Kaip prasprūstama pro radarus? Nematomi dangaus vaiduokliai B-2 (Video) (5)
Koks paradoksas: įspūdingųjų bombonešių B-2 išvaizdos nesupainiosi su niekuo, tai – vienas labiausiai atpažįstamų lėktuvų pasaulyje. Bet. Kartu tai yra vienas rečiausiai matomų lėktuvų pasaulyje. O dėl unikalių savybių jį galima vadinti ir apskritai nematomu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nematomu radiolokatoriams. Žmogaus akiai jis matomas ir panašus į paslaptingą dantytą , tačiau tuo pat metu ir stulbinamai aptakų bumerangą. Tačiau kiekvienas šio orlaivio su 52 metrų bendru sparnų ilgiu kėbulo linijų milimetras kruopščiai apskaičiuotas vienam tikslui – B-2 turi būti visiškai nematomas radijo sferos juslėms – radiolokacinėms sistemoms.
Unikalieji B-2 pasižymi ne tik išskirtiniu dizainu, bet ir kitais nestandartiniais sprendimais (pvz., anglies pluošto "oda", gaubianti labai neįprastus viršutinėje sparno dalyje įrengtus variklius), kurie buvo apskaičiuoti superkompiuteriu. Visa tai – vardan to paties nematomumo radarams.
Kaip B-2 apgauna radarą? Radaro veikimo principas yra toks: jis tam tikru atstumu skleidžia radijo bangas ir fiksuoja į stambesnes kliūtis ore atsispindėjusias bei į radaro imtuvus sugrįžusias bangas. Jos ir išduoda, kad ore kažkas skrenda.
B-2 kėbulo linijos suprojektuotos taip, kad radijo bangos tiesiog nuslysta lėktuvo paviršiumi ir negrįžta į radiolokatoriaus imtuvus – todėl lėktuvo buvimas ore ir neužfiksuojamas. Įdomu tai, kad B-2 kėbulo linijų projektavimo technologija dar nebuvo sukurta, projektuojant kitą ne mažiau garsų "nematomą" JAV karinių oro pajėgų lėktuvą F-117 Night Hawk.
Plačiau apie ypatingas nematomumo technologijas – šiame vaizdo siužete: