Atidaryta gigantiška gamykla Nevados dykumoje: jei planas pavyks, tai bus mirtinas smūgis tradiciniams automobiliams (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

DaFTaz 2016-07-29 00:03
C) Manot su įspūdinga kapitalizacija VDV tradic. gamintojams sunku persiorientuoti į elektrą? Netgi sukuriant a la naują inovatyvų, madingą, ekologišką brand'ą? Viskam savas laikas, kam pjaut šaką, kai kolkas pelnas užtinkrintas, vyriausybės palaiko dėl darbo davimo. O fabrikus perdaryt iš vdv variklių į elektros kaip du pirštus apmyžt, kai yra dabuotojai, logistika, konvejeriai, robotai, pakabos, dažymo ir kiti mazgai vietoje. Nesakau kad elektromobiliams nėr vitos, jie neišvengiami. Tik pagalvokit, ar perkant asmeniškai po 10 m. tikrai jie bus pigesni eksploatuoti (ar verti eksploatuot, kai bus dalijimosi autoparkas). Mokesčiai bus ir elektromobiliams, niekur nepabėgsim.
aurimokas 2016-07-29 09:00
Perka naujus. Bet ar ziurejai kiek is tu nauju nupirko fiziniai asmenys? Ir kokius automobilius perka? Perka visokius Fiat 500 ir pan. Ir perka imones (dauguma siemet nupirko citybee), kad susigrazintu PVM ir kitokias aferas suktu. Fiziniu asmenu automobiliu amziaus vidurkis ~15 metu, kaina - ~3000 EUR. Tai turbut daug pasako apie busima teslos ir kitu elektromobiliu populiaruma Lietuvoje. Elektromobiliais Lietuvoj masiskai vazinet prades ne anksciau kaip 2030 m. Ir tie bus sudeveti iki tiek kad vaziuos ne daugiau 100 km pilnai ikrovus.
immortallt 2016-07-29 09:34
Tesla nuostolinga, nes jie auga eksponentiškai. Prieš 10 metų tik pradėjo gaminti elektromobilius, dabar siekia gaminti 500,000 elektromobilių per metus. Turi galingiausius serijinius elektromobilius, kurie nuvažiuoja toliausiai. Ir būtent dėl šių investicijų ir inovacijų Tesla nuostolinga, ne dėl to, kad elektromobilio pardavimas neša nuostolį. Kitos kompanijos, ta pati Nissan, nesugeba pasiūlyti tokių atstumų. BMW pagamino i8, kuris lėtesnis, daug mažesnis, nuvažiuoja daug mažiau, neturi infrastruktūros. Kam toks reikalingas? Taip, subsidijos ir privalumai visokie baigsis. Taip, reikės įvesti būtinai automobilių mokestį, bet vien energijos atžvilgiu, elektromobiliai pigesni. Brangiausia dalis - akumuliatorius, jis pinga vidutiniškai po 8% į metus ir dar daug yra kur pigti. Kai kaina susilygins, ir už abu reikėtų mokėti vienodą kelių mokestį + už kurą akcizą, ką rinktumeisi? Elektra 3-4 pigiau nei kuras. Dalijimasis bus ribotas, bet taip, automobilių pramonę ypač palies. Bet jau vien perėjimas prie elektromobilių pramonę nuskabys gerai. Bet reiktų nepamiršti ir milžiniškos azijos rinkos. Kinijoje dar nė 100 mašinų 1,000 gyventojų nėra. Lietuvoje tuo tarpu berods 600/1000 ar 700/1000. Nokia su savo kapitalizacija pasirodė visgi sunku persiorientuoti į smartphone'us. Gi viskas tas pats, Nokia buvo pasaulio lyderė. Dalijimosi parkas jei bus - labai šaunu, dar geriau. Bet jie bus elektromobiliai. aurimokas, tai žiūri pirkti supercar'ą o lygini su vidutine klase? Čia jei su Model S lygini, kur 100k €. Audi A6 kaina NUO 40,000€. Nusipirksi Tesla Model 3 už tokią pačią sumą, nuvažiuosi laisvai Klaipėda-Vilnius su kondicionieriumi, muzika, pasikrausi telefoną ir dar liks 100km nuvažiuotino atstumo. Jei greičiau lėksi, sustosi kolonėlėje nusimyžti, pajungsi kroviklį ir po 10min bus pakrauta tau 30% akumo - dar ~100-150km atstumo. Bet kaip tu ribotai mąstai... Į daugiabučio kiemą, išsitraukti prailgintuvą... Nelemta tau gyvenime kažko daugiau pasiekti. Visi ir daugiabučiuose gyvena pagal tave, ir infrastruktūra nesivysto. Kodėl tau atrodo, kad visi gyvena kaip tu? Citybee per du metus nupirko nepilnai 400 automobilių. Ir šiaip dabar fiat'ų pirko mažai. Pasižiūrėk gatvėse kiek BMW laksto. O kas kur sakė, kad Lietuvoje 2030 bus gatvėse masiškai elektromobiliai. Kalba buvo tik apie pardavimus.
