Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
T 2016-02-15 08:53
Šiaip tai nesu akumuliatorių specialistas, bet manau akumuliatoriniai automobiliai visai neturi ateities.
- akumuliatoriai labai lėtai vystosi ir turi tendencija visai sustoti vystytis.
- ličio ištekliai labai riboti.
- akumuliatoriai brangūs.
- akumuliatorius reikia ilgai krauti.
- yra geresni energijos nešėjai, kaip vandenilis.
- jei tokiais tempais bus naudojamos dujos ir nafta jų turėtu užtekti kokiems 50 metų.
Creatium 2016-02-15 09:21
Paskutinis punktas geriausias. Tai kai praeis 50 metų, tada ir gaminsim elektromobilius? Na, tipo, 2067 metų sausio 1 d. visi degimo varikliai uždraudžiami, nuo tos dienos pradedama prekyba elektromobiliais.
Užtruks dar 50 metų, kol visus degimo auto pakeisi į elektromobilius. Puikus mąstymas!
immortallt 2016-02-15 09:38
Net nesi domėjęsis, akumuliatoriai vystosi, ir gan sparčiai. Talpa per kainą didėja 8% per metus. Tesla su Gigafactory padarys šiokį tokį šuolį, per 2-3 metus gal susimažins kainą papildomai 30% dėl masto ekonomijos.
Litis berods aštuntas populiariausias elementas akumuliatoriuje, beje, jo reikia palyginus mažai akumuliatoriuje. Sferinio grafito reikia kur kas daugiau.
Akumuliatorius reikia ilgai krauti tik dėl to, kad nesugalvojama kaip padaryti anodą su katodu atsparius dideliems krūviams už prieinamą kainą.
Vandenilis nėra geresnis nešėjas. Pirma, jis pagrinde gaminamas iš naftos ir dujų (99% šiuo metu). Iš vandens gamyba labai labai brangi. Antra, celėms reikalingi taurieji metalai. Trečia, net teoriškai vandenilį gaminti iš vandens yra brangiau, nei dabartinė akumuliatorių technologija. Nebent kas sukurs kažkokią absoliučiai naują, niekam iki šiol neatėjusį būdą, kaip išgauti vandenilį švariai ir pigiai.
Nafta ir dujos niekad nesibaigs, bet pasaulis jau sutarė, reikia mažinti taršą sparčiai. Taip pat, akumuliatoriai tobulėja pakankamai sparčiai, kad dėl finansinių motyvų išstumtų VDV po kokių 3-5 metų. Tada beliks užkelti gamybą iki 65 milijonų per metus. Elektromobilis taip pat yra greitesnis, dinamiškesnis ir saugesnis, nei VDV. Ateityje asmeninius automobilius turėtų keisti "taksi" paslaugos, kur autonominiais automobiliais važiuosime visur ir bus pigiau, nei nuosavas automobilis. Kaip vienas žmogus pastebėjo, automobilis stovi nenaudojamas 90% laiko. Beje, elektromobilių tarnavimo laikas turėtų būt ilgesnis, nes visos esminės dalys apart važiuoklė ir stabdžiai, nesitrina (o stabdoma pagrinde varikliu, o ne kaladėlėmis). Pagrindinis, jei ne vienintelis skystis naudojamas - langų. Akumuliatorius irgi dėvisi bent jau Tesloje labai neblogai. Berods per 100,000km prarado 5% pradinės talpos. Taigi, nuvažiavus 1,000,000km bus praradęs 50% akumo talpos. Kiek lengvųjų tiek nuvažiuoja?
vytautas50 2016-02-15 10:59
immortallt 2016-02-15 11:06
vytautai, jei proto turėtum, neatrodytų kietas pasakymas. Yra krūvos telkinių, kurie yra pvz draustiniuose, rezervatuose ar labai giliai. Taip pat krūvos smulkių telkinių, kurių gavyba tiesiog labai brangi. Virš 100$ ir daugiau, per barelį. Tai nieko bendro su mano prognozėmis ar pan. Tai realus pasaulis, o ne hipotetinis, kuriame gali visą naftą ir dujas išgauti iki paskutinio gramo.
