Naftos pramonė priėjo liepto galą: kaip elgsis Saudo Arabija?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

3xxx 2016-05-19 11:42
Tvirtinti, kad naftos pramonė priėjo liepto galą dar labai per anksti. Ir nors ji negreitai vėl kainuos 120USD, bet jau dabar kainuoja beveik 50USD, o jos kainai kylant taip sparčiai kaip dabar, dar iki metų pabaigos ji kainuos 80USD. Gal taip nebus, bet tikrai virš 50. Tai joks liepto galas.
immortallt 2016-05-19 12:45
Dvejoju ar dar bekainuos nafta 120 dolerių. Dabar naftos kaina atsigavo šiek tiek, nes JAV skalūnų naftos mažiau išgauna, bet gręžinius tai toliau daro. Kai tik pasieks 70 dolerių, JAV skalūnų naftos tiek daug paduos, kad vėl kris žemyn. Kodėl gręžinį daro? Nes tai laikui imliausia dalis reikalaujanti pakankamai mažai investicijų. Fracking'as pats brangus ir vykdomas labai greitai. Tad dideli gamybos pajėgumai užkonservuoti laukia.
Evil Goku 2016-05-19 13:28
Naftos kaina pakilti iki 100$ gali tik dėl infliacijos arba kataklizmų. Saudo Arabijai gerai, kad jiems išgavimo kaštai yra labai maži. Nematau kodėl naftos paklausa ateityje turėtų didėti.
immortallt 2016-05-19 14:42
Suvartojimas naftos dar iš tikrųjų gali stipriai augti, jei Azijoje atsigaus ekonomika. Kinijoje vis dar automobilių 5x mažiau per tūkstanį gyventojų, nei Europoje ir 7x mažiau nei JAV. Bet šiaip, panašu elektromobilių plėtra įsibėgėja ir greičiausiai net pradės po truputį mažėti.
Evil Goku 2016-05-19 15:43
Esant tokiam užterštumui, vargu ar Kinijos vyriausybė leis automobilių su VDV skaičiaus augimui (sunaudotas kuras tiesiogiai proporcingas emisijoms), o ir didėjantis automobilių skaičius nebūtinai rikš, kad tiek pat padaugės ir sunaudojamas kuro kiekis. Naftą gelbės, kad iš jos ne vien benzinas ir dyzelis gaminami.
immortallt 2016-05-19 16:35
Na didžioji dalis taršos Kinijoje yra dėl anglies intensyvaus naudojimo. Negana to, katilinės itin neefektyvios, naudojama itin prasta anglis ir jokių filtrų.
Evil Goku 2016-05-19 17:08
Tačiau automobiliai prisideda prie smogo miestuose. Kinija įveda vis naujus draudimus, mažindama automobilių skaičių gatvėse. O ir įregistravimas automobilio labai sunkus, be to jau dabar ten kyla didžiausios automobilių spūstys. http://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2 ... 76162460f4
Audrius 2016-05-19 17:28
Daug kas sako, kad nafta pasieke "peak demand". Man taip irgi atrodo. Virs 60% naftos suvartoja transportas, is kuriu virs 40% ratuotas. Elekrines masinos stipriai populiareja ir po Teslos modelio 3 fenomeno, realu tiketis, kad visai greit panasiu produktu pasiulys ir tradiciniai gamintojai. Plius istatimine baze visur labai palanki elektramobiliams, pvz Nyderalndai svarsto visiskai uzdrausti vidaus degimo transporta iki 2025. Plius globalios ekonomikos letejimas. Panasu, kad 120+ USD nafta jau praeity.
Shinigami 2016-05-20 06:42
Kinijoje jau dviračių kamščiai darosi. Jei dviračius pakeis automobiliai... Tai turėsime viena didelę nejudančia struktūra. Amžina kamštį. Tad vargu ar labai daug automobilių atsiras Kinijoje. Ypač su vidaus degimo varikliu. Kamštyje visi vairuotojai uždustu.
immortallt 2016-05-20 08:47
Evil Goku, ribojimas automobilių daugiausia vyksta dėl kamščių. Žinoma, prisideda ir automobiliai prie smogo, bet pagrindas visgi yra anglimi kūrenamos katilinės. Taip, automobilių kiekis pagrindiniuose miestuose jau užkimšo gatves, bet atokiau nuo megacentrų automobilių dar pakankamai mažai, ten gan didelis augimas dar galimas. Elektromobiliai populiarėja, bet 2% rinkos dalį elektromobiliai (gryni elektromobiliai) pasieks geriausiu atveju 2020 metais tik. Tam, kad gaminti tik elektromobilius, prireiks dar turbūt 15-25 metų. Nebent įvyks revoliucija akumuliatorių technologijose ir gamyboje. Bet net tada prireiks dar ~20 metų, kol pasaulyje VDV liks tik antikvariatas vitrinose.