Rimtas pareiškimas: „nuo 2030-ųjų ES turi uždrausti automobilius su įprastais varikliais“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2016-10-24 15:17
Tai klimato ministrei ryškiai su galva negerai. Kuom čia dėti vidaus degimo varikliai? Juk jie gali būti varomi atsinaujinančiu kuru, kurio bendra Co2 emisija yra 0, kaip etanolis, metanolis, biodyzelinas, vandenilis ir šiaip sintetinis kuras iš dumblių, atliekų ir biomasės. Taip gaunasi, kai politikai imasi spresti inžinierių reikalus už inžinierius. Kita kalba jei nuo 2030-50 metų išvis uždraustu pardavinėti kurą pagamintą iš naftos, ar kitų neatsinaujinančių resursų tą aš suprasčiau dar. PS. Aš už elektromobilius bet jie turi būti konkurencingi.
Creatium 2016-10-24 17:29
Gal atsakymas tame, kad elektromobiliai ima viršų prieš kitas alternatyvas?
lucy 2016-10-24 17:46
Labai noriu pamatyti kaip elektromobiliai važinės šaltesniuose regionuose, kai reikės elektra mašina šildyti ir neaišku kiek tada galės tokios mašinos nuvažiuoti. Kodėl neįtaisius kokio mažo generatoriaus, kurio šiluma būtų galima šildyti saloną ir tuo pačiu generuotų elektrą(kažkas tokio kaip Porche tankai), žiemą būtų tobulas sprendimas, o vasarą gali važinėti ant elektros jei nori.
kestutisz 2016-10-24 18:45
Kur ir kaip jau ima? O jei taip visai be subsidijų ir VDV demonizavimo?
aurimokas 2016-10-24 18:54
Del tu draudimu ES biurokratai jau seniai nupuse. Atseit uzdrauskim ES viska kas isskiria CO2 ir zeme suzydes. Ir dzin, kad Indija ir Kinija anglis kurena elektrinese, o USA vazineja 6.0l V8 monstrai kurie CO2 ismeta kaip 5 paprasti miesto VDV automobiliai, ir jiems yra visiskai dzin.
Arns 2016-10-24 19:03
Ir po šito stebisi kodėl vis daugiau šalių ES projektą vertina vis skeptiškiau. Jau net rimti politikai pradeda pripažinti, kad dar prieš dešimtmetį atrodžiusi juokinga idėja apie ES žlugimą, dabar jau visai normali opcija. Per prievartą net gerų tikslų vedinas negali visko kišti.
ISG 2016-10-24 20:59
Arns, taip! Ir visi su didzia nostalgija prisimena SOVIETU SAJUNGA, kur siuksles ir atliekas galima buvo versti i bent koki ezera ar upe. Didzioji MOTINA rusija greit liks vieninele vieta psaulyje kur galima bus vazineti su vidaus degimo varikliais be visiskai jokiu tarsos standartu. Visi zmones, visos valstybes MALDAUS, kad rusija priimtu juos po savo didingu sparnu. O tu, Arns, busi rusijos MESIJAS. Visi zvelgs i tave is apacios. Tu busi TAS kuris ves mus i rusijos sviesa. Tu nusileisi is debesu. Esi dievo pasiuntinys. Aciu TAU, kas esi
ISG 2016-10-24 21:02
Aurimokas, nesilazinciau kas isleidzia daugiu V8 masinu, ar vokietija ar amerika. Labai stereotipiskai mastai. Muscle caru era amerikoj baigesi jau pries 30 metu. Liko keli modeliai. O pazvelk i vokieciu dideliu sedanu segmenta... Amg,brabus,m power, ir tt
Arns 2016-10-24 21:08
Politiniai svajotojai pamiršta, kad vos prieš kelis metus milijardus skyrė savų bedarbių bandymui įdarbinti. Atsirado kitokių problemų. Matyt per porą metų jie visi įsidarbino, naujų neatsirado, uždirba ne mažiau kaip po 4000 eu ir tiesiog yra verčiami pirkti ne elektromobilius. Uždrauskim ir visi bus laimingi Dabar pakalbėkim realistiškai, pasaulio ekonomika taip stipriai nebeauga, kad net eilinis darbininkas pajėgtu eiti koja koja su madom. Elektromobiliai, nepaisant pažangos, dar ilgą laiką bus ne kiekvienam prieinama preke. O jos populiarinimas kitų alternatyvų uždraudimu net neskatins jų daryti prieinamesnių. Rezultate nukentės žmogus.
