Istorinis projektas: kinai stato tiltą, kurį Vakarai įvardino „vienu iš septynių šiandieninių pasaulio stebuklų“ (Video) ()
Ilgiausias pasaulyje tiltas per jūrą vienu žingsniu priartėjo prie statybos pabaigos, kai praėjusią savaitę buvo baigti pagrindinės statinio atkarpos statybos darbai, pranešė Kinijos centrinė televizija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Antradienio rytą paklojus paskutinę deformacinę siūlę (elastinės deformacinės siūlės klojamos automobilių ratų sukeliamoms vertikalioms apkrovoms ir horizontalioms deformacijoms, atsirandančioms dėl aplinkos temperatūros svyravimų, betono traukimosi bei valkšnumo, kompensuoti. – Red.), buvo nubrėžta dar viena svarbi gairė 55 kilometrų ilgio tilto, sujungsiančio Honkongą, Džuhai (Zhuhai) ir Makao, statyboje, rašo Ma Chi portale „chinadaily.com.cn“.
Tai ilgiausias pasaulyje statomas tiltas, kurį britų laikraštis „The Guardian“ pavadino „vienu iš septynių šiandieninių pasaulio stebuklų“. Visas statinys apims jūros tiltą ir tunelį, sienos kirtimo punktus Honkonge, Džuhai ir Makao bei tris megapolius sujungsiančius kelius.
Pagrindinė tilto atkarpa susideda iš 6,7 km ilgio povandeninio tunelio ir 22.9 km ilgio tilto. Abiejose tunelio pusėse įrengtos dirbtinės salos, tarp kurių galės plaukti dideli laivai.
Dabar bus galima dėti visas pastangas klojant tilto važiuojamosios dalies dangą ir baigiant statyti dirbtines salas ir tunelį, sakė vienas iš tilto statybos inžinierių.
Tilto statyba yra nepaprastai svarbus projektas. Pasak inžinieriaus, vien tik pagrindinei tilto atkarpai pastatyti prireikė 400 tūkstančių tonų geležies – jos pakaktų maždaug 60-čiai Eifelio bokštų.
Važiuojamosios dalies dangos bendras plotas prilygsta 98 futbolo aikščių plotui. Tunelis, esantis daugiau kaip 40 metrų po jūros dugnu, susideda iš 33 vamzdžio sekcijų, kiekviena iš jų sveria 80 tūkst. tonų – arba tiek, kiek sveria didelis lėktuvnešis. Pasak šaltinio, 80 proc. tunelio jau yra užbaigta.
Be to, ant tilto važiuojamosios dalies yra paklotos 79 deformacinės siūlės. Šis tiltas statomas laikantis griežčiausių kokybės standartų – jį bus galima eksploatuoti 120 metų, jis atlaikys galingiausius 16 balų taifūnus pagal išplėstinę Boforto (Beauforto) skalę (pagal šią skalę vertinamas uraganinio vėjo stiprumas Kinijoje ir Taivane, kur dažnai siaučia tropiniai ciklonai – taifūnai; vos prieš porą savaičių vienas iš tokių – Meranti – nusiaubė Taivaną. – Red.), 8 balų žemės drebėjimus ir pakrauto 300 tūkst. tonų krovumo laivo smūgį, teigia portalas.
1983 metais tilto statybos idėją iškėlė milijardierius Gordonas Wu, Honkongo bendrovės „Hopewell Holdings“ steigėjas ir jos generalinis direktorius. Jis oficialiai pradėtas statyti 2009 metų gruodžio 15 dieną.
Tiltą tikimasi užbaigti anksčiausiai iki kitų metų pabaigos. Atidavus jį ekspoloatuoti, kelionė iš Honkongo į Džuhai ar Makao sutrumpės trimis valandomis – nuo 3,5 valandos iki 30 minučių. Preliminari tilto statybos kaina – 10,6 mlrd. JAV dolerių.
Priminsime, kad Makao (port. Macau) – buvusi Portugalijos kolonija, nuo 1999 metų gruodžio 20 dienos autonomiją turintis KLR vienetas, kurio oficialus pavadinimas – Makao specialusis administracinis regionas.
Honkongas – antrasis KLR specialusis administracinis regionas, buvusi Jungtinės Karalystės kolonija, 1997 metų liepos 1 dieną oficialiai grąžinta KLR.
Džuhai yra pietų Kinijos Guangdongo provincijos miestas, turintis specialiosios ekonominės zonos statusą.