Shinigami 2016-07-29 12:21
VDV turi papildoma antkaini kurio VDV naudotojai neįvertina. Tai yra savo ir kitu sveikata. Nes VDV važinėdami miesto gatvėmis, miesto ore palieka daug teršalų kurie dėl miesto užstatymo ir lieka mieste. O paskui yra sukvėpuojami. Bet dėl šių teršalų sukeliamų lygų kaltima GMO ar ką nors kitą. Elektramobiliai miesto ore teršalų nepalieka, nes elektra gaminama už miesto ribų. Ir vis populiarėja atsinaujinantis elektros gavybos šaltiniai kurie mažiau teršia ir planetą.
sub 2016-07-29 13:14
Turbūt geriausias komentaras šioje diskusijoje, mldc Shinigami, tarša yra opiasuia tema, kalbant pie VDV. Nesvarbu kiek kainuos ir nuvažiuos elektromobilis, jis jau savaime geresnis už VDV dėl taršos nebuvimo. Immortallt šaunuolis, Audrius kaip nekeista irgi.
Audrius 2016-07-29 13:30
Good point. Beje, yra Sveicarijoj toks slidinejimo kurortas-Zermatt, tai ten vazineja tik elektrines masinos (VDV yra uzdraustos). Ten siaip isvis yra uzdraustos privacios masinos, bet pilna elekriniu taksi, autobusu, krovininiu ir kitokiu. Esu pora kartu ten buves, tai bent jau iki siol man tai yra pati geriausia vieta pasaulyje, buten del to, kad ten taip svaru ir tylu. Kai ten praleidi pora dienu ir grizti i "normalu" miesta, supranti koks sh yra tie VDV-smarve, triuksmas.. Elektramobiliai yra vienas didelis WIN.
Shinigami 2016-07-29 13:55
Yra bandomi keliai kurie padaryti ne iš asfalto, o iš saulės elementų. Atsiradus daug elektromobilių, tokių kelių populiarumas turėtu išaugti. Nes pats kelias galės pakrauti per atstumą elektromobilio baterija jam stovint ar važiuojant. O gal iš vis bus galima važinėti be baterijos ant tokio kelio. O gal sugalvos kokia kita technologija perduoti energija į elektromobilį iš kelio.
immortallt 2016-07-29 14:34
sub, tarša dar toks dalykas, kurį sunku įrodyti, nes tai nėra tiesioginiai kaštai. Tik dėl to pasaulyje dar nėra 50% neneweable. Na dėl kelio aš dar išleiku skeptiškas, kiek tai apsimoka. Labai daug faktorių - turi ir danga būti kieta, ir kartu pakankamai elastinga, ir sukibimas, ir bent dalinis skaidrumas. Tada dar turi išsilaikyti vietoje pagrindas, nes tik pasislinkus plokštei amen. Aišku - idėja tikrai gera, bet kol kas manęs neįtikino. Taip pat krovimas automobilio iš kelio - kas investuos? Privatūs atsisakys, nes negali apmokestinti. Valstybei - baisiai didelės išlaidos. Nebent elektrą išnaudotą krovimui pirktų valstybė.
Shinigami 2016-07-29 15:31
Čia kaip ir elektromobiliai. Elektromobilius jau labai seniai pradėjo gaminti, bet dauguma buvo skeptiški kaip ir tu su tuo keliu. Nes nebuvo baterijų ir kitų technologijų. Tad laikui bėgant ir investuojant bus sukurta kad kelias butu pakankamai kietas, elastingas, geras sukibimas ir skaidrus. Apmokestinti galima ir tokia elektrą, tereikia į elektromobilius įmontuoti elektros skaitliukus kaip namuose. Ir bus žinoma kiek koks automobilis sunaudojo elektros iš kelio. Arba apmokestinti automobilio rida, kas kaip sugalvos.
