra asmens, kuris dirbtų su viešaisiais ryšiais. Apskritai visa administracija yra nedidelė, nėra net užpildyti visi laisvi etatai. Organizacinis skyrius yra be viršininko. Yra striuka“, – skundėsi A.Čiuplys.

BPC viršininkas tikisi surasti daugiau žmonių, kad trumpėtų atsiliepimo laikas, pokalbių trukmė, sujungimo laikas ir būtų aptarnauta daugiau skambučių. Per parą BPC sulaukia apie 8–9 tūkst. pagalbos skambučių. Su policija sujungia 1 iš 100 įvykių.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Lina Bartkutė
(7)
(3)
(4)

Komentarai (15)