Lietuvos verslas apie valstybės perkamus šarvuočius: daroma visiška nesąmonė - politikai absoliučiai nesuvokia situacijos

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

shift 2015-12-22 13:43
Šitas straipsnis dar buvo publikuotas prieš galutinį sprendimą išsirinkti būtent Boxer. Tačiau verslininkų nepalaikau. Tai, ką jie "įsivaizduoja" apie karinės technikos sudėtingumą, nebūtinai atsispindi realybėje. Kadangi kalba eina apie žmonių saugumą, ši technika negali virsti vietinių meistriukų eksperimentu. Laikas yra brangesnis.
Rukis 2015-12-22 13:58
Turim mes tokias galimybes, reikia tik noro ir trupučio avantiūrizmo.
immortallt 2015-12-22 14:02
Verslininkai kalba apie dalių gamybą. Boxer'ių mums reikėjo jau vakar. O verslininkai kuo puikiausiai galėtų susėsti ir padaryti savo šarvuotį, tada ir siūlyti jį rinkai. Dabar tik garsiai parėkauja, bet realiai neturime mes tų sistemų, kurių kūrimas ir testavimas kainuoja dešimtis milijonų, jei ne šimtus. O kai pasako, kad nieko ten sudėtingo, tas pats kas traukinys, tai kodėl vienų tiek pranašesni, o kitų ne?
Arns 2015-12-22 14:08
shift, nereikia nusišnekėti. Jei Lietuvos verslininkai siūlytu patys pagaminti šarvuoti, būtu galima su tavimi sutikti. Bet dabar jų siūlymas dalį lengviau gaminamų dalių gaminti vietoje, taip pat atlikti remontą. Nežinau kiek tiesa, bet teko girdėti jog pagal dabartinį vokiečių pasiūlymą, Lietuva tegalės perdažyti bei pasikeisti padangas šarvuočiui. To net normaliems mokymams gali būti per maža, jau nekalbant apie karinę situaciją. Ypač jei šarvuočius tektu dislokuoti kur nors užsienyje pagal NATO programą. Be vokiečių serviso tai taptu neįmanoma.
- 2015-12-22 14:21
Taip, nieko sudėtingo. Dabar situacija bus tokia - sugedęs šarvuotis, o šalia dėžė su atsarginėmis detalėmis, ir mėnuo laukimo, kol atvažiuos vokietis pakeist karbiuratorių? Lietuvos verslas nesiveržia taisyti ginkluotės, o nori gebėti taisyti dyzelinį variklį. Iš principo tai jau moka, bet neturi specifinių žinių konkrečiai karinei technikai. O tai - jau trūkumas konflikto atveju ir per didelės išlaidos taikos metu. Pavyzdys iš gyvenimo - stovi įranga iš vokiečių, be jokios galimybės patiems taisyti - viską servisas turi daryti. To rezultatas - pakeist tarpinės sudėvėjusios negali, nes sąlygose nenumatyta, turi laukti mėnesį, kol suvažinės kada nors vokietukas. Ir taip dėl kiekvienos smulkmenos - jiems pinigai, mums - prastovos.
technologas 2015-12-22 14:33
Rado kuo girtis. Kiek radau moka ten arti minimumo, o kabelių mašinoms pynimas ne tiek vertingas, kiek sunkus darbas. Elementarus outsourcing'as, kai kitoje Baltijos jūros pusėje pigi darbo jėga sutinka nudirbti sunkiausius protelio daug nereikalaujančius darbus. Pakanka prisiminti yazaki wiring Kai lietuviai švedams galės pavesti panašias užduotis galės girtis.
immortallt 2015-12-22 14:57
-, nežiūrėjau konkrečių sutarčių, bet kas trukdo kariuomenei savo mechanikus apmokyti priežiūros?
Vytax 2015-12-22 15:14
Visą karinę techniką turi remontuotis tik pati kariuomenė. Būtent kariuomenė privalo turėti savas dirbtuves ir savus detalių sandėlius. Šitaip aišku kariuomenėje reikia daugiau personalo, bet tuo pačiu taip išsprendžiama ir dalinių užpildymo problema. Tai yra saugiausias variantas karo atveju. O verslas ir pramonė karo atveju paprasčiausiai neveiks. Verslas neturi detalių sandėlių, nekaupia atsargų. Greitai detalių iš užsienio atsivežti nepavyks. Keliai, geležinkeliai, oro erdvė, uostas karo atveju bus paprasčiausiai užblokuoti. Pasigaminti irgi nepavyks. Elektros tinklai, dujotiekiai bus sunaikinti. O įmonių darbuotojai nesusirinks. Vieni bus fronte, kiti kur nors slėpsis, kiti pabėgę, dar kiti žuvę ir t.t. Daliai „verslinykų“ tokie užsakymai tai aišku nuostolis. Seniau KAM labdaros forma gaudavo tik visokį seną laužą. Kurį norint naudoti reikėdavo labai stipriai jį remontuoti, modernizuoti ir t.t. O tai būdavo daug, daug užsakymų verslui. O dabar kai perkama nauja technika, paprasčiausiai nebus šitų užsakymų. Tos pačios šarvuočių padangos ar dyzeliai motorai tikriausiai tarnaus ilgai ir nuobodžiai.