Beje, net žinomi ir naudojami naftos ir dujų telkiniai nėra 100% išpumpuojami. Lieka likučiai, kurių dėl technologijos netobulumo negalima pasiekti.
Jei suprastum, kokių investicijų reikia, kad pradėti elektromobilių gamybą, gal tau atrodytų tas 1.1 milijono įspūdingiau. Tesla investuos viso gal ~20mlrd dolerių tam, kad pradėtų gaminti 500,000 automobilių per metus. Tai ~2/3 Lietuvos BVP. Ir tai neapima tiekimo grandinės, kur investicijų reikia dar antratiek. Tokios investicijos neįvyksta per naktį.
vytautas50 2016-02-15 11:19
T 2016-02-15 13:18
Tas Tesla Gigafaktory bus vienas is dydziausiu komerciniu nesekmiu. Jau vien uzmojis naudoti tik atsinaujinancia energija daug ka pasako.
Creatium 2016-02-15 13:37
Tai prašovė Musk'as nepasikonsultavęs su tavimi... rūpūs miltai kaip prakišo.
immortallt 2016-02-15 13:49
Atsinaujinanti šiuo metu yra pigiausia elektra, priklausomai nuo regiono.
Taip pat, kai padalini kapitalo kaštus ant ilgo laiko, tai labai sumažina energijos kainą, priešingai, nei elektros pirkimas iš tinklų, kur elektra pagaminta atominėse.
Tesla Gigafactory gamins standartizuotas celes, kurios tinkamos bet kokiai elektronikai. Masto ekonomija leis jas gaminti pigiausiai pasaulyje. Tad jei neišdegs 500,000 automobilių per metus, neišdegs ir elektros akumuliacijos įrenginiai, tiesiog išstums kitus gamintojus iš rinkos ir dirbs pelningai, kol išplės savo elektromobilių gamybą.
Bet realiai problemas jie patirs greičiausiai ne dėl paklausos, o dėl nespėjimo paruošti tinkamai įrangą ir pagaminti visus tuos modelius.
Jomajo 2016-02-15 14:37
Vytautai, o ka virbules rodo , kokia VDV ir naftos ateitis?
vytautas50 2016-02-15 15:43
technologas 2016-02-15 17:14
MindaugasV85 2016-02-15 18:52
norės visas pasaulis
Gediminas Jurgaitis 2016-02-15 23:41
Vytautai tavo svytuokle gal skaitmenine, kad taip tiksliai rodo? gal koki svytuokles appsa turi? DD
R35P3CT 2016-02-16 00:37
Immortal- kurioje vietoje ev greitesne ir geresnė dinamika ? dėl greičio nebent iki 100km/h ir toliau pradeda dusti, o dinamika žymiai geresne pas VDV. Pasižiūrėjus nurburgringe, ta tesla apgailėtinai atrodo... Tai kur čia tas greitis ir dinamika? Beje koenigsas, porsche 918, ferrari laferrari ir panašūs hipercarai nėra elektriniai, tai turbūt nebereikalo. Aš manau elektriniai automobiliukai turėtu būti naudojami tik miestuose nuo taško a iki taško b nuvažiuoti. Ir šiaip nesuprantu kam reikia laužti ir atimti iš žmogaus malonumą turėti dinamiška, sportišką VDV, kuris netik, kad suteikia paminėtus pliusus, bet ir garsą. Manau, žmones pripuolę prie ev, veliau pradės norėti grįžti prie vdv arba turės vieną ev ir vieną vdv .
P.S Tas gigafactorius - didesnės investicijos ten eina iš Panasonic ir iš Toyoto's. Elonas per daug sau lauru dedasi, beje Tesla Motor įdėja ir kūrėjai buvo du inžinieriai, o ne Elonas tai sugalvojo.
vytautas50 2016-02-16 11:09
Kadras 2016-02-16 11:25
Geras, o gal ir mano ateiti galėtum išpranašauti?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Volkswagen“ turi planą, kaip išsigelbėti: tai bus toks elektromobilis, kurio norės visas pasaulis