Istorijos įdomybės: sudedamieji dviračiai XIX a. karyboje (Foto)  (5)

Jeigu manote, kad sudedamieji dviračiai yra didžiulis išradimas, pritaikytas šių laikų miesto gyventojams, jūs labai smarkiai klystate. Tokių dviračių būta dar XIX amžiuje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tiesa, jie buvo naudojami kariniais tikslais.

Prancūzijos, Italijos, Vokietijos, Austrijos ir Didžiosios Britanijos kariuomenėse buvo kuriami dviratininkų būriai. Tuo pačiu buvo kuriamas ir karui labiausiai tinkamas dviračių dizainas.

1899 metais skaitytoje paskaitoje britų kapitonas B.F.S. Badenas- Powellas atkreipė dėmesį į sudedamųjų dviračių privalumus:

1. Kai reikia kirsti minkštos žemės plotą, labai patogu dviratį perlenkti ir persinešti. Šis privalumas itin ryškus, kai kariui reikia nugalėti priešą ant kalvos, tada jis gali savo transporto priemonę palikti apačioje, o po mūšio sugrįžti pasiimti.

2. Dar vienas privalumas – dviračio kompaktiškumas keliaujant traukiniu.

1886-aisiais Prancūzijos dviračių gamykla „Clement-Gladiator“ sukūrė sudedamąjį dviratį, kurį, kaip jie buvo įsitikinę, turėjo naudoti Prancūzijos kariuomenė. Ši nuotraukų serija atskleidžia, kaip tokį dviratį galėtų naudoti kareiviai – tiek mūšyje, tiek transporte, tiek kelionėje.

Įmonę „Cycles Gladiator“ įkūrė Alexandre'as Darracq'as ir Jeanas Aucoc 1891- aisiais. Gamykla veikė rytiniame Paryžiaus pakraštyje.

Kadangi jų gaminamų dviračių maža kaina sudavė smūgį britų dviračių gamintojams, 1896- aisiais Anglijos finansinis sindikatas, kuriame priklausė „Harry Lawson of Dunlop“, įsigijo Prancūzijos įmones „Clement“, „Gladiator“ ir „Humber“.

Netrukus šios gamyklos ėmė gaminti triračius ir keturračius, o 1902-aisiais pagamino motorinį dviratį. Vėliau įmonės perėjo prie motociklų ir automobilių gaminimo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(28)
(3)
(25)

Komentarai (5)