Arns 2015-12-22 15:22
Pasirašytos sutartys žinoma. Jei sutartyse nebus įtrauktas punktas, jog Lietuva pati renkasi kas atliks priežiūros darbus, "Boxer" visa priežiūra teks gamintojui. Jis žinoma žiūrės pelno. Elementaru. Apie tai verslas ir kalba. Apie tai kalbėjo ir kiti savo pasiūlymus teikę gamintojai, jog "Boxer" vienintelis Lietuvai nepatikės jokių technologijų šarvuočio priežiūrai.
Džionis Bravo 2015-12-22 16:21
Jeigu tie pseudo-verslininkai argumentuotų savo poziciją pasiremdami ne tik populizmu ir politikos kritikavimu bei rašytų savo pretenzijas į padorų portalą arba iš kart politikams, galbūt ką nors ir pakeistų, o ne myžčiotų pletkų lygio naujienų portaluose ir keltų paprastiems žmonės nerimą ir pasipiktimą. Peace.
Gediminas Jurgaitis 2015-12-22 16:37
Manau Lietuvos imones puikiai remontuotu taikos metu, BET kas garantuos serviza karo atveju? Ar tas MAN servizas garatuoja, kad karo atveju jo mechanikai iseis i darba?
Arns 2015-12-22 16:42
Gal nereikia kvailų teiginių? Tipo manai KAM parėmusi į beržą remontuotu kur miške? Ji irgi turi kelias vietas, kurios gali būti lengvai sunaikintos. Atvykę vokiečiai (karo metu), taip pat iš oro reikiamų įrankių remontui neišsiburtu. Taigi, išvada, arba nieko nedaryti arba maksimaliai didinti galimybę gebėti remontuoti. Nieko nepadarysi, kad Lietuva yra maža šalis ir realaus karo atveju gerai nebūtu.
manas 2015-12-22 18:25
O kas cia ne taip parasyta?? Sakai nesugebes sarvuociui pagal brezini pravodkes supynt? Beje "Metalistas" panevezyje gamina duslintuvus Rolls-Royce automobiliams, tai tipo sarvuociui jau nepagamintu? Net nekalbu apie kazkokiu detaliu frezavima ar tekinima. Ar cia tau uzkliuvo, kad algos pas mus mazesnes, tai tipo ne tas musu lygis?
Gediminas Jurgaitis 2015-12-22 19:28
nemanau, kad remontuos i berza paremus, bet, kad karo atveju MAN ar kita privati imone nedirbs tai cia beveik faktas.
technologas 2015-12-22 19:38
Kabelių pynimas geriau negu nieko, bet faktas, kad viską eksportuoja, viduje tų kabelių niekam nereikia. Tai gal tegul ir toliau tuos kabelius pina, jei tiek temoka.
Arns 2015-12-22 19:40
Tai, gal ponas minuse, paaiškintumėte ką siūlote? Priminsiu, šiuo metu situacija yra tokia, garantinę priežiūrą turi prisiimti vokiečiai arba vokiečių atrinktos bendrovės. Kadangi bendroves išbrokuojate, kas lieka?
manas 2015-12-22 21:11
Eksportas tai ekonomikos variklis...
mnv 2015-12-22 23:43
Pagal mane, tai taip kaip į kontraktus įeina kareivių, kurie technika naudosis apmokymai, turėtų įeiti ir mechanikų kurie ją taisys apmokymai. Galbūt ir įeina, kas čia dabar žino.
Gediminas Jurgaitis 2015-12-23 01:20
Mano manymu pagrinde KAM turi buti atsakinga uz karines technikos remonta karo atveju, o taikos metu gali remontuoti, bet kuris auksto lygio servizas tegu ir tas MAN.
technologas 2015-12-23 06:56
Aukštos pridėtinės vertės produkcijos eksportas ekonomkos variklis. Vyniojant kabelius ar siūnant popigiai drabužius kai po to uždėjus etiketę jie pabrangsta 20 kartų pragyvenimui tik uždirbt išeina. Kuomet kokia siuvykla, siuvanti pasauliniams brendams pareikštų, kad ji gera - niekas apie ją negirdėjęs, o firminius ženklus žino. Apie kabelių vyniotojus irgi turbūt pasaulis nelabai girdėjęs. Gal kada ką nors vertingesnio pagamins.