immortallt 2016-07-29 16:37
Vat dėl to apmokestinimo ir skaitliukų - tai reiškia tėra vienas operatorius? O jei į užsienį važiuosi? Ridą apmokestinti? Važiuosi lėčiau, pasikrausi daugiau. Tuo labiau, net jei technologija kainuotų tiek pat, kiek paprastas asfaltas - pakeisti visą kelią truktų ilgiau nei dešimtmetį, jei verslas būtų suinteresuotas, tad kilometražo skaičiuoti negali + vėl išlenda užsienis. Idėja tikrai gera, bet dar jos laukia ilgas kelias ir neaišku kas bus. Beje, prieš 10 metų vandeniliu varomi automobiliai atrodė realesni. Šiuo metu elektromobiliai visa galva lenkia. Ir taip, anksčiau buvo elektromobiliai neaiški technologija, kaip ir vandeniliu varomi. Bet vieni mirė. Tas pats ir su keliu gali būti - kelias numirs. Akumai atpigs ir nereikės jų krauti, arba bus įrengta pirma juosta su "stogeliu" ir saulės baterijom + bevielis krovimas sunkiajam transportui ir lengviesiems. O gal krauti visai prasmės nebus, nes akumai tiek ištobulės, kad galėsi per 5min pakrauti elektros, kurios reikia 500km. Ir kažkodėl man atrodo, kad akumus patobulinti pigiau ir paprasčiau, nei tą kelio dangą, kuri ne tik krautų, bet ir gamintų elektrą + ją tiektų į tinklus sukurti.
vazzy 2016-07-29 18:51
aš kažkaip esu skeptikas ta saulės modulių kelio danga. nežinau koks ten NK, bet kažkaip spėčiau, kad apie 10%. įdomu net kaip reiktų spręsti šešialiavimo problemą. Įdomu kokia kaina tų elektros keitiklių visų, kurie galėtų tą elektrą perduot elektromobiliams, dar įdomiau kur ji būtų saugoma, jeigu jos būtų perdaug. Kol kas man čia perdaug nežinomųjų.
Shinigami 2016-07-29 19:05
Kaip pas rašai, buvo dvi technologijos. Viena numirė kita iškilo, bet ar toks kelias numirs ar iškils dar nėra aišku. Tad kalbėti apie tokio kelio numirimą ar iškilimą manau per daug anksti. Tas pats kas diskusijos apie vandenilių ir elektra varomu mašinų numirimą ir iškilimą prieš 30 metų. Tik laikas parodys ar tai pasiteisins ar ne. Dabar tokius kelius daro ne dėl elektromobilių, o dėl elektros namams. Elektromobiliai butu tik vienas iš naudotojų. Ar sukurs reikiamas technologijas tokiam keliui parodys laikas. Ar toks kelias ekonomiškai apsimokės, apskaičiuos ekonomistai. Bet jei jį jau dabar kuria, tai kažkas tiki, kad apsimokės. Skaitliuką pateikiau kaip labai abstraktų pavyzdį. Nes jo veikimą galima labai įvairiai aprašyti. Pav.: Įmonė gauna leidimą nutiesti tam tikra kelio atkarpa su tokiais saulė elementais. Kita atkarpa gauna kita įmonė. Kelias skaitliukui perduoda ne tik elektrą, bet ir kelio savininko ID. Skaitliukas prie to ID prideda tiek elektros energijos kiek sunaudojo juo važiuodamas. Įvažiavus į kelio atkarpą priklausančia kitam savininkui, sunaudota energija prideda prie jo ID. O mėnesio galia visa informacija (ID - suvartota energija) perduoda skaitliuko operatoriui. Nes skaitliuko operatorius ir energijos tiekėjas visiškai skirtingos įmonės. Tu sumoki pinigus skaitliuko operatoriui, o jis visoms įmonėms tiekusioms tau energija. Kadangi visa ES yra viena bendrija, todėl visi keliai turės viena ID duombazę. Ir nebus jokio skirtumo kurioje ES šalį važiuosi. Už ES šalių ribos? Galėsi užsiregistruoti tos šalies duombazėje. Ir išvažiuodamas iš tos šalies galėsi jos pasienyje susimokėti (ne ES šalys turi saugomus pasienius). Arba kitose šalyse iš vis nebus tokių keliu. vazzy, čia vystoma technologija ir ar ji pasiteisins ar ne parodys laikas. Net šiame forume yra daug asmenų kurie netiki elektromobilių ateitimi ir juos vadina š, bet tai netrukdo vystyti jų technologijų ir išspręsti visas problemas ir padaryti juos ekonomiškai naudingus.