ISG 2016-10-24 21:10
Atsiprasau, kad nuvyliu tave, ir turejai NUBAUSTI mane neigiamu posto vertinimu. Noriu pabrezti, kad mano poste nebuvo ne kruopelytes sarkazmo. Tikiuosi AUGTI TAVO AKYSE, mano MESIJAU, Arns
immortallt 2016-10-24 23:33
Pirma, elektromobiliai, konkrečiai Tesla, prabangių ir sportiškų automobilių klasėjejau pralenkė VDV. Toliau ateina ekonominių automobilių eilė. Prireiks dar 6 metų pagal pesimistiškiausius šaltinius ir VDV bus pralenktas. Amerikonai vis tiek pirmauja pagal taršą, automobilių dydį, variklių dydį ir ką tik nori, prieš Europą, tiesa, nebe taip stipriai. Ir vokiečių didelių sedanų "segmentas" yra tik įprastas palyginus su Europa. Toliau, Kinija jau dabar yra didžiausias investuotojas į atsinaujinančią energetiką pasaulyje. Indija kitąmet bus pirmoj arba antroje vietoje. O tu, kaip šikai, taip šiksi. Iki 2030 galėtų pavykti atsisakyti VDV, ir kaina gal net mažesnė būtų, su sąlyga, kad akumuliatorių gamyba bus tiek išplėsta. Jei gigafactory pradėtų kepti vieną po kito, tada užtektų tik 30-40, kad patenkintų pasaulio poreikį.
Arns 2016-10-24 23:52
Kas kur ir kada aplenkė? Kainos segmente, konkurencijoje? Esminiai žodžiai yra uždrausti ir laisva rinka. Labai nesiderina ir finansiškai prabangi idėja. Plius įvedanti politinio nestabilumo dėmenį. Tiesiog pagirtinai toliaregiškas žingsnis. Na ir kas jog tos tavo šalys pirmauja, bet procentaliai ar žiūri kas dedasi? Pavyzdžiui susitarta dėl kondicionieriuose naudojamų dujų alternatyvos radimo(esamos šildo planetą), tos tavo "ekologiškos" šalys net Afriką užleidusios į priekį pagal alternatyvų . tad papasakok kaip jos pažaliuos ar kaip elektromobilius ims kepti pasauliniu mastu. Tas pats ir su gamyklom. Investicijos turi atsipirkti, pristačius per daug kaina kristu ir uždarbio nėra. Nebent kainas galėtumei kelti dėl va tokių draudimų, kai dirbtinai būtu sukurta reikalinga pasiūla. Tada gal būt, jei pasaulyje nepritrūks ličio gavybos ar po tokio drąstiško gavybos augimo neatsiras kitų žalingų padarinių (vis dėl to litis daugiausiai randamas trečio pasaulio šalyse, kur "ekologiškumo" niekas nesilaiko). Taip kad kalbėkim apie kokius 2060 m., būtu realistiškiau. Jei pati rinka sugebės perlaužti ankščiau, bus gerai, jei ne, blogiau tikrai nebus.
Erodas 2016-10-25 00:26
koks skirtumas, nulis emociju, nes iki 2030 ta es bus jau subyrejusi
mch0lic 2016-10-25 02:34
Su sąlyga, kad turėsim talpesnes/lengvesnes/mažesnes baterijas, o ne išpėstą gamybą. Ličio kiekiai juk irgi riboti, gavyba su laiku brangs dėl poreikio ir sunkesnio išgavimo... 24 metai yra labai trumpas terminas tuo labiau, kad tokioje lietuvoje vidutinis automobilio amžius 15 metų (2014m. regitros duomenim), apie vidutinį atlyginimą net nekalbėsiu. O 30-35k€ "ekonominė" Tesla vis tiek kainuos kaip 2 Kia Ceed'ai / Citroen C4 ar 3 Kia Rio / Citroen C-Elysee, kuriu tipinis lietuvis vis tiek nelabai įperka.
vazzy 2016-10-25 06:53
Man labai įdomu kaip sekas kurti tas naujas baterijų technologijas, jau prieš 5 metus daug žadančios buvo Li-air, Li-Al baterijos, kurių talpa apie 10x didesnė, tačiau kaip nesulaukiu jų masinės gamybos taip nesulaukiu, įdomu būtų sužinoti kame bėdos, kur stringa ten jie ir ar išvis tai gali tapt pagrindine technologija ar tik lab. testuose gera.