Dziao 2016-07-29 20:21
Tesla yra gerai, elektromobiliai irgi bus gerai, kada nors Gyvenu danijoje taigi cia teslu vazinejasi daug. Superchargeriai visoje danijoje yra viso labo 7-10. Jeigu kraunant namuose priklausomai 230v ar 380v kaina 100km svyruoja 65-72kr (dyzeliniu civiku vazineju uz mazdaug 35kr) Nuvaziuojamas atstumas vaziuojant autostradoje 120km/h su ijungtu kondicionierium ir t.t. nei vieno modelio nesiekia 400km. Kas akcentuoja i greiti 3sec iki 100, tai tik startas del el varikliu ir 4x4 tera geras, posukiais ji vaziuoti visai nemoka, taigi bet kokioje trasoje i vienus vartus gauna malku nuo paprasciausio civic type R su 300ag ir priekiu varomu. Nurburgring apskritai tempe nesugeba apvaziuoti del perkaitimo. Kas mano, kad teslos negenda tegu mano is naujo. Labai daug el varikliu gedimu, smulkiu gedimu kaip neisvaziuojancios rankeneles, neveikiantis valytuvai, vos puse metu tarnaujantis 12v akumuliatorius ir t.t.
DJ_LFS 2016-07-30 00:16
"jos plotas sieks maždaug 10 mln. kvadratinių pėdų, o tai maždaug atitinka 262 amerikietiško futbolo aikštelių plotą" Man tai juokas ima, kad futbolo aikštė pamažu tampa tarptautinio dydžio matavimo vienetu, o dar juokingiau kad yra ir amerikietiškojo futbolo aikštė kaip mylios ir jūrmylės ir šiaip visokie egzotiški viduramžių laikų matai nepagrįsti jokiais moksliniais skaičiavimais
obuglas 2016-07-30 00:58
Keista. Tiek daug prirašyta, o svarbiausio momento neparašyta: Tesla visą savo elektromobilių technologiją yra paviešinusi, kad kiti gamintojai galėtų ją diegti pas save (tarsi būtų vienas standartas). O visą savo verslą nori statyti būtent ant akumuliatorių gamybos tiems elektromobiliams, todėl ir pastatė Gigafactory.
DJ_LFS 2016-07-30 02:09
Vairavau bmw elektrinę. Jausmas įdomus, įsibėgėjimas įspūdingas. Pirkčiau elektromobilį jei kaina būtų šiek tiek mažesnė ir visai dzin man tas nuvažiuotas atstumas, pirkčiau dėl įdejos ir originalumo.
Xdmin 2016-07-30 11:16
Tai mes apie kalbam apie elektromobilius kaip visiems prieinama transporta priemone, ar tik keliems prasimususiems kurie gali sau leisti gyventi name? Ar teks visiems i sodus kraustytis? Kaip atrodytu Vilnius jei visi gyventojai turetu sutilpti i nuosavus namus, ar kotedzus?
Xdmin 2016-07-30 11:23
Palyginus kiek dabar nauji automobiliai tersia aplinka ir kiek tai darydavo seniau, sakyciau mes ir taip gyvename jau pakankamai svariai, tereikia palaukti kol likes senas transportas bus pakeistas i nauja. Be abejo, elektra pranasesne sioje vietoje, bet ar realiai pasijaustu kas nors? Yra ir daugiau priezasciu numirti. Jei dumai taip kenktu sveikatai, dazytojai, staliai ar siaip rukantys nesulauktu senatves, bet, kaip matai, jie vis dar tarp musu.
Shinigami 2016-07-30 15:16
Anksčiau per valanda miesto gatve pravažiuodavo vienas automobilis, dabar kas sekunde po viena. Didesnė VDV koncentracija = didesnė tarša, net jei ir sumažintum tarša iš vieno VDV. Yra daug priežasčių numirti, bet ar dėl to reikia ieškoti naujų priežasčių numirti ar reikia ieškoti kaip jų kieki sumažinti? O šiaip, mirtis yra niekniekis. Baisu kai su kokių vėžių sėdėsi ligoninėje 10 metų ir naudosi valstybės biudžetą. Kankinsi save ir valstybės biudžetą. Daug rūkančių ir nesulaukia senatvės. Visi kurie dirba su cheminėmis medžiagomis kaip dažai taip pat rizikuoja susirgti.
Xdmin 2016-07-30 16:47
Pries desimt metu ju vaziavo panasus kiekis kiek ir dabar, tik dabar jie visi naujesni. Ok, nesigincijam sitoje vietoje, elektromobiliai mieste is tikro yra teigiamas progresas, cia nenugincijama. O del kelio su saules baterijomis tai nesutinku. Kam statyti saules baterijas, kurioms sviesa uzstos masinos, kai jas galima salia kelio statyti? Pvz magistralese priesingu krypciu kelias turetu buti toliau vienas nuo kito ir per vidury saules baterijos butu.