immortallt 2016-10-25 09:04
Ličio baterijos tobulėja maždaug 8% per metus greičiu. Gigafactory šiek tiek paspartino procesą, bet detalios info nėra. Ličio šiaip yra visur, problema, maža jo koncentracija. Bet šiaip dauguma telkinių neapskaityta. Nesenai sužinojau, kad visgi ir Rusijoje jo yra daug, nors oficialiai, prie išteklių litis=0. Taip, kitais metais kainuos 30-35k€, po dar 5 metų kokie 25-30k€. Kuras įskaičiuotas. Ir tai dar nebus ekonominė klasė. Tai bus pvz hyundai i40 lygio automobilis. vazzy, o taip ne su visom technologijom? Kad žurnaliūga parašo, tai nereiškia, kad ir bus. Bėdos dažniausiai tame, kad tik laboratorijos sąlygomis tinkamai dirba. Kitas dalykas, sudėtinga pradėti masinę gamybą, nes nėra tinkamos gamybos technologijos dideliais kiekiais gaminti arba nepavyksta kokių tauriųjų metalų pakeisti pigesniais, dėl ko baterijos būna ypač brangios. Bet kaip minėjau, baterijos tobulėja 8% per metus. Atrodo nedaug, bet per 10 metų - 2.2 karto tampa talpesnės. Per 20 metų - 4.7. (berods kažkur 15-20 metų ličio jonų baterijų tobulėjimo vidurkis atmetant Tesla).
Arns 2016-10-25 09:29
Kaip ir su procesoriais, kiekviena technologija turi savo lubas. Kalbėti apie kelis dešimtmečius į priekį ir tikėtis jog tobulėjimo sparta išliks tokia pati ar net didės, ir kad kaina nekils.... švelniai tariant naivu. Į kainą įskaičiavai, kad ES vis dar durniuoja ir prieš planuojant pereiti prie elektromobilių, ji dar bent kartą(minimum) įves naują taršos standartą, Euro7 planuoja? Įskaičiavai kiek milijardų kompanijos sukiš kurdamos variklius, naujas platformas esamai situacijai. Ar įsivaizduoji jog už dyką visi pasidalins technologijom iki to technologinio šuolio, ir datos garantuojančios milijoninės rinkos perėjimą prie nekonkurencinės situacijos(dabar elektromobilis varžosi dar ir su kitomis technologijomis)? Pvz Volvo 2014 m. išleista platforma, pritaikyta su dirbti VDV varikliu, kainavo tik 11 milijardų dolerių.
immortallt 2016-10-25 09:51
6 metai nėra keli dešimtmečiai. Elektromobiliai santykinai pinga dėl įvedamų Eurostandartų. Beje, jei pasidomėtum, panašius standartus įvedinėja ir JAV, Kinija, Japonija bei kitos pagrindinės automobilių gamintojos. Kuo griežtesni standartai, tuo labiau brangs VDV automobiliai, tuo pigesni taps elektromobiliai. Tad čia kuo daugiau milijardų sukiš, tuo geriau bus elektromobilis. Elektromobilio pagrindinė technologija - akumuliatoriai. Tesla akivaizdžiai čia siekia tapti pagrindine tiekėja. Elektros variklis naujų technologijų nereikalauja, jų jau pilna rinka ir efektyvumas itin aukštas, beveik nebėra nieko, ką gali patobulinti, tik smulkmenos. Taigi Volvo platforma kainavo tik 11 milijardų. TIK. Tik 11 milijardų, kuriuos reikės atsiimti per automobilio kainą. Kiek kainavo Tesla? Visos Tesla investicijos dar 11mlrd nepasiekė, išleidę tris automobilius, po 2-3 metų turėtų pasiekti 1mln gamybą (dar ir į gamybos linijas kosminius pinigus investuoja), o sukūrė galingiausią serijinės gamybos elektromobilį, kuris gali varžytis įsibėgėjime su šiuolaikiniais F-1 bolidais (anksčiau įsibėgėjimas buvo kiek greitesnis, bet dėl strategijos pasikeitimo įsibėgėjimas tapo šiek tiek lėtesnis). Visas gražumas su elektromobiliais, kad visa varomoji sistema paprasta kaip trys kapeikos. Sudėtingiausia dalis - akumuliatorius, kuris gali būti standartinis beveik visiems elektromobiliams. Kai akumuliatorių gamyba pasieks 10mln vienetų per metus, kaina bus perpus mažesnė nei dabar. P.S. kas ten lyginat pigiausius ekonominės klasės ceed su pilnos komplektacijos mašina?
audriusn 2016-10-25 10:37
Eilinis Svedu nupususios libtarines valdziukes perlas. Galejo ji geriau patylet, nes tokiais tempais, iki to laiko Svedenistane elektromobiliu jau nebereikes.
Creatium 2016-10-25 10:55
Norvegijoje Tesla puikiai laikosi, gan populiarus automobilis.